Kung Fu Rider

Header

Is met een bureaustoel van een heuvel afracen leuk? Is het wegschoppen van vijanden en rommel terwijl je dit doet leuk? Je zou bijna "Ja" zeggen, maar toch zeg ik voorlopig "Nee".

In Kung Fu Rider speel je met Tobio of Karin, beide werkend op een kantoor en beide vluchtend voor een Triade-bende in Hongkong. Het spel zal gebruik gaan maken van de PlayStation Move maar helaas komt dit niet lekker uit zijn vel in de uitvoering. Het concept is heel simpel en klinkt ook erg vermakelijk maar er zijn twee dingen die het spel erg in de weg zitten.

Ten eerste lijkt de game geen gevoel van snelheid te geven bij het racen want alhoewel de teller op je scherm zegt dat je 35 km/u gaat, geeft je gevoel wat anders aan. Namelijk de snelheid van een oudere dame in de negentig met rollator die nog sneller loopt dan dat jij naar beneden gaat. In veel trailers van het spel zie je wel de snelheid terug, maar die krijg je pas als je vlekkeloos rijdt en dat brengt ons naar het tweede probleem.

KFR

Het tweede probleem is dat de besturing niet helemaal optimaal lijkt te werken. Door de Move-controller snel op en neer te bewegen maak je snelheid en door de Move-controller omhoog te houden maak je een sprong. Dit gaat niet zo lekker want soms denkt de Move dat je springt terwijl je snelheid probeert te maken en vice versa. Daarnaast lukt het naar links en rechts gaan niet helemaal lekker waardoor je vaak genoeg de bocht net niet of totaal niet haalt.

Terwijl je met wat moeite de heuvel naar beneden sjeest kun je punten verzamelen door geld op te pakken, over auto's heen te springen en door speciale poortjes heen te rijden. Ondertussen zul je ook objecten, onschuldige burgers en triade-leden tegenkomen die je met een druk op de knop kunt uitschakelen met een kung-fu schop.

KFR

Het spel heeft een leuk concept maar in mijn ogen was het beter geweest niet de Move te gebruiken als controller. Het spel laat wel al zien dat je leuke mogelijkheden hebt met de Move, maar dat uitwerking dan nog steeds erg belangrijk is.