Call of Duty Zombies in Spaceland

Oscar.

Toen Call of Duty Black Ops de Zombiemodus introduceerde was deze een groot succes. De aanbidding liet even op zich wachten, maar Call of Duty Infinite Warfare krijgt natuurlijk ook een eigen Zombiemodus. Dit keer kun je zombies slachten in Zombies in Spaceland, een pretpark in een jaren '80 stijltje dat vol zit met zombies.

Activition gooide tijdens Gamescom de trailer online van de nieuwe Zombiemodus en wij kregen hem ook te zien in een speciaal hiervoor aangeklede booth. Deze trailer riep meer vragen op dan dat hij beantwoordde; dus wij spraken met Lee Ross, Associate Project Director van de nieuwe modus en bekend van onder andere de andere Call of Duty-delen, Guitar Hero en Tony Hawk Proving Ground.

Zombies in Spaceland’s verhaal is een typisch slecht horrorverhaal. Een sportgozer, een nerd, een rapper en een tuthola hebben zich ingeschreven voor een auditie voor een film. Niet wetende dat de producent andere plannen met ze heeft... De stem van de nerd wordt gedaan door Seth Green, die volgens Ross heeft meeholpen aan het schrijven van de lijnen die de personages zeggen.

Ross maakt er geen geheim van dat hij fan is van de jaren '80. In de vorige delen was de Zombiemodus maar een donkere bedoening. Dat het zich nu terug in de tijd afspeelt zorgt voor een veel kleurrijkere en vrolijkere setting waarbij de soundtrack een veel belangrijkere rol gaat spelen dan vroeger. Helaas kon Ross het niet voor elkaar krijgen om Thriller van Michael Jackson erin te krijgen, maar de soundtrack zal boordevol iconische nummers zitten.

 

En wat is een soundtrack zonder een goede DJ? Helemaal niets natuurlijk. En wie kan er nou beter plaatjes aan elkaar draaien dan David 'The Hoff' Hasselhoff himself? Niet alleen om zijn eigen zangcarrière the pitchen, maar zijn voornaamste taak is de spelers door het spel te loodsen. Dat is ook hard nodig, want volgens Ross zit het themapark vol met gevaren en geheimen waar Hasselhoff je allemaal doorheen gaat begeleiden. Helaas was Ross niet onder de indruk van de shooting-skills van The Hoff, want hij kwam niet verder dan een 'ok'.

 

Ross gaf aan dat hij helemaal over de top wilde gaan. Dit gaan wij onder andere terugzien in de wapens die speciaal voor de Zombie-modus zijn bedacht. Naast de standaardwapens krijgen wij nu ook een Freeze gun waarbij je zombies kunt bevriezen en ze daarna kapot kunt slaan. Doe je dit niet, dan ontdooien ze weer en komen ze opnieuw achter je aan. Ook heb je verschillende environment kills, waarvan volgens Ross eentje zich midden op een discovloer afspeelt. Met muziek kun je zombies lokken, om daarna een discobal te laten zakken. Terwijl de zombies lekker aan het breakdancen zijn, druk jij op een knop en schiet de discobal lasers. 

 

Natuurlijk ging Ross niet alleen daarmee aan de haal, maar ook met de andere basale zaken. Zo vond hij dat de game zich meer moest richten op het co-op gedeelte. Dit probeert hij onder andere te doen door middel van het delen van geld. Spelers kunnen een gezamenlijke bankrekening open waar zij geld in kunnen droppen. Uiteraard zal deze eruit zien als een ATM machine. Mocht je zelf geen geld meer hebben, of je bent te gierig om zelf geld uit te geven, dan kun je vanuit deze bankrekening bijvoorbeeld wapens kopen. Zo wordt het minder ieder voor zich en kun je echt in een team werken. 

Een andere nieuwe feature: wanneer je dood gaat, dan moest je in de andere zombiegames wachten totdat iedereen doodging voordat je weer kon spelen. Nu word je naar een soort van arcadehal (met de naam Afterlife Arcade) getransporteerd waarbij je onder andere oude Atari 2600 games mag spelen. En als je genoeg punten hebt behaald, dan mag je weer meedoen met de rest. Dat betekent dus dat je continu bezig bent. Wat te drinken pakken terwijl je niet meer mee doet zit er dus voorlopig niet meer in.

 

Call of Duty Zombies in Spaceland is een onderdeel van Call of Duty Infinite Warfare en wordt op 4 november gereleased.