WWE '12

WWE '12 verschijnt voor Xbox 360, PS3 en Wii

WWE

WWE '12 heeft op FOK!games al een preview gekregen, maar op gamescom ging een van de developers dieper in op de creation-modi. Deze zullen hier nu kort besproken worden zodat je ook hier wat meer te weten over komt.

Character creation
De kracht van deze nieuwe WWE-game is volgens de makers het feit dat alles zo 'echt' is als het maar zijn kan. De personages lijken als twee druppels op de echte vechters, de camerastandpunten zijn letterlijk overgenomen van de WWE-uitzendingen en alle karakteristieke moves van de personages zitten in de game verwerkt, inclusief comebackmoves waar Cena bijvoorbeeld om bekendstaat.

Toch is het mogelijk om een geheel eigen personage te maken en daarmee te gaan vechten. Bouw, huidskleur, gezicht, kapsel, alles kun je veranderen. Toen deze mode gepresenteerd werd kreeg ik al heel snel het idee dat het zo uitgebreid als een RPG is. Best indrukwekkend voor een sportgame. Je gemaakte personages zijn in alle spelmodi te gebruiken en je kunt 'm ook online delen. Als je niet zo creatief bent kun je ook andere personages downloaden.

Stage creation
Alsof het maken en delen van je eigen personage nog niet genoeg is, kun je ook je eigen ring maken. Ook hierbij is alles aan te passen: van de kleur van de touwen tot het logo op de vloer. Zelfs de tafel van de jury is geheel naar eigen smaak aan te passen. De mogelijkheden zijn werkelijk eindeloos omdat je ontzettend veel combinaties kunt maken. Er is zelfs de optie om je eigen logo te creëren. Heb je dus altijd al willen vechten in een roze ring, met goudkleurige palen, op een mat met koeienprint, dan is dat vanaf nu mogelijk!

Net als bij character creation kun je ook nu weer je gemaakte kunstwerken delen met de hele wereld. Heb je zelf niet zo'n zin om tijd te stoppen in het maken van een eigen ring, dan kun je er ook altijd eentje downloaden. Het geheel lijkt een beetje op De Sims, in een WWE-game. En wie wil dat nou niet?

WWE '12 lijkt een hoop goed te doen zoals al uit de eerdere preview bleek. Als je daarbij het hele creatieve gebeuren meetelt, krijg je een game die je waarschijnlijk uren zoet kan houden. Volgens THQ zal de game voor zowel fans als nieuwe gamers interessant zijn, of dat ook echt zo zal zijn moet nog blijken. Persoonlijk vind ik het helemaal niets, maar ik kan nu wel enigszins begrijpen wat mensen er leuk aan vinden, en dat is al heel wat! 

THQ heeft overigens net een nieuwe video uitgebracht waarin Cory Ledesma, Creative Director voor THQ CORE Fighting Group, uitleg geeft bij alle vernieuwingen van WWE12. Deze video kun je hieronder bekijken.