Game Review: Slam Tennis

Ik was gewend van Infogrames altijd met goede releases te komen, en had ook mijn keus gebaseerd op de makers van het spel. Slam Tennis is een spel met een paar bekende spelers waaronder Kafelnikov, Moya, Henman, Ferrero, Clement en Vincigerra. Iedere speler heeft ook zijn eigen plus- en min punten, de ene speler serveert beter en de ander is beter aan het net. Er zijn verschillende tennis stadions, met uiteraard de standaard velden waaronder gras.

Het leuke van Slam Tennis zijn de opdrachten. Deze zijn zeer variërend, ik zal er een paar toelichten. Het spel bestaat uit opdrachten die je uit moet voeren met een speler naar keuze, en speelt zich af op lachwekkende locaties. Er is bijvoorbeeld een opdracht waarmee je in een aantal seconden blokken moet weg slaan die opgestapeld zijn. Dit speelt zich af midden in een sloppenwijk in Amerika. Ook speel je in een nachtclub of op het strand, en de laatste is vrij lastig aangezien de bal niet stuitert op het zand. Het voordeel van de opdrachten is dat je het normale tennis af en toe kunt afwisselen door deze te gaan doen.

Waar het spel om gaat zijn de kampioenschappen, er zijn er in totaal vier: Engeland, Australië, Frankrijk en Amerika. De kampioenschappen bestaan uit verschillende onderdelen die variëren van het spelen van een dubbel tot een opdracht of natuurlijk de normale één tegen één wedstrijden. Per kampioenschap ben je wel een tijdje bezig dus binnen een week ben je zeker niet klaar met het spel, en het voordeel van sportspellen is dat het altijd leuk blijft om zo af en toe te spelen.