Forum Weblog Zoek Actieve Items Nieuws Columns Reviews Previews Specials Archief
  • Inloggen 
  • fok.nl
  • Inloggen 
  • fok.nl
  • Actueel
    • Nederland
    • Internationaal
    • Economie
    • Politiek
    • Tech
    • Showbiz en Gossip
    • Opmerkelijk
  • Entertainment
    • Showbiz en Gossip
    • Muziek
    • Film
    • Televisie
    • Media & Cultuur
    • Bioscoopagenda
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Autosport
    • Tennis
    • Wielrennen
    • Schaatsen
    • Wintersporten
    • Managerspelen
      • Voetbalmanager
      • Formule 1-manager
  • Games
    • PC
    • Playstation 4
    • Xbox One
    • Nintendo Switch
    • Xbox Series X|S
    • PlayStation 5
  • Film & TV
    • Film
    • Televisie
    • Trailers en Videos
    • Bioscoopagenda
  • Forum
  • Meer
    • Weblog
    • Fotoboek
    • Prijsvragen
    • Contact
    • Colofon
    • Feedback
    • Tip de redactie
FOK!
FOK!


  • 220:00Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Colombia
  • 116:07León rijdt naar winst in gezapige F2-sprintrace Monaco
  • 015:46Yamakoshi domineert F3-sprintrace in Monaco en schenkt Van Amersfoort zege
  • 2412:58Maar 35 miljoen minder kijkers Eurovisie Songfestival ondanks boycot
  • 4912:31Nederland en Duitsland versnellen plan voor asiel-uitzetcentra
  • 3712:29Omroepen eisen hard ingrijpen tegen Ongehoord Nederland
  • 5412:00Random Pics van de Dag #1924
  • 206/06VrijMiBabes #307 (not very sfw!)
  • 005/06Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Oezbekistan
  • 4805/06Beroemde vloghond Chutou opgegeten na diefstal en verkoop aan restaurant
  • 4605/06AI-ontworpen vaccin traint afweer tegen alle coronavirussen
  • 1105/06Italië neemt vanaf 12 juni weer asielzoekers uit Nederland terug
  • 3205/06NOS vindt 23 afbeeldingen personen jonger dan 18 op motherless.com
  • 2705/06Legerchef stelt dat Rusland in 2028 Baltische staten kan binnenvallen
  • 5305/06D66 steunt toch wet die zwaaien met Hamasvlag strafbaar maakt
  • 6305/06Random Pics van de Dag #1923
  • 004/06Voorbeschouwing WK voetbal 2026: DR Congo
  • 4504/06Trump dreigt met tien procent extra importheffingen op EU en China
  • 6304/06Gedwongen homogenezing wordt waarschijnlijk verboden
  • 8204/06Bleiswijk draait Arabische straatnamen terug na felle kritiek
  • 6104/06Politie Zuid-Wales gaat islamkritiek van burgers registreren
Laatste items
Laatste items
Toon berichten uit deze thema's





Toon berichten van deze types







  • 220:00Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Colombia
  • 1018:51F1: Antonelli grijpt pole in Monaco, voor Verstappen
  • 218:49WK-Hit: Gorrie - Oranje Jacht
  • 1617:54D-Day herdacht: 82 jaar na geallieerde landing in Normandië
  • 017:02Beleef een groot robot avontuur met gen ATLAS
  • 216:40Studio MDHR werkt aan twee nieuwe Cuphead titels
  • 116:07León rijdt naar winst in gezapige F2-sprintrace Monaco
  • 015:46Yamakoshi domineert F3-sprintrace in Monaco en schenkt Van Amersfoort zege
  • 2412:58Maar 35 miljoen minder kijkers Eurovisie Songfestival ondanks boycot
  • 4912:31Nederland en Duitsland versnellen plan voor asiel-uitzetcentra
  • 3712:29Omroepen eisen hard ingrijpen tegen Ongehoord Nederland
  • 5412:00Random Pics van de Dag #1924
  • 3711:53Nederlander gearresteerd in Kopenhagen voor dodelijke mishandeling in 2022
  • 511:53Beleef Amsterdam tijdens de renaissance met 1666 Amsterdam
  • 211:22The Wolf Among Us 2 release trailer
  • 3811:21Vijf doden door Russische aanvallen, Oekraïne treft Sint-Petersburg opnieuw
  • 608:07Guild Wars 3 in de maak
  • 208:05Speel met Billy in SAW: Genesis
  • 108:02Speel Ninja in TMNT: The Last Ronin
  • 108:00Schiet zoals in de film met Crossfire
  • 307:56Schijt in je broek met Alien: Isolation 2
  • 206/06Trailers kijken: de bioscoopreleases van week 23
  • 206/06VrijMiBabes #307 (not very sfw!)
  • 2306/06Opnieuw verdachten rellen tijdens Els-rechts op het Malieveld voor de rechter
  • 2806/06Van Dissel erkent weinig fouten tijdens verhoor bij Parlementaire Enquêtecommissie Corona
  • 206/06Capcom gaat dit keer Resident Evil – Code: Veronica van een remake voorzien
  • 106/06Final Fantasy VII Remake-trilogie wordt begin volgend jaar afgemaakt
  • 1206/06Kraftwerk laat Royal Albert Hall schitteren
  • 006/06Monster Hunter Wilds krijgt volgend jaar een grote uitbreiding
  • 006/06Shift Up kondigt volgende Stellar Blade-avontuur aan
  • 006/06Ontmoet Tupac in Stranger than Heaven
  • 006/06Zverev houdt Mensík van stunt af en plaatst zich voor finale Roland Garros
  • 705/06Tong's TV-recensie # 1
  • 005/06Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Oezbekistan
  • 205/06WK-Hit: IShowSpeed- World Cup
  • 305/06Las Vegas verlengt Formule 1-contract tot 2037
  • 205/06F1 Monaco: Uitslag tweede vrije training
  • 1205/06Internationale ballonexpeditie gestart voor Atlantische oversteek
  • 3105/06Israël stationeerde geheime troepen in Azerbeidzjan na start oorlog met Iran
  • 5405/06Helmplicht fatbike en e-bike voor jongeren gaat september 2027 in
  • 405/06F1 Monaco: Uitslag eerste vrije training
  • 9105/06Analisten verwachten een benzineprijs van 3 euro p/l, denk jij dat ze gelijk krijgen?
  • 405/06FOK's weerbericht met Stephan5: Weekendweer: Overdag prima
  • 6705/06Duits hotel weigert Israëlische gast: "Geen Joden toegestaan"
  • 4805/06Beroemde vloghond Chutou opgegeten na diefstal en verkoop aan restaurant
  • 4605/06AI-ontworpen vaccin traint afweer tegen alle coronavirussen
  • 1105/06Italië neemt vanaf 12 juni weer asielzoekers uit Nederland terug
  • 3205/06NOS vindt 23 afbeeldingen personen jonger dan 18 op motherless.com
  • 2705/06Legerchef stelt dat Rusland in 2028 Baltische staten kan binnenvallen
  • 5305/06D66 steunt toch wet die zwaaien met Hamasvlag strafbaar maakt
Actieve items
Actieve items


  • 2407:16Maar 35 miljoen minder kijkers Eurovisie Songfestival ondanks boycot
  • 3707:01Nederlander gearresteerd in Kopenhagen voor dodelijke mishandeling in 2022
  • 2806:49Van Dissel erkent weinig fouten tijdens verhoor bij Parlementaire Enquêtecommissie Corona
  • 3306:49Burgemeester Loosdrecht biedt excuses aan voor slechte communicatie over asielnoodopvang
  • 4805:06Beroemde vloghond Chutou opgegeten na diefstal en verkoop aan restaurant
  • 1004:17F1: Antonelli grijpt pole in Monaco, voor Verstappen
  • 3702:31Omroepen eisen hard ingrijpen tegen Ongehoord Nederland
  • 2302:23Opnieuw verdachten rellen tijdens Els-rechts op het Malieveld voor de rechter
  • 4902:18Nederland en Duitsland versnellen plan voor asiel-uitzetcentra
  • 10202:06Verkopen elektrische auto's in de lift, rij jij al elektrisch?
  • 1601:58D-Day herdacht: 82 jaar na geallieerde landing in Normandië
  • 5400:48Random Pics van de Dag #1924
  • 1223:20Kraftwerk laat Royal Albert Hall schitteren
  • 223:11Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Colombia
  • 222:45WK-Hit: Gorrie - Oranje Jacht
  • 621:24Guild Wars 3 in de maak
  • 421:14FOK's weerbericht met Stephan5: Weekendweer: Overdag prima
  • 721:13Tong's TV-recensie # 1
  • 3820:05Vijf doden door Russische aanvallen, Oekraïne treft Sint-Petersburg opnieuw
  • 2719:49Legerchef stelt dat Rusland in 2028 Baltische staten kan binnenvallen
  • 118:46León rijdt naar winst in gezapige F2-sprintrace Monaco
  • 3118:35Israël stationeerde geheime troepen in Azerbeidzjan na start oorlog met Iran
  • 518:26Beleef Amsterdam tijdens de renaissance met 1666 Amsterdam
  • 9118:01Analisten verwachten een benzineprijs van 3 euro p/l, denk jij dat ze gelijk krijgen?
  • 5417:53Helmplicht fatbike en e-bike voor jongeren gaat september 2027 in
  • 6717:09Duits hotel weigert Israëlische gast: "Geen Joden toegestaan"
  • 217:03Studio MDHR werkt aan twee nieuwe Cuphead titels
  • 3216:55NOS vindt 23 afbeeldingen personen jonger dan 18 op motherless.com
  • 215:00Capcom gaat dit keer Resident Evil – Code: Veronica van een remake voorzien
  • 313:10Schijt in je broek met Alien: Isolation 2
  • 213:01VrijMiBabes #307 (not very sfw!)
  • 4612:09AI-ontworpen vaccin traint afweer tegen alle coronavirussen
  • 5512:03Geheime deal D66 en VVD: 380 miljoen ontwikkelingshulp in ruil voor terrorismewet
  • 211:54The Wolf Among Us 2 release trailer
  • 3211:35Utrecht voert op 270 straten 30 km/u in vanaf 10 juli
  • 211:24Speel met Billy in SAW: Genesis
  • 1111:19Italië neemt vanaf 12 juni weer asielzoekers uit Nederland terug
  • 110:39Schiet zoals in de film met Crossfire
  • 5310:25D66 steunt toch wet die zwaaien met Hamasvlag strafbaar maakt
  • 110:25Final Fantasy VII Remake-trilogie wordt begin volgend jaar afgemaakt
  • 6310:07Gedwongen homogenezing wordt waarschijnlijk verboden
  • 109:15Speel Ninja in TMNT: The Last Ronin
  • 8306/06Rusland zet hypersonische Oreshnik-raket in bij massale aanval op Kiev
  • 1206/06Internationale ballonexpeditie gestart voor Atlantische oversteek
  • 4506/06Trump dreigt met tien procent extra importheffingen op EU en China
  • 3305/06Esther Ouwehand stopt als partijleider van Partij voor de Dieren
  • 1105/06In Heerhugowaard doodgestoken Brit (52) werd gezocht voor dubbele moord in Amsterdam
  • 3705/06Expert verklaart verdwijningen in Bermudadriehoek
  • 5805/06PvdD in Amsterdam schuimbekt over Burger King reclame
  • 305/06Las Vegas verlengt Formule 1-contract tot 2037
Forum
Forum


  • 10507:22McDonalds wordt kwaliteitsrestaurant: Consumenten eisen meer voor geld
  • 1307:13Internationale ballonexpeditie gestart voor Atlantische oversteek
  • 1407:09Russia vs Ukraine #89 waar oekr al gewonnen is
  • 10407:03Oekraïense leger heeft nazi-probleem, wordt gedoogd door de politiek
  • 12406:55Het hele alfabet #107 en 4letterwoord
  • 6606:54Touwtrekken 2.0 #635 - Team 1 beste team *G* *O*
  • 5106:54Collega's bij je thuis uitnodigen
  • 2806:50Zeikhoek #12 Het moet niet gekker worden # echt !!
  • 24306:50Rondreizen door de USA #19 God bless our stars & stripes!
  • 27506:49[AMV] VS #1304 Thiel vlucht alvast naar Argentinië
  • 26906:39Het grote goedemorgen topic
  • 29206:33Spaanstalige nummers #33 Del Otoño al invierno
  • 26806:26FOK! Premier Cycling League 2026 #9 Is Pino gehacked?
  • 15306:12Nederlandse Politiek #720 700 miljard te vinden
  • 2905:28Is schoonheid objectief te bepalen?
  • 3205:15Roland Garros 2026 #3 ach Arnaldi
  • 17605:06Ik heb behoefte aan een relatie
  • 2105:03[INFLUENCERS #247] FUCKING.SCHONE.RAMEN.
  • 7804:03Het Curaçao - The Blue Wave topic
  • 17303:50Koninklijk Nieuws & Foto's #57 Koninklijk en stijlvol
  • 24803:38Oorlog Iran #123 Iran Deal Groundhog Day
  • 102:54Final Fantasy 7 origineel vs remake?
  • 5002:03Oorlog in Oekraïne #1294 - Vredesakkoord met concessies enige uitweg
  • 202:03Teltopic #1297 tel door en door en door....
  • 8102:00[Dagboek/blog] summer2birds escapades
  • 2301:58Wout Weghorst
  • 101:56Nederland voorloper op het gebied van Thorium reactoren
  • 24501:54[Dagboek] Veel aan hoofd - Deel 24
  • 24001:43Duitse Muziek #2
  • 7001:38Punk, disco, New Wave of? #60 Sing along...
  • 8801:23De Schatkamer van Beeld & Geluid #3
  • 11301:14Nederlandstalige muziek uit alle tijden! #16 we zullen doorg
  • 10601:07[SBS6] De Bondgenoten #284 Kletsmajoor Salar lult kletskoek
  • 2500:57Lyhanna (11) sinds vrijdag 29/5 vermist, vader van vriendin zit vast
  • 5200:52Change Station bij de Pride
  • 14400:47[Retro] Samenkijken oude editie #202 - 20-douze
  • 9500:46De Nijmeegse Vierdaagse 2026 #3 Wandelmotivatie door Wrapster
  • 3000:30Australië wil 250 miljoen konijnen uitroeien door virus te verspreiden
  • 200:23Critérium du Dauphiné libéré #1 PAUL
  • 13400:13Tesla-schaamte voorbij: ze zijn niet aan te slepen
  • 15600:13Centraal Joods Overleg stapt naar rechter om komst Ye tegen te houden
  • 26300:10De woningmarkt #95
  • 1700:09Wat koken jullie vooruit voor de diepvries?
  • 3300:09Zou je een vrouw reanimeren?
  • 5800:08Laat zien hoe jij jouw AI behandeld.
  • 2000:08ChristenUnie zal barmhartig blijven op asiel, leden steunen partijtop
  • 26600:06Politieke meme's en spotprenten #8
  • 2623:56Schrijf hier prompt voor afbeelding en maak het.
  • 8623:56[Net5]Nieuw realityprogramma: Anti survival show met kaviaar, kreeft
  • 13323:54Verander één letter. Expert # 74 (8 letters)
  • 25823:52[Endurance] 24 Heures du Mans 2026
  • 4823:51[Golf] Centraal #18: Moving day, meestal naar beneden
  • 13423:50Via Pecunia - Het geld ligt op straat! #2
  • 15523:47[IndyCar] #114 The Greatest Spectacle in Racing
  • 7123:43Eva Vlaardingerbroek lanceert Save Europe Act tegen migratie #2
  • 20023:42Zaken waar je je echt dood aan ergert #15 - cup a soup
  • 12523:33[AMAZON PRIME] Clarkson's Farm
  • 8923:30[Amazon Prime Video #8] Algemeen topic met aanraders
  • 9923:11World Series of Darts 2026 - Op naar de zandbak
  • 22923:09Wielerprono 2026 #1 We mogen weer
  • 8923:08Oefenûh
  • 5223:06Gezochte Nederlander opgepakt Deense politie om fatale mishandeling
  • 2523:0348 landen.
  • 3322:55Garage naaien je erbij
  • 20522:52[Live] Formula 1 Monaco Grand Prix 2026 #3
  • 6922:51[Voorspellen] WK 2026 FOK! Poule
  • 2722:44Versier jij je huis?
  • 13622:44[Live Eredivisie #1784] Dying seconds van het seizoen!
  • 9422:41Ieder die 40+ is zal deze producten herkennen #35 Nooit weg doen meuk
  • 3622:39[Voorspel] Nostradamus 2026
  • 6322:38Sociale contacten in het openbaar vervoer
  • 21522:23[Dagboek] Mijn struggles in het dagelijks leven
  • 25222:22[DAGBOEK] De weg naar balans #11
  • 1122:20Vraag over index
  • 1222:18Weekmenu's #15
  • 3522:17[sparen] WK-items bij AH/Jumbo/enz
  • 12622:15[Pokémon GO] #289 - Grinden naar level 80
  • 7222:11Heb ik een stoornis of ben ik een uitzondering?
  • 7122:08K3 #59 K3 loves you
  • 8222:06[Het Officiële Steam Topic #199] Welkom terug Geralt
  • 4022:022010: Vermissing van Herman Ploegstra
  • 18921:43Het NAVO-topic #4 Op naar 2026
  • 3421:30Nagel er bijna af. Wat te doen?
  • 921:28Aanbidders staan bij Femke Kok voor de deur: 'Dat gaat te ver'
  • 24221:19Dump hier elke 40+ TOEP die je graag kwijt wil, zonder restricties 15
  • 16721:11[AKQ] #3382 Openen valt niet mee!
  • 3921:08Tour de France 2026 #2
  • 10821:05Haiku ketting #27 - strooi wat liefde
  • 6021:01Er worden teveel woningen voor gezinnen gebouwd
  • 120:58the bricks and minifigs how to steal 200.000,-$
  • 1620:49Het grote 'Fok! Formule 1-manager 40+ subleague' topic #46
  • 24820:44[NPO1] Hunted #44 VIPS
  • 29620:39Giro d'Italia women 2026 #1
  • 17020:37Too good to go ervaringen #21 maximaal 1 pakket
  • 29320:26Asielzoekers #21 : We didn't know
  • 120:00[MLN Kopieertruc #152] Vernedertopic #2
  • 6819:50Hip Hop Central #114 Hip Hop Don´t Stop!
  • 2619:45Het grote dagelijkse Trump nieuws topic #28
  • 18919:45[Netflix #209] TUDUM
  • 17319:39[3x3 Basketbal] #1 EK
  • Poll
  • Algemeen

Heb jij getekend voor GeenPeil?

SunChaser 27-09-2015 08:56 print

Heb jij getekend voor het referendum Geenpeil?

meer info hier

1987 stemmen , laatste: 28-09-2015, 21:22
geenpeil geenpijk mijnpeil
Submitter: 
102
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
Zoek jij altijd de leukste nieuwtjes en kun je daar leuk over schrijven? Meld je aan als nieuwsposter!
Meest gelezen
  • 147912:31Nederland en Duitsland versnellen plan voor asiel-uitzetcentra
  • 132812:29Omroepen eisen hard ingrijpen tegen Ongehoord Nederland
  • 109911:53Nederlander gearresteerd in Kopenhagen voor dodelijke mishandeling in 2022
  • 109912:58Maar 35 miljoen minder kijkers Eurovisie Songfestival ondanks boycot
  • 79611:21Vijf doden door Russische aanvallen, Oekraïne treft Sint-Petersburg opnieuw
  • 65917:54D-Day herdacht: 82 jaar na geallieerde landing in Normandië
  • 60907:56Schijt in je broek met Alien: Isolation 2
  • 58411:53Beleef Amsterdam tijdens de renaissance met 1666 Amsterdam
  • 55218:51F1: Antonelli grijpt pole in Monaco, voor Verstappen
  • 51308:07Guild Wars 3 in de maak
  • 44208:02Speel Ninja in TMNT: The Last Ronin
  • 40717:02Beleef een groot robot avontuur met gen ATLAS
  • 39718:49WK-Hit: Gorrie - Oranje Jacht
  • 37511:22The Wolf Among Us 2 release trailer
  • 36008:00Schiet zoals in de film met Crossfire
  • 36008:05Speel met Billy in SAW: Genesis
  • 31816:40Studio MDHR werkt aan twee nieuwe Cuphead titels
  • 26720:00Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Colombia
  • 19316:07León rijdt naar winst in gezapige F2-sprintrace Monaco
  • 19215:46Yamakoshi domineert F3-sprintrace in Monaco en schenkt Van Amersfoort zege
Font-grootte:

regelhoogte :

102 reacties

Reactiepagina:
1 2 3
zondag 27 september 2015, 11:03 uur #51
0
budha
 
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 10:58 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:

[..]


Geintje kerel. Niet meteen zo doen. ;)
Was vroeg op vanochtend :@
zondag 27 september 2015, 11:04 uur #52
2
naaktslakkenverkrachter
Legt er geen zout op
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 11:03 schreef budha het volgende:

[..]


Was vroeg op vanochtend :@
Het is je vergeven. ;)
Waarschuwing: Uitlatingen van deze persoon kunnen door sommigen als kwetsend worden ervaren. Bij interacties kunnen wij uw veilige zone niet garanderen.
zondag 27 september 2015, 11:06 uur #54
0
Knipoogje
*smile*
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 10:44 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:

Jup, want de aanname dat het merendeel van Nederland vanuit de onderbuik gaat stemmen, is geen slecht nieuws.

Sommige mensen weten wel waarvoor zij naar de stembus gaan. ;)
De meeste niet. In ieder geval voor een referendum. Jij gaat met droge ogen beweren dat straks 35% (stel dat dat de opkomst is) gaat stemmen over een associatieverdrag met Ukraine? Het wordt net als de grondwet een stem tegen de regering/eu en niets anders.
beter een knipoog dan een blauw oog
zondag 27 september 2015, 11:16 uur #56
4
Starfish
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 10:50 schreef Marve het volgende:
Nope, heb je de gemiddelde kiezer weleens gesproken? De meesten hebben geen idee waarvoor ze stemmen of waarop. Slecht idee dus referenda, dit is geen Zwitserland.

Ook is het een grote reclameaktie voor PVV site Geenstijl en daar wens ik uberhaupt niet aan mee te doen.
Maar Zwitserland doet het zeker niet slecht t.o.v. de rest van de wereld.

Misschien moeten wij juist wat meer Zwitserland proberen te worden?

Denk dat daar juist de kracht zit in een boel ruis en verschillende soorten geluiden op een laag niveau, wat op hoger niveau voor stabiliteit zorgt.
zondag 27 september 2015, 11:16 uur #57
0
Skull-splitter
your selection of the finest
Waar teken ik voor?

En uit principe moet ik heel die Jan Roos al niet, dus dat maakt het al moeilijk voor me om te tekenen...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
zondag 27 september 2015, 11:23 uur #58
0
Zapata
held op sokken
Weet niet wat het is.
zondag 27 september 2015, 11:28 uur #59
0
#ANONIEM
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 11:16 schreef Skull-splitter het volgende:
Waar teken ik voor?

Je tekent voor wat aandacht voor de ratten van de Telegraaf Media Groep in het algemeen en voor de ratten van Geenstijl in het bijzonder.
Op het forum heeft de roerganger van deze site al eens keurig uitgelegd waarom bovengenoemden eigenlijk niet eens zo geinteresseerd zijn in de uitkomst of het gevolg van dit referendum, het is ze hoofdzakelijk om de airplay te doen.

Kortom, je steun is helemaal niet voor een referendum, die is alleen om wat verkeer richting Geenstijl te dirigeren. Je trapt dus onbedoeld in de spamval, zeker omdat een referendum in Nederland nog nooit enige invloed op het verloop van dingen heeft gehad.
zondag 27 september 2015, 11:47 uur #60
2
VanFleppenstein
Dan weet je het echt niet meer
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 09:25 schreef aKboR het volgende:

[..]
Bijna. Referenda zijn alleen goed als de regering er dan ook daadwerkelijk wat mee doet. Alleen zijn onze politici net als struisvogels. Ze steken de kop in het zand en voeren onder een andere noemer dezelfde plannen uit.
Vooral dit....een referendum moet bindend zijn en niet raadgevend.
Heavily Medicated for Your Protection.
zondag 27 september 2015, 11:48 uur #61
1
Demaas_isnat
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 10:52 schreef NrTH het volgende:
Nee, omdat het overgrote deel v/d mensen toch niet geïnformeerd gaat stemmen en dit onderwerp is iets te groot om maar vanuit de onderbuik te gaan bepalen wat we ermee moeten.
De 2de kamer verkiezingen ook maar afschaffen dan ?
Daar kun je n.l dezelfde denkwijze op loslaten
zondag 27 september 2015, 11:55 uur #62
2
Demaas_isnat
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 11:47 schreef VanFleppenstein het volgende:

[..]


Vooral dit....een referendum moet bindend zijn en niet raadgevend.
In de praktijk is het vaak beide niet
zondag 27 september 2015, 12:18 uur #63
2
Volgetrokkensok
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 09:13 schreef budha het volgende:
Nee, maar ik vind referenda dan ook een slecht idee.
Hoezo dan?
zondag 27 september 2015, 12:18 uur #64
1
pleomousie
Nee en dat ga ik niet doen ook.

Referenda zijn een slecht idee en geven (in welke vorm dan ook) de schijn van democratie, waarbij de kans op misbruik of misleiding nagenoeg 100% is. Het verleden heeft ook uitgewezen dat een referendum meer dan eens is uitgebuit door politici om hun eigen agenda ten uitvoer te brengen. Denk bijvoorbeeld aan het referendum omtrent het grondwettelijk verdrag voor de EU, dat werd aangegrepen door dhr. Wilders cum suibus om een anti-Balkenende campagne op te zetten. Waar hebben we nu eigenlijk op gestemd? Voor of tegen het grondwettelijk verdrag? Voor of tegen de EU? Of alleen maar voor of tegen het kabinet van Balkenende?

Een directe democratie gaat niet werken in een land met bijna 17 miljoen inwoners. En met alle respect, de gemiddelde burger is en wordt onvoldoende geïnformeerd over de dagelijkse gang van zaken in de politiek om er daadwerkelijk een zinvol oordeel over te vellen. Er is ook zoiets als de burger teveel (directe) macht geven. Dat is niet goed voor de politieke stabiliteit van het landsbestuur.
Redactie Frontpage
zondag 27 september 2015, 12:21 uur #65
7
GekkePoes
Heel veel mensen denken dat ze al stemmen door te tekenen voor het referendum, maar voor en tegenstanders kunnen stemmen bij een referendum.
🐱
zondag 27 september 2015, 12:29 uur #66
3
Rob
't is patat
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 10:52 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Right.. je kon met meerdere mailadressen een stem uitbrengen dus 't is sowieso niet rechtsgeldig.

Ik heb niet gestemd, ik vertrouw het niet als een commerciëel bedrijf zo'n peiling als deze houdt, hoor al van veel mensen dat ze opeens spam in hun mailbox krijgen nadat ze gestemd hebben en het is verder totaal niet duidelijk wat er met al die adressen en gegevens gedaan wordt als de boel is ingeleverd bij de 2e kamer.
Ik heb er nog geen een ontvangen. Ik maak voor iedere site die een mailadres vraagt een nieuw email adres aan. Voor een officiële handtekeningen lijst zijn N.A.W gegevens nu eenmaal nodig.
zondag 27 september 2015, 12:33 uur #67
6
UltraR
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 10:07 schreef Eet-Geen-Dieren het volgende:
Ik vind het eigenlijk jammer dat ze dit niet bewaard hebben voor TTIP. Dat is een onderwerp wat ik veel belangrijker vind en waarvan we daadwerkelijk heel veel last van gaan krijgen. Zo`n referendum bereik je niet makkelijk voor de 2e keer en op deze manier wordt de wind een beetje uit de zeilen voor een referendum over TTIP gehaald. Ik vraag me bijna af of dat dit ook de bedoeling is. Als het OM de Telegraaf voor hun karretje kan spannen, dan lukt dat onze regering ook wel met Geen Stijl. Of, was Geen stijl al niet van de Telegraaf?
Ik zie ook graag een TTIP referendum. Maar het is niet bekend wanneer die wet aangenomen gaat worden, dat kan nog wel even duren. Wellicht is het Oekraïne referendum dan al geweest, en als het meezit is er dan juist een soort referenda momentum ontstaan waarop een TTIP referendum kan meeliften.
Geenstijl zal dat referendumverzoek niet gaan trekken vermoed ik, maar er zijn genoeg partijen die tegen TTIP zijn en een gezamenlijke campagne op kunnen zetten voor een referendumverzoek.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
zondag 27 september 2015, 12:35 uur #68
3
Rob
't is patat
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 09:48 schreef harry64 het volgende:

[..]

Ik woon niet alleen.
En jullie hebben dezelfde namen, voorletters en geboortedatums.
Ja dat maakt het lastig maar ook dat weet de overheid. Bij een lijstcontrole worden alle gegevens gecontroleerd en komen ook deze gevallen naar voren. Maar ik neem aan dat jullie handtekeningen wel verschillen.
Redactie Frontpage
zondag 27 september 2015, 12:38 uur #69
3
harry64
Ouwe Radiopiraat
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 12:35 schreef aKboR het volgende:

[..]
En jullie hebben dezelfde namen, voorletters en geboortedatums.
Nee.
quote:
Ja dat maakt het lastig maar ook dat weet de overheid. Bij een lijstcontrole worden alle gegevens gecontroleerd en komen ook deze gevallen naar voren. Maar ik neem aan dat jullie handtekeningen wel verschillen.
Radio Seabreeze 1098KHz(Laren) en 1395KHz(Grou) Middengolf
MCB radio 747KHz Middengolf
zondag 27 september 2015, 12:49 uur #70
7
Poekieman
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 12:18 schreef pleomousie het volgende:
Nee en dat ga ik niet doen ook.

Referenda zijn een slecht idee en geven (in welke vorm dan ook) de schijn van democratie, waarbij de kans op misbruik of misleiding nagenoeg 100% is. Het verleden heeft ook uitgewezen dat een referendum meer dan eens is uitgebuit door politici om hun eigen agenda ten uitvoer te brengen. Denk bijvoorbeeld aan het referendum omtrent het grondwettelijk verdrag voor de EU, dat werd aangegrepen door dhr. Wilders cum suibus om een anti-Balkenende campagne op te zetten. Waar hebben we nu eigenlijk op gestemd? Voor of tegen het grondwettelijk verdrag? Voor of tegen de EU? Of alleen maar voor of tegen het kabinet van Balkenende?

Een directe democratie gaat niet werken in een land met bijna 17 miljoen inwoners. En met alle respect, de gemiddelde burger is en wordt onvoldoende geïnformeerd over de dagelijkse gang van zaken in de politiek om er daadwerkelijk een zinvol oordeel over te vellen. Er is ook zoiets als de burger teveel (directe) macht geven. Dat is niet goed voor de politieke stabiliteit van het landsbestuur.
In Zwitserland werkt het nl. ook zo slecht. Heel arm land, met heel ongelukkige inwoners...
Goud kan je niet bijdrukken
zondag 27 september 2015, 12:50 uur #71
5
Rob
't is patat
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 12:49 schreef Poekieman het volgende:

[..]

In Zwitserland werkt het nl. ook zo slecht. Heel arm land, met heel ongelukkige inwoners...
_O-
zondag 27 september 2015, 12:58 uur #72
4
UltraR
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 11:14 schreef govie het volgende:

[..]


Het punt is dat bij reguliere verkiezingen, je zelf een politieke aannemer mag kiezen, die voor jouw bepaald wat goed wenselijk is. Beleidsbepalers zijn ook min of meer aannemers, en dat is makkelijk want veel mensen kunnen niet politiek metselen.
Tja. Maar als jij met je aannemer heel helder afspreekt dat je geen rieten dak op je huis wilt, en tijdens de bouwwerkzaamheden zie je opeens een rieten dak op je huis verschijnen, zou het wel prettig zijn als je een manier hebt om die aannemer op het matje te roepen en te herinneren aan jullie afspraak.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
zondag 27 september 2015, 13:16 uur #73
1
witvierkantje
Het is net als hier: als je iets plaatst wat ze niet aanstaat wordt het weggehaald of je krijgt een an.

Maar als ze je hulp nodig hebben ben je ineens wel goed.
Nou, de groeten !.
zondag 27 september 2015, 13:55 uur #75
4
trabant
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 09:10 schreef stbabylon het volgende:
Nee, ik werk niet vrijwillig mee aan de reclamecampagne van Geenstijl.
Dat was voor mij ook een punt van overweging, maar belangrijker dan dat vind ik dat de arrogantie van onze regenten een halt moet worden toegeroepen.
Daarbij is dit een vroege stap naar de annexatie van Oekraïne door de EU, daar zitten we niet op te wachten. Wie daar wel op zit te wachten zijn de vriendjes van Verhofstad.
Farts are jazz to assholes
zondag 27 september 2015, 14:12 uur #76
1
Sander166
Geenstijl :')

Die keyboardwarriors zijn net zo wereldvreemd als onze politici. Al komt er een referendum, dan weet ik zeker dat hij ongeldig verklaard gaat worden vanwege een te lage opkomst.
zondag 27 september 2015, 14:31 uur #77
4
Marve
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 11:16 schreef Starfish het volgende:

[..]


Maar Zwitserland doet het zeker niet slecht t.o.v. de rest van de wereld.

Misschien moeten wij juist wat meer Zwitserland proberen te worden?

Denk dat daar juist de kracht zit in een boel ruis en verschillende soorten geluiden op een laag niveau, wat op hoger niveau voor stabiliteit zorgt.
Oh ja ik zou ook zeker willen dat het hier net als Zwitserland was en wij overal over mee mochten stemmen. Alleen is er hier een te grote groep die alleen maar gilt 'grenzen dicht', 'NL uit de Euro', 'Alle buitenlanders eruit', 160 op de snelweg etc. en dan waarschijnlijk met een referendum ook zo gaat stemmen en heel het land naar de klote helpt.

In Zwitserland zijn referenda echt ingeburgerd en de grootste groep van de bevolking denkt in oplossingen ipv emoties en rent niet achter een Wilders figuur aan. Ze zijn daar gewoon een stuk verder dan wij.

Maar je moet ergens beginnen idd. Ze zouden referenda kunnen houden over de wat minder belangrijke dingen bijv over de aankoop van die Rembrandts of de verbouwing van het binnenhof.
zondag 27 september 2015, 15:25 uur #80
4
ArchEnemy
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 15:04 schreef LeviathanIV het volgende:
Ik weet dat het gevoelig is, maar ik had ook graag IQ en opleidingsniveau van de voorstanders geregistreerd gezien, puur om te weten of mijn opvatting dat dit een debielencampagne is, terecht is.
Ben je zelf slim genoeg om het verschil tussen democratie en meritocratie te bevatten?
zondag 27 september 2015, 16:14 uur #82
2
budha
 
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 12:18 schreef pleomousie het volgende:
Nee en dat ga ik niet doen ook.

Referenda zijn een slecht idee en geven (in welke vorm dan ook) de schijn van democratie, waarbij de kans op misbruik of misleiding nagenoeg 100% is. Het verleden heeft ook uitgewezen dat een referendum meer dan eens is uitgebuit door politici om hun eigen agenda ten uitvoer te brengen. Denk bijvoorbeeld aan het referendum omtrent het grondwettelijk verdrag voor de EU, dat werd aangegrepen door dhr. Wilders cum suibus om een anti-Balkenende campagne op te zetten. Waar hebben we nu eigenlijk op gestemd? Voor of tegen het grondwettelijk verdrag? Voor of tegen de EU? Of alleen maar voor of tegen het kabinet van Balkenende?

Een directe democratie gaat niet werken in een land met bijna 17 miljoen inwoners. En met alle respect, de gemiddelde burger is en wordt onvoldoende geïnformeerd over de dagelijkse gang van zaken in de politiek om er daadwerkelijk een zinvol oordeel over te vellen. Er is ook zoiets als de burger teveel (directe) macht geven. Dat is niet goed voor de politieke stabiliteit van het landsbestuur.
Precies.

Maar ja, de ontevreden burger wil graag ergens tegen kunnen stemmen. Het onderwerp doet er niet idioot veel toe, als het maar een "signaal naar de politiek" is.
zondag 27 september 2015, 16:30 uur #83
2
ArchEnemy
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 16:10 schreef LeviathanIV het volgende:

[..]
Waarom hebben we eigenlijk een parlement en een regering nodig? We kunnen immers in deze tijden eenvoudig het land achter alles wat types als Maurice de Hond ons voorschotelen laten aanlopen? Dat is wat je bedoelt?
Nee joh, Wiki kan je prima het verschil uitleggen.
zondag 27 september 2015, 17:19 uur #84
1
NaturalScience
The delusion that we have.....
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 09:25 schreef aKboR het volgende:

[..]
Bijna. Referenda zijn alleen goed als de regering er dan ook daadwerkelijk wat mee doet. Alleen zijn onze politici net als struisvogels. Ze steken de kop in het zand en voeren onder een andere noemer dezelfde plannen uit.
Sommige kwesties zijn simpelweg te gecompliceerd om het volk over te laten beslissen. Het is dan maar goed ook dat dit referendum niet bindend is.
zondag 27 september 2015, 17:40 uur #85
2
UltraR
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 14:12 schreef Sander166 het volgende:
Geenstijl :')

Die keyboardwarriors zijn net zo wereldvreemd als onze politici. Al komt er een referendum, dan weet ik zeker dat hij ongeldig verklaard gaat worden vanwege een te lage opkomst.
Die keyboardwarriors van je zijn nu anders wel super actief geworden en hebben 300.000+ mensen achter zich weten te krijgen. Ze doen daadwerkelijk wat ipv alleen maar te klagen. Het tegenovergestelde van keyboardwarriors dus. En ondergetekende is blij daar een bescheiden bijdrage aan te hebben kunnen leveren door een paar dagen te hebben geflyerd op straat.

Wat heb jij recentelijk zoal gedaan t.b.v. je overtuigingen, buiten dingen op internet schrijven?
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
zondag 27 september 2015, 18:09 uur #86
0
Barliman_Butterbur
Pfff... wat een tekst editor... <bla>
zondag 27 september 2015, 18:09 uur #87
0
Barliman_Butterbur
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 17:40 schreef UltraR het volgende:

[..]

Die keyboardwarriors van je zijn nu anders wel super actief geworden en hebben 300.000+ mensen achter zich weten te krijgen. Ze doen daadwerkelijk wat ipv alleen maar te klagen. Het tegenovergestelde van keyboardwarriors dus. En ondergetekende is blij daar een bescheiden bijdrage aan te hebben kunnen leveren door een paar dagen te hebben geflyerd op straat.

Wat heb jij recentelijk zoal gedaan t.b.v. je overtuigingen, buiten dingen op internet schrijven?
Juistem!
zondag 27 september 2015, 18:17 uur #89
0
LeviathanIV
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 16:30 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]
Nee joh, Wiki kan je prima het verschil uitleggen.
zucht.....
zondag 27 september 2015, 19:05 uur #90
1
Martinovibes
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 09:17 schreef teckna het volgende:
Ik vermoed stiekem dat je wel op minimaal 10% afgekeurd moet rekenen, al zou het mij niets verbazen als het 20-25% zal zijn. Juist door deze online formuliertjes.
Ze hebben er 443.072 dus die marge is er
zondag 27 september 2015, 19:20 uur #91
2
beantherio
4900 op de schaal van Richter
Nee. En degenen die het wel gedaan hebben zijn ontzettend naïef. Hoe makkelijk laat je je manipuleren door hier in mee te gaan? :')
zondag 27 september 2015, 19:30 uur #92
2
Heberg
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 19:05 schreef Martinovibes het volgende:

[..]


Ze hebben er 443.072 dus die marge is er
*O*

quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 08:59 schreef JeOma het volgende:
Ook al wilden ze veel persoonlijke gegevens : ja
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 09:08 schreef Luuntje het volgende:
Ja
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 09:27 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

http://www.geenstijl.nl/m(...)een_boel_a4tjes.html


Alles word vernietigd na afloop.
Ze kunnen de boel oplichten natuurlijk maar ik heb op meer vertrouwen in GeenStijl dan in een overheidsinstantie.
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 17:40 schreef UltraR het volgende:

[..]

Die keyboardwarriors van je zijn nu anders wel super actief geworden en hebben 300.000+ mensen achter zich weten te krijgen. Ze doen daadwerkelijk wat ipv alleen maar te klagen. Het tegenovergestelde van keyboardwarriors dus. En ondergetekende is blij daar een bescheiden bijdrage aan te hebben kunnen leveren door een paar dagen te hebben geflyerd op straat.

Wat heb jij recentelijk zoal gedaan t.b.v. je overtuigingen, buiten dingen op internet schrijven?
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 09:48 schreef harry64 het volgende:

[..]

Ik woon niet alleen.
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 10:41 schreef gatochkrassen het volgende:
Yep heb net getekend.
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 13:55 schreef trabant het volgende:

[..]
Dat was voor mij ook een punt van overweging, maar belangrijker dan dat vind ik dat de arrogantie van onze regenten een halt moet worden toegeroepen.
Daarbij is dit een vroege stap naar de annexatie van Oekraïne door de EU, daar zitten we niet op te wachten. Wie daar wel op zit te wachten zijn de vriendjes van Verhofstad.
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 15:25 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]
Ben je zelf slim genoeg om het verschil tussen democratie en meritocratie te bevatten?
foto

[ Bericht gewijzigd door Heberg op zondag 27 september 2015 @ 19:41 ]
zondag 27 september 2015, 23:46 uur #93
1
poktor
10101011010110
451k stemmen binnen! yay! *O**O**O*
If you see a bomb technician running, try to keep up with him.
Het nieuwe normaal: Op een terrasje behandeld worden als een tyfuslijder en dankbaar zijn.
zondag 27 september 2015, 23:50 uur #94
2
poktor
10101011010110
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 15:04 schreef LeviathanIV het volgende:
Ik weet dat het gevoelig is, maar ik had ook graag IQ en opleidingsniveau van de voorstanders geregistreerd gezien, puur om te weten of mijn opvatting dat dit een debielencampagne is, terecht is.
Helaas voor jou is het leeuwendeel van het geenstijl-publiek, waartoe ik mijzelf ook reken, hoogopgeleid. Zelf ben ik multiplatform senior ICT-beheerder met AIX en Progress databases als specialisatie. En als je mij niet gelooft: https://sevenxseven.wordp(...)ngsniveau-bezoekers/
en
https://nl.wikipedia.org/wiki/GeenStijl
toedeloe. :W

[ Bericht gewijzigd door poktor op maandag 28 september 2015 @ 00:01 ]
If you see a bomb technician running, try to keep up with him.
Het nieuwe normaal: Op een terrasje behandeld worden als een tyfuslijder en dankbaar zijn.
maandag 28 september 2015, 00:36 uur #95
1
gatochkrassen
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 23:50 schreef poktor het volgende:

[..]

Helaas voor jou is het leeuwendeel van het geenstijl-publiek, waartoe ik mijzelf ook reken, hoogopgeleid. Zelf ben ik multiplatform senior ICT-beheerder met AIX en Progress databases als specialisatie. En als je mij niet gelooft: https://sevenxseven.wordp(...)ngsniveau-bezoekers/
en
https://nl.wikipedia.org/wiki/GeenStijl
toedeloe. :W
amen
maandag 28 september 2015, 00:47 uur #96
1
GloeiWorm
We're all mad here
:Y
maandag 28 september 2015, 06:42 uur #97
2
LeviathanIV
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 23:50 schreef poktor het volgende:

[..]

Helaas voor jou is het leeuwendeel van het geenstijl-publiek, waartoe ik mijzelf ook reken, hoogopgeleid. Zelf ben ik multiplatform senior ICT-beheerder met AIX en Progress databases als specialisatie. En als je mij niet gelooft: https://sevenxseven.wordp(...)ngsniveau-bezoekers/
en
https://nl.wikipedia.org/wiki/GeenStijl
toedeloe. :W
Dan hebben we pas echt reden om ons zorgen te maken. Want, ja er is van alles mis met Europa en de 'oude' politiek, maar dit gaat alleen maar het Nederlandse politieke proces frustreren of zelfs disfunctioneel maken, waar dan anti democratische types als Wilders, of erger, van gaan profiteren - wie heeft er wat aan dat soort ellende?
maandag 28 september 2015, 06:47 uur #98
1
Zophod
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 09:11 schreef harry64 het volgende:
Al 2x Pechtold heel verdrietig gemaakt..
Geloof je het zelf? Vind het overigens triest dat mensen een individu aan willen pakken om zijn mening. Een stap verder voor jou is dat je meldt dat je een feestje gaat vieren als alexander pechthold zijn been breekt.
maandag 28 september 2015, 06:52 uur #99
1
Zophod
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 09:26 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]
Dus omdat Facebook meer over jou weet, moet de rest van de wereld ook z'n privacy maar opgeven...
Wel eens in de spiegel gekeken ?

Maar in dit geval heb ik er geen probleem mee, zolang 't signaal in Den Haag maar aankomt.
Ik hoop alleen dat m'n informatie niet misbruikt wordt... 't blijft tenslotte 'n GeenStijl dingetje...
Ehh, over het algemeen is PVV voor het minen van je gegevens, en D66 tegen, dat weet je toch he?
maandag 28 september 2015, 06:56 uur #100
1
Zophod
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 11:04 schreef Doemaarvier het volgende:

[..]


Nee bij elke verkiezing zomaar ongeïnformeerd en op basis van onderbuikgevoelens met een potloodje een bolletje zetten dat is verstandig gedrag. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar het aantal zetels dat een partij als de VVD telkens haalt. Als alleen de mensen die echt gebaat zijn bij VVD beleid op die partij zouden stemmen dan was die partij zo groot als de partij voor de dieren.

De kiezer weet zelf niet eens wat goed voor hem is.
Dat geldt voor elke partij natuurlijk. Van pvv mag ik geen noordafrikaans uiterlijk hebben, sp wilt mijn geld afpakken, vvd wilt mijn jobsecurity inperken, en de dierenknuffelaars gunnen mij mijn bacon sandwitch niet.
Reactiepagina:
1 2 3
avatar Reageer zelf

Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken

Inloggen
Voorwaarden
Ik accepteer de voorwaarden.
Laatste reviews en specials
special
Random Pics van de Dag #1924
special
VrijMiBabes #307 (not very sfw!)
special
Kraftwerk laat Royal Albert Hall schitteren
review
Philips Evnia 27M2N5201P
special
Random Pics van de Dag #1923
special
Random Pics van de Dag #1922
Algemene Voorwaarden | Privacy Policy | Cookievoorkeuren
Volg ons
©FOK.nl e.a.