Game review: Hooligans

Graphics
Het zal de oplettende lezer al aan de screenshots zijn opgevallen.
De wereld waarin Hooligans: Storm over Europe zich afspeelt is een grauwe, grijze wereld.
Op zich is de keuze voor een isometrische 2D engine niet slecht, dit houdt het overzichtelijk. Alleen jammer dat er dan niet gebruik gemaakt wordt van de capaciteiten tot detail en kleur die een 2D engine biedt.
Er zit nog meer kleur in de gemiddelde albino... al deze grauwe graphics vervelen erg snel.

Ook jammer is dat er weinig afwisseling in de details van de omgeving is. Als je bijvoorbeeld in een omgeving met palmboompjes bent, aan het strand bijvoorbeeld, zal je al snel opvallen dat alle palmbomen exacte replicas van elkaar zijn. Blijkbaar nemen niet alleen de hooligans de macht over in de nabije toekomst maar maken we ook sprongen vooruit in het klonen van planten.

Dan zijn er nog filmpjes van 'hooligans' tussendoor, deze zijn lachwekkend bedoeld... en dat zijn ze ook, maar om de verkeerde reden. De filmpjes bevatte karakters die in de verste verte niet lijken op een hooligan.

Geluid
De geluidseffecten van Hooligans zijn best aardig, er wordt leuk gescandeerd en geschreeuwd... dit geeft de sfeer van een hooligan-oorlog aardig weer. Ze hadden alleen wel wat creatiever mogen zijn met wat er gescandeerd wordt in plaats van steeds weer terug te vallen op het alomwezige 'fuck'.

En de muziek... tja, die is eigelijk nauwelijks aanwezig. Tenzij je natuurlijk het "we are the champions" of een gabbernummer uit een getthoblaster als muziek beschouwd.
Dit spel had prima gebruik kunnen maken van wat opzwepende muziek die versnelt tijdens het grovere rel- en trap-werk... maar helaas.