Forum Weblog Zoek Actieve Items Nieuws Columns Reviews Previews Specials Archief
  • Inloggen 
  • fok.nl
  • Inloggen 
  • fok.nl
  • Actueel
    • Nederland
    • Internationaal
    • Economie
    • Politiek
    • Tech
    • Showbiz en Gossip
    • Opmerkelijk
  • Entertainment
    • Showbiz en Gossip
    • Muziek
    • Film
    • Televisie
    • Media & Cultuur
    • Bioscoopagenda
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Autosport
    • Tennis
    • Wielrennen
    • Schaatsen
    • Wintersporten
    • Managerspelen
      • Voetbalmanager
      • Formule 1-manager
  • Games
    • PC
    • Playstation 4
    • Xbox One
    • Nintendo Switch
    • Xbox Series X|S
    • PlayStation 5
  • Film & TV
    • Film
    • Televisie
    • Trailers en Videos
    • Bioscoopagenda
  • Forum
  • Meer
    • Weblog
    • Fotoboek
    • Prijsvragen
    • Contact
    • Colofon
    • Feedback
    • Tip de redactie
FOK!
FOK!


  • 220:00Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Colombia
  • 116:07León rijdt naar winst in gezapige F2-sprintrace Monaco
  • 015:46Yamakoshi domineert F3-sprintrace in Monaco en schenkt Van Amersfoort zege
  • 2312:58Maar 35 miljoen minder kijkers Eurovisie Songfestival ondanks boycot
  • 4912:31Nederland en Duitsland versnellen plan voor asiel-uitzetcentra
  • 3712:29Omroepen eisen hard ingrijpen tegen Ongehoord Nederland
  • 5412:00Random Pics van de Dag #1924
  • 206/06VrijMiBabes #307 (not very sfw!)
  • 005/06Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Oezbekistan
  • 4805/06Beroemde vloghond Chutou opgegeten na diefstal en verkoop aan restaurant
  • 4605/06AI-ontworpen vaccin traint afweer tegen alle coronavirussen
  • 1105/06Italië neemt vanaf 12 juni weer asielzoekers uit Nederland terug
  • 3205/06NOS vindt 23 afbeeldingen personen jonger dan 18 op motherless.com
  • 2705/06Legerchef stelt dat Rusland in 2028 Baltische staten kan binnenvallen
  • 5305/06D66 steunt toch wet die zwaaien met Hamasvlag strafbaar maakt
  • 6305/06Random Pics van de Dag #1923
  • 004/06Voorbeschouwing WK voetbal 2026: DR Congo
  • 4504/06Trump dreigt met tien procent extra importheffingen op EU en China
  • 6304/06Gedwongen homogenezing wordt waarschijnlijk verboden
  • 8204/06Bleiswijk draait Arabische straatnamen terug na felle kritiek
  • 6104/06Politie Zuid-Wales gaat islamkritiek van burgers registreren
Laatste items
Laatste items
Toon berichten uit deze thema's





Toon berichten van deze types







  • 220:00Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Colombia
  • 1018:51F1: Antonelli grijpt pole in Monaco, voor Verstappen
  • 218:49WK-Hit: Gorrie - Oranje Jacht
  • 1617:54D-Day herdacht: 82 jaar na geallieerde landing in Normandië
  • 017:02Beleef een groot robot avontuur met gen ATLAS
  • 216:40Studio MDHR werkt aan twee nieuwe Cuphead titels
  • 116:07León rijdt naar winst in gezapige F2-sprintrace Monaco
  • 015:46Yamakoshi domineert F3-sprintrace in Monaco en schenkt Van Amersfoort zege
  • 2312:58Maar 35 miljoen minder kijkers Eurovisie Songfestival ondanks boycot
  • 4912:31Nederland en Duitsland versnellen plan voor asiel-uitzetcentra
  • 3712:29Omroepen eisen hard ingrijpen tegen Ongehoord Nederland
  • 5412:00Random Pics van de Dag #1924
  • 3711:53Nederlander gearresteerd in Kopenhagen voor dodelijke mishandeling in 2022
  • 511:53Beleef Amsterdam tijdens de renaissance met 1666 Amsterdam
  • 211:22The Wolf Among Us 2 release trailer
  • 3811:21Vijf doden door Russische aanvallen, Oekraïne treft Sint-Petersburg opnieuw
  • 608:07Guild Wars 3 in de maak
  • 208:05Speel met Billy in SAW: Genesis
  • 108:02Speel Ninja in TMNT: The Last Ronin
  • 108:00Schiet zoals in de film met Crossfire
  • 307:56Schijt in je broek met Alien: Isolation 2
  • 206/06Trailers kijken: de bioscoopreleases van week 23
  • 206/06VrijMiBabes #307 (not very sfw!)
  • 2306/06Opnieuw verdachten rellen tijdens Els-rechts op het Malieveld voor de rechter
  • 2806/06Van Dissel erkent weinig fouten tijdens verhoor bij Parlementaire Enquêtecommissie Corona
  • 206/06Capcom gaat dit keer Resident Evil – Code: Veronica van een remake voorzien
  • 106/06Final Fantasy VII Remake-trilogie wordt begin volgend jaar afgemaakt
  • 1206/06Kraftwerk laat Royal Albert Hall schitteren
  • 006/06Monster Hunter Wilds krijgt volgend jaar een grote uitbreiding
  • 006/06Shift Up kondigt volgende Stellar Blade-avontuur aan
  • 006/06Ontmoet Tupac in Stranger than Heaven
  • 006/06Zverev houdt Mensík van stunt af en plaatst zich voor finale Roland Garros
  • 705/06Tong's TV-recensie # 1
  • 005/06Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Oezbekistan
  • 205/06WK-Hit: IShowSpeed- World Cup
  • 305/06Las Vegas verlengt Formule 1-contract tot 2037
  • 205/06F1 Monaco: Uitslag tweede vrije training
  • 1205/06Internationale ballonexpeditie gestart voor Atlantische oversteek
  • 3105/06Israël stationeerde geheime troepen in Azerbeidzjan na start oorlog met Iran
  • 5405/06Helmplicht fatbike en e-bike voor jongeren gaat september 2027 in
  • 405/06F1 Monaco: Uitslag eerste vrije training
  • 9105/06Analisten verwachten een benzineprijs van 3 euro p/l, denk jij dat ze gelijk krijgen?
  • 405/06FOK's weerbericht met Stephan5: Weekendweer: Overdag prima
  • 6705/06Duits hotel weigert Israëlische gast: "Geen Joden toegestaan"
  • 4805/06Beroemde vloghond Chutou opgegeten na diefstal en verkoop aan restaurant
  • 4605/06AI-ontworpen vaccin traint afweer tegen alle coronavirussen
  • 1105/06Italië neemt vanaf 12 juni weer asielzoekers uit Nederland terug
  • 3205/06NOS vindt 23 afbeeldingen personen jonger dan 18 op motherless.com
  • 2705/06Legerchef stelt dat Rusland in 2028 Baltische staten kan binnenvallen
  • 5305/06D66 steunt toch wet die zwaaien met Hamasvlag strafbaar maakt
Actieve items
Actieve items


  • 3707:01Nederlander gearresteerd in Kopenhagen voor dodelijke mishandeling in 2022
  • 2806:49Van Dissel erkent weinig fouten tijdens verhoor bij Parlementaire Enquêtecommissie Corona
  • 3306:49Burgemeester Loosdrecht biedt excuses aan voor slechte communicatie over asielnoodopvang
  • 4805:06Beroemde vloghond Chutou opgegeten na diefstal en verkoop aan restaurant
  • 1004:17F1: Antonelli grijpt pole in Monaco, voor Verstappen
  • 3702:31Omroepen eisen hard ingrijpen tegen Ongehoord Nederland
  • 2302:23Opnieuw verdachten rellen tijdens Els-rechts op het Malieveld voor de rechter
  • 4902:18Nederland en Duitsland versnellen plan voor asiel-uitzetcentra
  • 10202:06Verkopen elektrische auto's in de lift, rij jij al elektrisch?
  • 1601:58D-Day herdacht: 82 jaar na geallieerde landing in Normandië
  • 5400:48Random Pics van de Dag #1924
  • 1223:20Kraftwerk laat Royal Albert Hall schitteren
  • 223:11Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Colombia
  • 222:45WK-Hit: Gorrie - Oranje Jacht
  • 621:24Guild Wars 3 in de maak
  • 421:14FOK's weerbericht met Stephan5: Weekendweer: Overdag prima
  • 721:13Tong's TV-recensie # 1
  • 2320:37Maar 35 miljoen minder kijkers Eurovisie Songfestival ondanks boycot
  • 3820:05Vijf doden door Russische aanvallen, Oekraïne treft Sint-Petersburg opnieuw
  • 2719:49Legerchef stelt dat Rusland in 2028 Baltische staten kan binnenvallen
  • 118:46León rijdt naar winst in gezapige F2-sprintrace Monaco
  • 3118:35Israël stationeerde geheime troepen in Azerbeidzjan na start oorlog met Iran
  • 518:26Beleef Amsterdam tijdens de renaissance met 1666 Amsterdam
  • 9118:01Analisten verwachten een benzineprijs van 3 euro p/l, denk jij dat ze gelijk krijgen?
  • 5417:53Helmplicht fatbike en e-bike voor jongeren gaat september 2027 in
  • 6717:09Duits hotel weigert Israëlische gast: "Geen Joden toegestaan"
  • 217:03Studio MDHR werkt aan twee nieuwe Cuphead titels
  • 3216:55NOS vindt 23 afbeeldingen personen jonger dan 18 op motherless.com
  • 215:00Capcom gaat dit keer Resident Evil – Code: Veronica van een remake voorzien
  • 313:10Schijt in je broek met Alien: Isolation 2
  • 213:01VrijMiBabes #307 (not very sfw!)
  • 4612:09AI-ontworpen vaccin traint afweer tegen alle coronavirussen
  • 5512:03Geheime deal D66 en VVD: 380 miljoen ontwikkelingshulp in ruil voor terrorismewet
  • 211:54The Wolf Among Us 2 release trailer
  • 3211:35Utrecht voert op 270 straten 30 km/u in vanaf 10 juli
  • 211:24Speel met Billy in SAW: Genesis
  • 1111:19Italië neemt vanaf 12 juni weer asielzoekers uit Nederland terug
  • 110:39Schiet zoals in de film met Crossfire
  • 5310:25D66 steunt toch wet die zwaaien met Hamasvlag strafbaar maakt
  • 110:25Final Fantasy VII Remake-trilogie wordt begin volgend jaar afgemaakt
  • 6310:07Gedwongen homogenezing wordt waarschijnlijk verboden
  • 109:15Speel Ninja in TMNT: The Last Ronin
  • 8306/06Rusland zet hypersonische Oreshnik-raket in bij massale aanval op Kiev
  • 1206/06Internationale ballonexpeditie gestart voor Atlantische oversteek
  • 4506/06Trump dreigt met tien procent extra importheffingen op EU en China
  • 3305/06Esther Ouwehand stopt als partijleider van Partij voor de Dieren
  • 1105/06In Heerhugowaard doodgestoken Brit (52) werd gezocht voor dubbele moord in Amsterdam
  • 3705/06Expert verklaart verdwijningen in Bermudadriehoek
  • 5805/06PvdD in Amsterdam schuimbekt over Burger King reclame
  • 305/06Las Vegas verlengt Formule 1-contract tot 2037
Forum
Forum


  • 10407:03Oekraïense leger heeft nazi-probleem, wordt gedoogd door de politiek
  • 1206:55Internationale ballonexpeditie gestart voor Atlantische oversteek
  • 12406:55Het hele alfabet #107 en 4letterwoord
  • 6606:54Touwtrekken 2.0 #635 - Team 1 beste team *G* *O*
  • 5106:54Collega's bij je thuis uitnodigen
  • 2806:50Zeikhoek #12 Het moet niet gekker worden # echt !!
  • 24306:50Rondreizen door de USA #19 God bless our stars & stripes!
  • 27506:49[AMV] VS #1304 Thiel vlucht alvast naar Argentinië
  • 26906:39Het grote goedemorgen topic
  • 29206:33Spaanstalige nummers #33 Del Otoño al invierno
  • 26806:26FOK! Premier Cycling League 2026 #9 Is Pino gehacked?
  • 15306:12Nederlandse Politiek #720 700 miljard te vinden
  • 10405:38McDonalds wordt kwaliteitsrestaurant: Consumenten eisen meer voor geld
  • 2905:28Is schoonheid objectief te bepalen?
  • 3205:15Roland Garros 2026 #3 ach Arnaldi
  • 17605:06Ik heb behoefte aan een relatie
  • 2105:03[INFLUENCERS #247] FUCKING.SCHONE.RAMEN.
  • 7804:03Het Curaçao - The Blue Wave topic
  • 17303:50Koninklijk Nieuws & Foto's #57 Koninklijk en stijlvol
  • 24803:38Oorlog Iran #123 Iran Deal Groundhog Day
  • 102:54Final Fantasy 7 origineel vs remake?
  • 5002:03Oorlog in Oekraïne #1294 - Vredesakkoord met concessies enige uitweg
  • 202:03Teltopic #1297 tel door en door en door....
  • 8102:00[Dagboek/blog] summer2birds escapades
  • 2301:58Wout Weghorst
  • 101:56Nederland voorloper op het gebied van Thorium reactoren
  • 24501:54[Dagboek] Veel aan hoofd - Deel 24
  • 24001:43Duitse Muziek #2
  • 7001:38Punk, disco, New Wave of? #60 Sing along...
  • 8801:23De Schatkamer van Beeld & Geluid #3
  • 11301:14Nederlandstalige muziek uit alle tijden! #16 we zullen doorg
  • 10601:07[SBS6] De Bondgenoten #284 Kletsmajoor Salar lult kletskoek
  • 2500:57Lyhanna (11) sinds vrijdag 29/5 vermist, vader van vriendin zit vast
  • 5200:52Change Station bij de Pride
  • 14400:47[Retro] Samenkijken oude editie #202 - 20-douze
  • 9500:46De Nijmeegse Vierdaagse 2026 #3 Wandelmotivatie door Wrapster
  • 3000:30Australië wil 250 miljoen konijnen uitroeien door virus te verspreiden
  • 200:23Critérium du Dauphiné libéré #1 PAUL
  • 13400:13Tesla-schaamte voorbij: ze zijn niet aan te slepen
  • 15600:13Centraal Joods Overleg stapt naar rechter om komst Ye tegen te houden
  • 26300:10De woningmarkt #95
  • 1700:09Wat koken jullie vooruit voor de diepvries?
  • 3300:09Zou je een vrouw reanimeren?
  • 5800:08Laat zien hoe jij jouw AI behandeld.
  • 2000:08ChristenUnie zal barmhartig blijven op asiel, leden steunen partijtop
  • 26600:06Politieke meme's en spotprenten #8
  • 2623:56Schrijf hier prompt voor afbeelding en maak het.
  • 8623:56[Net5]Nieuw realityprogramma: Anti survival show met kaviaar, kreeft
  • 13323:54Verander één letter. Expert # 74 (8 letters)
  • 25823:52[Endurance] 24 Heures du Mans 2026
  • 4823:51[Golf] Centraal #18: Moving day, meestal naar beneden
  • 13423:50Via Pecunia - Het geld ligt op straat! #2
  • 15523:47[IndyCar] #114 The Greatest Spectacle in Racing
  • 7123:43Eva Vlaardingerbroek lanceert Save Europe Act tegen migratie #2
  • 20023:42Zaken waar je je echt dood aan ergert #15 - cup a soup
  • 12523:33[AMAZON PRIME] Clarkson's Farm
  • 8923:30[Amazon Prime Video #8] Algemeen topic met aanraders
  • 9923:11World Series of Darts 2026 - Op naar de zandbak
  • 22923:09Wielerprono 2026 #1 We mogen weer
  • 8923:08Oefenûh
  • 1323:07Russia vs Ukraine #89 waar oekr al gewonnen is
  • 5223:06Gezochte Nederlander opgepakt Deense politie om fatale mishandeling
  • 2523:0348 landen.
  • 3322:55Garage naaien je erbij
  • 20522:52[Live] Formula 1 Monaco Grand Prix 2026 #3
  • 6922:51[Voorspellen] WK 2026 FOK! Poule
  • 2722:44Versier jij je huis?
  • 13622:44[Live Eredivisie #1784] Dying seconds van het seizoen!
  • 9422:41Ieder die 40+ is zal deze producten herkennen #35 Nooit weg doen meuk
  • 3622:39[Voorspel] Nostradamus 2026
  • 6322:38Sociale contacten in het openbaar vervoer
  • 21522:23[Dagboek] Mijn struggles in het dagelijks leven
  • 25222:22[DAGBOEK] De weg naar balans #11
  • 1122:20Vraag over index
  • 1222:18Weekmenu's #15
  • 3522:17[sparen] WK-items bij AH/Jumbo/enz
  • 12622:15[Pokémon GO] #289 - Grinden naar level 80
  • 7222:11Heb ik een stoornis of ben ik een uitzondering?
  • 7122:08K3 #59 K3 loves you
  • 8222:06[Het Officiële Steam Topic #199] Welkom terug Geralt
  • 4022:022010: Vermissing van Herman Ploegstra
  • 18921:43Het NAVO-topic #4 Op naar 2026
  • 3421:30Nagel er bijna af. Wat te doen?
  • 921:28Aanbidders staan bij Femke Kok voor de deur: 'Dat gaat te ver'
  • 24221:19Dump hier elke 40+ TOEP die je graag kwijt wil, zonder restricties 15
  • 16721:11[AKQ] #3382 Openen valt niet mee!
  • 3921:08Tour de France 2026 #2
  • 10821:05Haiku ketting #27 - strooi wat liefde
  • 6021:01Er worden teveel woningen voor gezinnen gebouwd
  • 120:58the bricks and minifigs how to steal 200.000,-$
  • 1620:49Het grote 'Fok! Formule 1-manager 40+ subleague' topic #46
  • 24820:44[NPO1] Hunted #44 VIPS
  • 29620:39Giro d'Italia women 2026 #1
  • 17020:37Too good to go ervaringen #21 maximaal 1 pakket
  • 29320:26Asielzoekers #21 : We didn't know
  • 120:00[MLN Kopieertruc #152] Vernedertopic #2
  • 6819:50Hip Hop Central #114 Hip Hop Don´t Stop!
  • 2619:45Het grote dagelijkse Trump nieuws topic #28
  • 18919:45[Netflix #209] TUDUM
  • 17319:39[3x3 Basketbal] #1 EK
  • Poll
  • Algemeen

Heb jij getekend voor GeenPeil?

SunChaser 27-09-2015 08:56 print

Heb jij getekend voor het referendum Geenpeil?

meer info hier

1987 stemmen , laatste: 28-09-2015, 21:22
geenpeil geenpijk mijnpeil
Submitter: 
102
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
Zoek jij altijd de leukste nieuwtjes en kun je daar leuk over schrijven? Meld je aan als nieuwsposter!
Meest gelezen
  • 146712:31Nederland en Duitsland versnellen plan voor asiel-uitzetcentra
  • 131612:29Omroepen eisen hard ingrijpen tegen Ongehoord Nederland
  • 109511:53Nederlander gearresteerd in Kopenhagen voor dodelijke mishandeling in 2022
  • 109012:58Maar 35 miljoen minder kijkers Eurovisie Songfestival ondanks boycot
  • 78811:21Vijf doden door Russische aanvallen, Oekraïne treft Sint-Petersburg opnieuw
  • 64917:54D-Day herdacht: 82 jaar na geallieerde landing in Normandië
  • 60607:56Schijt in je broek met Alien: Isolation 2
  • 57511:53Beleef Amsterdam tijdens de renaissance met 1666 Amsterdam
  • 54418:51F1: Antonelli grijpt pole in Monaco, voor Verstappen
  • 50808:07Guild Wars 3 in de maak
  • 44108:02Speel Ninja in TMNT: The Last Ronin
  • 40117:02Beleef een groot robot avontuur met gen ATLAS
  • 39418:49WK-Hit: Gorrie - Oranje Jacht
  • 37211:22The Wolf Among Us 2 release trailer
  • 35908:05Speel met Billy in SAW: Genesis
  • 35508:00Schiet zoals in de film met Crossfire
  • 30916:40Studio MDHR werkt aan twee nieuwe Cuphead titels
  • 25920:00Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Colombia
  • 19316:07León rijdt naar winst in gezapige F2-sprintrace Monaco
  • 19215:46Yamakoshi domineert F3-sprintrace in Monaco en schenkt Van Amersfoort zege
Font-grootte:

regelhoogte :

102 reacties

Reactiepagina:
1 2 3
zondag 27 september 2015, 08:59 uur #1
15
JeOma
voor al uw recepten
Ook al wilden ze veel persoonlijke gegevens : ja
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
zondag 27 september 2015, 09:01 uur #2
18
Rob
't is patat
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 08:59 schreef JeOma het volgende:
Ook al wilden ze veel persoonlijke gegevens : ja
Die gegevens zijn nodig zodat het rijk kan controleren of je stemgerechtigd bent.
zondag 27 september 2015, 09:02 uur #3
11
thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
Hopelijk worden de 300K gehaald.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
Redactie Frontpage
zondag 27 september 2015, 09:04 uur #4
12
SunChaser
Leuker wordt het niet
Denk dat ze er al overheenzijn maar ze hebben n marge nodig

En die gegevens, Facebook weet meer over me
zondag 27 september 2015, 09:08 uur #5
8
Luuntje
Ja
Life is a highway...let's ride it!
zondag 27 september 2015, 09:08 uur #6
9
Luuntje
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 09:02 schreef thedeedster het volgende:
Hopelijk worden de 300K gehaald.
Die hadden ze gisteren al :D
Life is a highway...let's ride it!
Redactie Frontpage
zondag 27 september 2015, 09:11 uur #8
11
harry64
Ouwe Radiopiraat
Al 2x Pechtold heel verdrietig gemaakt..
Radio Seabreeze 1098KHz(Laren) en 1395KHz(Grou) Middengolf
MCB radio 747KHz Middengolf
zondag 27 september 2015, 09:14 uur #10
4
Rob
't is patat
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 09:11 schreef harry64 het volgende:
Al 2x Pechtold heel verdrietig gemaakt..
Hopelijk bij een andere referendumlijst want twee handtekeningen voor dezelfde lijst zullen er vast worden uitgevist en valt de uitkomst lager uit.
Ik denk dat ons "Den Haag" de lijst met een stofkam uit zal pluizen.
zondag 27 september 2015, 09:17 uur #11
4
#ANONIEM
Nee, ik sta niet achter dit referendum welk eigenlijk gaat over van alles behalve waar het verdrag zelf over gaat (wat pretty much is gereduceerd tot een proteststem tegen de EU) en daarvoor heb ik niet mijn mandaat gegeven om het referendum daadwerkelijk te houden. Als straks dit referendum wel gehouden wordt zal ik gewoon mijn stem uitbrengen.

Ik ga er wel uit dat het gehaald is. Of er moeten heel veel foutieve aanvragen zijn gedaan, iets wat ik trouwens ook nog niet onmogelijk acht. Door sympathisanten die denken dat ze op deze manier Geenstijl over de streep haalden, saboteurs die gewoon de boel vernacheld hebben of mensen die niet de juiste handtekening / adresgegevens hebben ingevuld. Ik vermoed stiekem dat je wel op minimaal 10% afgekeurd moet rekenen, al zou het mij niets verbazen als het 20-25% zal zijn. Juist door deze online formuliertjes.

Dat is nu eenmaal het nadeel bij het elektronisch invoeren van dergelijke gegevens, eigenlijk had dit gewoon door de kiesraad zelf moeten gebeuren door middel van het inloggen met je digid. Had je met een muisklik je mandaat kunnen geven en hadden ze live bij kunnen houden hoeveel elektronische aanvragen er al binnen zijn. Zonder gedoe met afgekeurde formuliertjes.

Sowieso is door deze 'testrun' gebleken dat het hele referendumwet eigenlijk een grote farce is, waar je weinig echte verandering kan brengen zelfs al wordt alles gehaald, en eigenlijk vooral ontworpen is om nooit gebruikt te worden. En hoop dat er een hoop gerepareerd gaat worden als straks een evaluatie plaatsvind bij de politici.
zondag 27 september 2015, 09:25 uur #13
10
Rob
't is patat
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 09:13 schreef budha het volgende:
Nee, maar ik vind referenda dan ook een slecht idee.
Bijna. Referenda zijn alleen goed als de regering er dan ook daadwerkelijk wat mee doet. Alleen zijn onze politici net als struisvogels. Ze steken de kop in het zand en voeren onder een andere noemer dezelfde plannen uit.
zondag 27 september 2015, 09:26 uur #14
2
SickPuppiesNeedLove2
Wie... ik ?
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 09:04 schreef SunChaser het volgende:
Denk dat ze er al overheenzijn maar ze hebben n marge nodig

En die gegevens, Facebook weet meer over me
Dus omdat Facebook meer over jou weet, moet de rest van de wereld ook z'n privacy maar opgeven...
Wel eens in de spiegel gekeken ?

Maar in dit geval heb ik er geen probleem mee, zolang 't signaal in Den Haag maar aankomt.
Ik hoop alleen dat m'n informatie niet misbruikt wordt... 't blijft tenslotte 'n GeenStijl dingetje...
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
zondag 27 september 2015, 09:27 uur #17
10
vaginabeheerder
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 08:59 schreef JeOma het volgende:
Ook al wilden ze veel persoonlijke gegevens : ja
http://www.geenstijl.nl/m(...)een_boel_a4tjes.html


Alles word vernietigd na afloop.
Ze kunnen de boel oplichten natuurlijk maar ik heb op meer vertrouwen in GeenStijl dan in een overheidsinstantie.
zondag 27 september 2015, 09:29 uur #18
13
Barliman_Butterbur
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 09:10 schreef stbabylon het volgende:
Nee, ik werk niet vrijwillig mee aan de reclamecampagne van Geenstijl.
Van jouw kortzichtige personage had ik niet anders verwacht.

OT: w/
zondag 27 september 2015, 09:34 uur #19
7
RetepV
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 09:17 schreef teckna het volgende:
Nee, ik sta niet achter dit referendum welk eigenlijk gaat over van alles behalve waar het verdrag zelf over gaat (wat pretty much is gereduceerd tot een proteststem tegen de EU) en daarvoor heb ik niet mijn mandaat gegeven om het referendum daadwerkelijk te houden. Als straks dit referendum wel gehouden wordt zal ik gewoon mijn stem uitbrengen.

knip, heel verhaal over dat je al opgeeft voordat je ueberhaupt begonnen bent.
Je hebt dus al opgegeven voordat je ueberhaupt begonnen was.
zondag 27 september 2015, 09:35 uur #20
10
Slapshot
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 09:17 schreef teckna het volgende:
Nee, ik sta niet achter dit referendum welk eigenlijk gaat over van alles behalve waar het verdrag zelf over gaat (wat pretty much is gereduceerd tot een proteststem tegen de EU) en daarvoor heb ik niet mijn mandaat gegeven om het referendum daadwerkelijk te houden. Als straks dit referendum wel gehouden wordt zal ik gewoon mijn stem uitbrengen.

Ik ga er wel uit dat het gehaald is. Of er moeten heel veel foutieve aanvragen zijn gedaan, iets wat ik trouwens ook nog niet onmogelijk acht. Door sympathisanten die denken dat ze op deze manier Geenstijl over de streep haalden, saboteurs die gewoon de boel vernacheld hebben of mensen die niet de juiste handtekening / adresgegevens hebben ingevuld. Ik vermoed stiekem dat je wel op minimaal 10% afgekeurd moet rekenen, al zou het mij niets verbazen als het 20-25% zal zijn. Juist door deze online formuliertjes.

Dat is nu eenmaal het nadeel bij het elektronisch invoeren van dergelijke gegevens, eigenlijk had dit gewoon door de kiesraad zelf moeten gebeuren door middel van het inloggen met je digid. Had je met een muisklik je mandaat kunnen geven en hadden ze live bij kunnen houden hoeveel elektronische aanvragen er al binnen zijn. Zonder gedoe met afgekeurde formuliertjes.

Sowieso is door deze 'testrun' gebleken dat het hele referendumwet eigenlijk een grote farce is, waar je weinig echte verandering kan brengen zelfs al wordt alles gehaald, en eigenlijk vooral ontworpen is om nooit gebruikt te worden. En hoop dat er een hoop gerepareerd gaat worden als straks een evaluatie plaatsvind bij de politici.
Een doel is om de kiezer bewust te laten worden wat er eigenlijk allemaal beslist wordt door mensen die niet door de kiezer gekozen zijn. Misschien dat er enig bewustzijn ontstaat over de zaken die Brussel allemaal wel even denkt er door te drukken.

Laten we wel wezen, wie had anders ooit van dit verdrag gehoord? Ook aan TTIP wordt weinig ruchtbaarheid gegeven, dat zou ook een leuke zijn voor een referendum.
Old Tyme Hardcore!
Redactie Frontpage
zondag 27 september 2015, 09:48 uur #22
3
harry64
Ouwe Radiopiraat
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 09:14 schreef aKboR het volgende:

[..]
Hopelijk bij een andere referendumlijst want twee handtekeningen voor dezelfde lijst zullen er vast worden uitgevist en valt de uitkomst lager uit.
Ik denk dat ons "Den Haag" de lijst met een stofkam uit zal pluizen.
Ik woon niet alleen.
Radio Seabreeze 1098KHz(Laren) en 1395KHz(Grou) Middengolf
MCB radio 747KHz Middengolf
zondag 27 september 2015, 09:50 uur #23
3
SickPuppiesNeedLove2
Wie... ik ?
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 09:14 schreef aKboR het volgende:

[..]
Hopelijk bij een andere referendumlijst want twee handtekeningen voor dezelfde lijst zullen er vast worden uitgevist en valt de uitkomst lager uit.
Ik denk dat ons "Den Haag" de lijst met een stofkam uit zal pluizen.
Er wordt niet voor niets naar paspoortgegevens gevraagd, niet gewoon naar roepnaam gegevens... daar zouden er nog wel een boel op afgekeurd kunnen worden.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
zondag 27 september 2015, 09:53 uur #24
12
Malk0
Ja, vind het een ultieme vorm van democratie. Mag van mij vaker gebruikt worden
yes, it's me!
zondag 27 september 2015, 10:07 uur #26
10
Eet-Geen-Dieren
Ik vind het eigenlijk jammer dat ze dit niet bewaard hebben voor TTIP. Dat is een onderwerp wat ik veel belangrijker vind en waarvan we daadwerkelijk heel veel last van gaan krijgen. Zo`n referendum bereik je niet makkelijk voor de 2e keer en op deze manier wordt de wind een beetje uit de zeilen voor een referendum over TTIP gehaald. Ik vraag me bijna af of dat dit ook de bedoeling is. Als het OM de Telegraaf voor hun karretje kan spannen, dan lukt dat onze regering ook wel met Geen Stijl. Of, was Geen stijl al niet van de Telegraaf?
Isaac Bashevis Singer : `In relatie tot dieren zijn alle mensen nazi's ; voor de dieren is het een eeuwig Treblinka`.
zondag 27 september 2015, 10:32 uur #31
1
Knipoogje
*smile*
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 09:25 schreef aKboR het volgende:

[..]
Bijna. Referenda zijn alleen goed als de regering er dan ook daadwerkelijk wat mee doet. Alleen zijn onze politici net als struisvogels. Ze steken de kop in het zand en voeren onder een andere noemer dezelfde plannen uit.
Waarom zouden ze er wat mee moeten doen? Het is immers toch nooit goed. Als ze n.a.v. een nee een paar dagen doorvergaderen, nogmaals alle voors en tegens afwegen en de internationale politieke situatie doornemen en dan alsnog besluiten om het verdrag aan te houden is het toch ook niet goed? Ook al hebben ze dan een veel geinformeerder besluit genomen dan 95% van alle stemmers zijn. En als ze door het referendum het niet doen, dan hangen ze hun hoofdje naar ongeinformeerde stemmers (de gemiddelde stemmer dan hè), die hun juist heeft gekozen om over dit soort materie na te denken.
Het is gewoon nooit goed.

Godzijdank zijn referenda niet bindend. Het zou wat zijn zeg, je land laten regeren door de onderbuik van het volk :')
beter een knipoog dan een blauw oog
zondag 27 september 2015, 10:35 uur #32
4
Dennism
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 10:01 schreef govie het volgende:
Het probleem van een aangevraagd referendum is dat het in de ogen van de politici niet de samenleving weerspiegeld, zelf bij 90%. In de ogen van den haag telt zelfs een referendum dat zei zelf hebben georganiseerd niet.
Ik kan ze daar ook geen ongelijk in geven tenzij er een stemplicht zou gelden. Stel dat er 50% van de stemgerechtigden komt opdagen (wat denk ik al vrij veel zou zijn) bij het referendum en zijn/haar stem uitbrengt, dan heb je nog 50% van de samenleving die dat niet gedaan heeft en waarvan de mening over het punt waar het referendum over gaat dus ook niet bekend is.

Hetzelfde zie je trouwens bij verkiezingen, veel al dan niet terechte klagers in Nederland over de politiek, maar telkens weer vrij lage opkomst cijfers bij iets belangrijks als verkiezingen. Degenen die dan niet de moeite nemen om te stemmen, hebben dan ook eigenlijk geen recht van klagen.
zondag 27 september 2015, 10:39 uur #33
1
Knipoogje
*smile*
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 10:35 schreef Dennism het volgende:
Hetzelfde zie je trouwens bij verkiezingen, veel al dan niet terechte klagers in Nederland over de politiek, maar telkens weer vrij lage opkomst cijfers bij iets belangrijks als verkiezingen. Degenen die dan niet de moeite nemen om te stemmen, hebben dan ook eigenlijk geen recht van klagen.
En het wordt alleen maar erger. Door social media en internet hebben negatieve roeptoeters nog nooit zo vrij spel gekregen. Elke beslissing (ook al is 75% van de bevolking voor) wordt overgoten door een zure saus van negativisme en cynisme. De mens is nu eenmaal geevolueerd om slecht nieuws veel belangrijker te vinden dan goed nieuws. Goed nieuws is immers geen nieuws. Voor elke politicus, hoe goed ie ook is zal een aantal haters hebben die vrij spel hebben om hun desinformatie te verspreiden. En niemand weet meer wat waar is en wat niet zonder echt diep op de materie in te gaan. Je ziet het nu al. Op internet is alles kut. De EU, de regering, NL zelf. Alles.
beter een knipoog dan een blauw oog
zondag 27 september 2015, 10:41 uur #35
4
gatochkrassen
Yep heb net getekend.
zondag 27 september 2015, 10:41 uur #36
1
naaktslakkenverkrachter
Legt er geen zout op
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 09:13 schreef budha het volgende:
Nee, maar ik vind referenda dan ook een slecht idee.
Moet je van de bank komen enzo... Daarna nog jezelf buiten begeven in de grote boze wereld op weg naar het stemlokaal...

Ik snap dat dat eng is allemaal. ;) Slecht idee indeed.
Waarschuwing: Uitlatingen van deze persoon kunnen door sommigen als kwetsend worden ervaren. Bij interacties kunnen wij uw veilige zone niet garanderen.
zondag 27 september 2015, 10:44 uur #37
4
naaktslakkenverkrachter
Legt er geen zout op
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 10:39 schreef Knipoogje het volgende:

[..]


En het wordt alleen maar erger. Door social media en internet hebben negatieve roeptoeters nog nooit zo vrij spel gekregen. Elke beslissing (ook al is 75% van de bevolking voor) wordt overgoten door een zure saus van negativisme en cynisme. De mens is nu eenmaal geevolueerd om slecht nieuws veel belangrijker te vinden dan goed nieuws. Goed nieuws is immers geen nieuws. Voor elke politicus, hoe goed ie ook is zal een aantal haters hebben die vrij spel hebben om hun desinformatie te verspreiden. En niemand weet meer wat waar is en wat niet zonder echt diep op de materie in te gaan. Je ziet het nu al. Op internet is alles kut. De EU, de regering, NL zelf. Alles.
Jup, want de aanname dat het merendeel van Nederland vanuit de onderbuik gaat stemmen, is geen slecht nieuws.

Sommige mensen weten wel waarvoor zij naar de stembus gaan. ;)
Waarschuwing: Uitlatingen van deze persoon kunnen door sommigen als kwetsend worden ervaren. Bij interacties kunnen wij uw veilige zone niet garanderen.
zondag 27 september 2015, 10:47 uur #38
3
budha
 
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 10:41 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:

[..]


Moet je van de bank komen enzo... Daarna nog jezelf buiten begeven in de grote boze wereld op weg naar het stemlokaal...

Ik snap dat dat eng is allemaal. ;) Slecht idee indeed.
Fuck op met je domme aanname.

Dit heb ik hier eerder gezegd over referenda:

Referenda klinken sympathiek, maar zijn een slecht plan.

Ten eerste is de vraagstelling heel bepalend. Zelfs de stemwijzers, die doorgaans toch proberen objectief te blijven, stellen suggestieve vragen.

Daarnaast mist een referendum ook nuance, want als je ergens voor of tegen stemt, om welk aspect gaat het dan? Was een stem tegen de Europese grondwet nou een stem tegen de hele EU, tegen de euro of alleen tegen het overdragen van bepaalde bevoegdheden? We zullen het nooit weten, want het is niet gevraagd.

In de column wordt beweerd dat de burger te dom wordt gevonden. Dit is een kinderachtige manier om een valide argument tegen referenda weg te zetten. De burger is vooral onvoldoende geïnformeerd. Dat kun je de burger niet kwalijk nemen, want wie heeft tijd om overal dossierkennis over te vergaren en vervolgens een goed overwogen besluit te nemen? In de praktijk laat je een stel leken op basis van wat geroep in de media een oordeel vellen. Goed plan! 8)7

Mijn grootste bezwaar is dat referenda veel te vrijblijvend zijn. Het is immers een keus die geen directe consequenties heeft voor degene die erover stemt. Burgers hoeven geen begroting rond te krijgen, dus als een besluit wordt genomen die financieel niet haalbaar is, dan staat de kiezer niet voor de keus wat ervoor moet worden opgegeven. Het is dus geen eerlijke keus.

Wat mij ook erg tegenstaat is dat referenda in de praktijk vooral worden gebruikt als podium om ongenoegen te uiten. Men is wellicht niet zozeer tegen of voor het onderwerp, maar de kans om te saboteren wordt geboden en aangegrepen.
zondag 27 september 2015, 10:50 uur #39
3
Marve
Nope, heb je de gemiddelde kiezer weleens gesproken? De meesten hebben geen idee waarvoor ze stemmen of waarop. Slecht idee dus referenda, dit is geen Zwitserland.

Ook is het een grote reclameaktie voor PVV site Geenstijl en daar wens ik uberhaupt niet aan mee te doen.
zondag 27 september 2015, 10:56 uur #44
1
PLAE@
Founded by fuckers
Wat is er eigenlijk mis met onderbuikgevoelens de ruimte geven?
zondag 27 september 2015, 10:56 uur #45
2
eQuaL
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 10:52 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Right.. je kon met meerdere mailadressen een stem uitbrengen dus 't is sowieso niet rechtsgeldig.

Ik heb niet gestemd, ik vertrouw het niet als een commerciëel bedrijf zo'n peiling als deze houdt, hoor al van veel mensen dat ze opeens spam in hun mailbox krijgen nadat ze gestemd hebben en het is verder totaal niet duidelijk wat er met al die adressen en gegevens gedaan wordt als de boel is ingeleverd bij de 2e kamer.
Hmm die spam in de mailbox was waarschijnlijk een opt-in/opt-out vinkje waar ze overheen gelezen hebben. Zelf totaal niets gemerkt aan mails.

Verder worden die gegevens vernietigd zodra het oordeel van de kiesraad is gevallen.

quote:
Maar wat als het allemaal voorbij is en het GeenPeil-referendum wel of niet gehaald is, wat gebeurt er dan met die potentiële goudmijn voor identiteitsfraudeurs? Die gaan we vernietigen. Alles kaputt, onder toeziend oog van neutrale getuigen. Alle gegevens waren voor ons slechts eenmaal nodig, dus na de het laatste woord van de Kiesraad over GeenPeil, kunnen ze allemaal /dev/null, oftewel: door de digitale shredder. We zullen daarover op een later moment nog duidelijk berichten.

bron
zondag 27 september 2015, 10:58 uur #46
4
eQuaL
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 10:54 schreef Doemaarvier het volgende:
Ik heb niet getekend, want ik geloof niet in referenda of democratie. Dat zijn allemaal maar zoethoudertjes zodat het gepeupel denkt dat hun mening er iets toe doet. En dat is natuurlijk je reinste flauwekul, want het zijn altijd dezelfde 3 a vier partijen die de regeltjes maken en die hebben behoorlijk schijt aan de burger.

:)
En daarom maar lekker jezelf onthouden van het stemmen en daarmee het systeem in stand houden. Slim.
zondag 27 september 2015, 10:58 uur #47
2
naaktslakkenverkrachter
Legt er geen zout op
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 10:47 schreef budha het volgende:

[..]


Fuck op met je domme aanname.

Dit heb ik hier eerder gezegd over referenda:

Referenda klinken sympathiek, maar zijn een slecht plan.

Ten eerste is de vraagstelling heel bepalend. Zelfs de stemwijzers, die doorgaans toch proberen objectief te blijven, stellen suggestieve vragen.

Daarnaast mist een referendum ook nuance, want als je ergens voor of tegen stemt, om welk aspect gaat het dan? Was een stem tegen de Europese grondwet nou een stem tegen de hele EU, tegen de euro of alleen tegen het overdragen van bepaalde bevoegdheden? We zullen het nooit weten, want het is niet gevraagd.

In de column wordt beweerd dat de burger te dom wordt gevonden. Dit is een kinderachtige manier om een valide argument tegen referenda weg te zetten. De burger is vooral onvoldoende geïnformeerd. Dat kun je de burger niet kwalijk nemen, want wie heeft tijd om overal dossierkennis over te vergaren en vervolgens een goed overwogen besluit te nemen? In de praktijk laat je een stel leken op basis van wat geroep in de media een oordeel vellen. Goed plan! 8)7

Mijn grootste bezwaar is dat referenda veel te vrijblijvend zijn. Het is immers een keus die geen directe consequenties heeft voor degene die erover stemt. Burgers hoeven geen begroting rond te krijgen, dus als een besluit wordt genomen die financieel niet haalbaar is, dan staat de kiezer niet voor de keus wat ervoor moet worden opgegeven. Het is dus geen eerlijke keus.

Wat mij ook erg tegenstaat is dat referenda in de praktijk vooral worden gebruikt als podium om ongenoegen te uiten. Men is wellicht niet zozeer tegen of voor het onderwerp, maar de kans om te saboteren wordt geboden en aangegrepen.
Geintje kerel. Niet meteen zo doen. ;)

Wat betreft je toelichting; op zich nog mee eens ook. Enkel denk ik dat je punten oplosbaar zijn door het referendum een andere vorm te geven. Laat het volk niet beslissen over een enkele stelling met 'voor' of 'tegen', maar laat hen een vragenlijstje invullen waar zij hun keuze verder kunnen nuanceren. Dit gaat natuurlijk overhead opleveren voor degenen die de stemmen moeten tellen, maar ook daar zal best een mouw aan te passen zijn. Je zou eerst de hoofdlijn kunnen bepalen (voor of tegen) en vervolgens proberen een lijn te vinden in waarom men voor die keuze stemt.

Wat betreft je laatste alinea; doordat er inderdaad over eerdere grote beslissingen waar wij wel dagelijks de gevolgen van ondervinden, niets is gevraagd, is het inderdaad onvermijdelijk dat de uitslag van dit referendum vertroebeld raakt door uitingen van ongenoegen over de eerdere zaken. Om dit te voorkomen zou je simpelweg vaker een referendum moeten houden over de zaken die IEDEREEN gaat treffen. Ik had graag van mij laten horen over de Euro, over het nieuwe verdrag van Lissabon wat ons gewoon door de strot geduwd is etc. Dat soort grote topics zijn zeer zeker referendumwaardig.

Van de besluitvorming van deze topics ondervinden wij als volk nog dagelijks de gevolgen, zonder er een stem in gehad te hebben.
Waarschuwing: Uitlatingen van deze persoon kunnen door sommigen als kwetsend worden ervaren. Bij interacties kunnen wij uw veilige zone niet garanderen.
zondag 27 september 2015, 10:59 uur #48
1
NrTH
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 10:56 schreef PLAE@ het volgende:
Wat is er eigenlijk mis met onderbuikgevoelens de ruimte geven?
In principe niks, zolang je er maar niet de koers van een compleet land op gaat bepalen.
Dat laat ik liever doen door goed geïnformeerde beslissingen.
zondag 27 september 2015, 11:00 uur #49
1
SickPuppiesNeedLove2
Wie... ik ?
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 10:56 schreef PLAE@ het volgende:
Wat is er eigenlijk mis met onderbuikgevoelens de ruimte geven?
Helemaal niets, op voorwaarde dat je je beperkt tot je eigen onderbuik-zolderkamer.
Het wordt anders als je er andere mensen mee gaat lastig vallen, dan is 't ineens a-sociaal
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
zondag 27 september 2015, 11:01 uur #50
1
budha
 
quote:
Op zondag 27 september 2015 @ 10:56 schreef PLAE@ het volgende:
Wat is er eigenlijk mis met onderbuikgevoelens de ruimte geven?
Als je moet schijten niks. Als er belangrijke beslissingen moeten worden genomen, dan alles.

Er zijn maar weinig vraagstukken die te beantwoorden zijn met een duidelijk ja of nee.

Bijvoorbeeld, ik ben groot tegenstander van bepaalde aspecten van het uitgelekte TTIP verdrag, maar daarom ben ik nog niet tegen een handelsverdrag tussen de VS en Europa. Dan kun je mij wel vragen of ik TTIP wil, maar wat hebben politici aan mijn antwoord? Je kunt moeilijk een referendum houden over iedere individuele passage van het verdrag.
Reactiepagina:
1 2 3
avatar Reageer zelf

Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken

Inloggen
Voorwaarden
Ik accepteer de voorwaarden.
Laatste reviews en specials
special
Random Pics van de Dag #1924
special
VrijMiBabes #307 (not very sfw!)
special
Kraftwerk laat Royal Albert Hall schitteren
review
Philips Evnia 27M2N5201P
special
Random Pics van de Dag #1923
special
Random Pics van de Dag #1922
Algemene Voorwaarden | Privacy Policy | Cookievoorkeuren
Volg ons
©FOK.nl e.a.