Dragon Ball Z: Kakarot

Tijdens gamescom mochten we Ryosuke Hara, producer van Dragon Ball Z: Kakarot, wat vragen stellen. Hier zijn wat vragen die daadwerkelijk een antwoord mochten krijgen.

Waarom vertellen jullie het verhaal van Dragon Ball Z opnieuw?
Er zijn twee redenen. Allereerst hebben we het Dragon Ball Z-verhaal gekozen, omdat dat de Dragon Ball-serie de afgelopen jaren veel nieuwe fans heeft gewonnen uit bijvoorbeeld de nieuwe serie Dragon Ball Super en de film Dragon Ball Super: Broly. Deze fans kennen de originele versie van Dragon Ball Z niet en we dachten dat het een goed moment zou kunnen zijn om hen het originele verhaal te vertellen. Ten tweede: in het verleden hebben we alleen de epische vechtscènes uit de serie verteld, we hebben nooit de kans gehad om het hele verhaal te vertellen. Nu vertellen we ook de scènes tussen de gevechten en stoppen er de typische humor van Toriyama in. Dit lukt beter in een actie-RPG dan in een vechtspel.

Dragon Ball Z: Kakarot - Driving (Foto: Bandai Namco)

Is Toriyama dan ook betrokken?
Toriyama heeft ons enkele nieuwe situaties geschetst. Op basis van deze sitauaties hebben we een verhaallijn gemaakt die we naast het hoofdverhaal hebben geïmplementeerd. Dit zijn subquests.

Uw team heeft eerder de Naruto-serie gemaakt. Welke lessen die je al geleerd hebt breng je naar DBZ: Kakarot?
Het Naruto-team is inderdaad betrokken. Er zijn twee dingen: de grafische stijl en de bestuurbaarheid van de vechtscènes. De personages zijn makkelijk te besturen en hebben zeer dynamische bewegingen.

Hoe zullen spelers Goku verbeteren?
Er is een skilltree waar je elk attribuut zoals health points en sneller regeneratie kunt verhogen. Je verhoogt die attributen door te vechten, te eten en ook door je vliegkunsten.

Kun je de andere personages trainen?
Allereerst staat de teamformatie in verhaalmissies al vast. De nevenmissies, waar van toepassing, kun je teamleden kiezen. Je kunt de andere personages verbeteren, bijvoorbeeld door te eten. Chichi, de vrouw van Goku, maakt voedsel en het is mogelijk om met iedereen te eten. Er zijn andere methoden, maar we gaan nu niet verder in detail hierover.

Dragon Ball Z: Kakarot - Goku and Gohan (Foto: Bandai Namco)

Heeft de hyperbolische tijdkamer een rol?
Ja, er is een deel in het hoofdverhaal waarin Goku erin traint. Het verdere trainen gaat buiten de kamer om.

Wat voor zijmissies kunnen we verwachten?
Het vissen en het jagen op dinosaurussen zijn geen zijmissies, dat is iets dat je altijd kunt doen. Je zult personages uit andere Dragon Ball-series vinden, je kunt Goku als volwassen zien, verhalen die nooit zijn verteld, enzovoort. Daar gaan we nu niet verder op in.

Is er iets te doen na het verhaal?
Ja, je kunt doorgaan na de verhaalmissies. We zullen later meer communiceren.