Walibi reclame fright nights zorgt voor ophef. Terecht of sneu gezeik?
Walibi heeft zich de woede op de hals gehaald van mensen die overal altijd woedend over worden omdat ze niets beters te doen hebben. Bekijk de reclame hieronder. Terechte klacht of dom gezeik?
Elk jaar heeft Walibi in oktober, de halloweenmaand, Walibi Fright Nights. Het thema? Horror. Het doel: vermaak, lachen, schrikken, beetje bang zijn en vooral lol hebben om fictioneel vermaak. Net als in films, boeken, games en series.
Maar ja, tegenwoordig mag dat alleen als er een man het leidend voorwerp is natuurlijk, want vrouwen zijn fragiel enzo. En dus werd de commercial die Walibi uitbracht, waarin een vrouw in een glazen kooi wordt geveild aan monsters en vervolgens door de vloer zakt terwijl bloed ophoog spuit, massaal door tientallen mensen aangegeven bij de reclame code commissie, en nog massalen, door twintigtallen mensen, op social media voor 'ziek' verklaard. Want femicide blabla.
Ja, femicide - want elke moord op een vrouw is tegenwoordig femicide - is een probleem in de samenleving, maar natuurlijk niet vanwege horrorfilms of onschuldig vermaak. Dan kun je alles wel verbieden. Oh, wacht, dat wil de kwetspolitie natuurlijk ook...
Nou ja, hoe dan ook, trigger warning voor permagekwetsten en beroepsazijnpissers: bevat een vrouw in een kooi, huilend, die geveild wordt en vervolgens een wisse dood tegemoet gaat. Niet echt, gewoon acteurs en actrices die een rol spelen, maar toch.
