Forum Weblog Zoek Actieve Items Nieuws Columns Reviews Previews Specials Archief
  • Inloggen 
  • fok.nl
  • Inloggen 
  • fok.nl
  • Actueel
    • Nederland
    • Internationaal
    • Economie
    • Politiek
    • Tech
    • Showbiz en Gossip
    • Opmerkelijk
  • Entertainment
    • Showbiz en Gossip
    • Muziek
    • Film
    • Televisie
    • Media & Cultuur
    • Bioscoopagenda
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Autosport
    • Tennis
    • Wielrennen
    • Schaatsen
    • Wintersporten
    • Managerspelen
      • Voetbalmanager
      • Formule 1-manager
  • Games
    • PC
    • Playstation 4
    • Xbox One
    • Nintendo Switch
    • Xbox Series X|S
    • PlayStation 5
  • Film & TV
    • Film
    • Televisie
    • Trailers en Videos
    • Bioscoopagenda
  • Forum
  • Meer
    • Weblog
    • Fotoboek
    • Prijsvragen
    • Contact
    • Colofon
    • Feedback
    • Tip de redactie
FOK!
FOK!


  • 2614:28Asielzoeker in Engeland verkrachtte vrouw nadat ze al verkracht was
  • 9609:40Kabinet wil criminele asielzoekers al na twee misdrijven het land uit
  • 4009:29Random Pics van de Dag #1928
  • 2008:35Kabinet wil pepperspray toestaan voor ernstig bedreigden
  • 707:59Paaldansscene met Sydney Sweeney geschrapt: Sweeney baalt
  • 4207:53Ben & Jerry’s promoot het binnenhalen van meer asielzoekers: Vluchtelingen Welkom
  • 2100:27Random Pics van de Dag #1927
  • 120:00Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Panama
  • 5810/06Meerderheid Duitsers wil dat beledigen politici strafbaar blijft
  • 7210/06Tennet waarschuwt: stroomtekort dreigt al vanaf 2028
  • 4410/06Hongaarse anticorruptiechef zelf aangeklaagd wegens corruptie en fraude
  • 3510/06Luchtalarm blijft toch: slimmere aansturing en defensie betaalt mee
  • 3610/06Random Pics van de Dag #1926
  • 509/06Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Ghana
  • 1909/06Man (81) krijgt 10 jaar cel voor doden echtgenote die seks weigerde
  • 2909/06OM eist 4 jaar cel voor ex-agent en zijn maat na verkrachting 17-jarige
  • 6209/06Belgische rechter: taakstrafjes wegens brute verkrachting en verspreiden van video's daarvan
  • 5509/06GroenLinks-PvdA heet nu officiëel 'Pro' in Tweede Kamer
  • 3809/06Man laat 20cm lange, 5cm dikke fles uit anus verwijderen: was zich aan het schoonmaken
  • 1809/06Megafestatie maakt na ruim 20 jaar comeback in Jaarbeurs Utrecht
  • 4409/06Nibud: Mensen met beperking maandelijks tot honderden euro's meer kwijt aan zorg
Laatste items
Laatste items
Toon berichten uit deze thema's





Toon berichten van deze types







  • 2614:28Asielzoeker in Engeland verkrachtte vrouw nadat ze al verkracht was
  • 3413:47Tweede nacht vol geweldadige rellen na bijna onthoofding in Belfast
  • 113:43Brute actie met een bloedige boodschap in Blood Message
  • 413:04Nintendo Switch Sports Resort keert terug naar Wuhu eiland
  • 1012:41Liz Hurley viert 61e verjaardag in haar bikini: 'Het leven wordt alleen maar mooier'
  • 2312:17Greenpeace: WK 2026 wordt meest vervuilende voetbaltoernooi ooit
  • 2512:00Bill Gates: 'Epstein chanteerde me met mijn buitenechtelijke affaires'
  • 9609:40Kabinet wil criminele asielzoekers al na twee misdrijven het land uit
  • 3809:29Random Pics van de Dag #1928
  • 209:26FOK's weerbericht met Stephan5: Even bijkomen!
  • 3608:50PvdD wil oranjeversiering van bomen: 'gelul', zeggen bewoners
  • 2008:35Kabinet wil pepperspray toestaan voor ernstig bedreigden
  • 707:59Paaldansscene met Sydney Sweeney geschrapt: Sweeney baalt
  • 4207:53Ben & Jerry’s promoot het binnenhalen van meer asielzoekers: Vluchtelingen Welkom
  • 2100:27Random Pics van de Dag #1927
  • 420:15Kom het WK voorspellen in Nostradamus 2026!
  • 020:10TV Recensie Het Blok 2026 Week 10: Oost west, asbest en het abrupte afscheid
  • 120:00Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Panama
  • 218:22WK-Hit: Bobby Goldstar - Scoor Er Nog Een
  • 4818:01Fatbike-campagne van start: overheid roept ouders op in te grijpen
  • 3217:31Kabinet onderzoekt legalisering pepperspray voor slachtoffers van stalking
  • 5810/06Meerderheid Duitsers wil dat beledigen politici strafbaar blijft
  • 4410/06Moeder krijgt boete van 805 frank (872 euro) na aankoop waterpistool op Amazon
  • 7210/06Tennet waarschuwt: stroomtekort dreigt al vanaf 2028
  • 17310/06Rellen in Belfast en omgeving na bijna onthoofding: politici spreken hun afschuw uit
  • 4410/06Hongaarse anticorruptiechef zelf aangeklaagd wegens corruptie en fraude
  • 1310/06FOK's weerbericht met Stephan5: Toch nog wat! (Foto's)
  • 3610/06Kabinet wil 'kidfluencing' strafbaar stellen, is dat een goed plan?
  • 3510/06Luchtalarm blijft toch: slimmere aansturing en defensie betaalt mee
  • 410/06007 First Light
  • 4510/06VS voert luchtaanvallen uit op Iran na neerhalen Apache-helikopter
  • 3610/06Random Pics van de Dag #1926
  • 509/06Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Ghana
  • 209/06Kingdom Hearts maakt zijn debuut op de Nintendo Switch 2
  • 209/06Dragon's Dogma 2 krijgt grote Dark Arisen-uitbreiding
  • 009/06Visma klopt INEOS in ploegentijdrit
  • 309/06WK-hit: Samuel Welten - De Leeuw Komt Eraan
  • 109/06Xenoblade Genesis is de volgende epische RPG
  • 009/06Een nieuwe RPG met Fire Emblem: Fortune's Weave
  • 1509/06The Legend of Zelda: Ocarina of Time krijgt een remake
  • 009/06Een nieuw 2D-HD avontuur met Final Fantasy Resonance
  • 1909/06Man (81) krijgt 10 jaar cel voor doden echtgenote die seks weigerde
  • 2909/06OM eist 4 jaar cel voor ex-agent en zijn maat na verkrachting 17-jarige
  • 6209/06Belgische rechter: taakstrafjes wegens brute verkrachting en verspreiden van video's daarvan
  • 5509/06GroenLinks-PvdA heet nu officiëel 'Pro' in Tweede Kamer
  • 3809/06Man laat 20cm lange, 5cm dikke fles uit anus verwijderen: was zich aan het schoonmaken
  • 209/06Skaeve Huse.
  • 2909/06Pentagon beschouwt Alibaba, Baidu en BYD als toeleveranciers van het Chinese leger
  • 2909/06Europese drugsmarkt groeit: criminelen rekruteren steeds meer jongeren
  • 1809/06Megafestatie maakt na ruim 20 jaar comeback in Jaarbeurs Utrecht
Actieve items
Actieve items


  • 4015:24Random Pics van de Dag #1928
  • 9615:11Kabinet wil criminele asielzoekers al na twee misdrijven het land uit
  • 2515:10Bill Gates: 'Epstein chanteerde me met mijn buitenechtelijke affaires'
  • 2615:09Asielzoeker in Engeland verkrachtte vrouw nadat ze al verkracht was
  • 1015:09Liz Hurley viert 61e verjaardag in haar bikini: 'Het leven wordt alleen maar mooier'
  • 2315:0637-jarige vrouw misleidde gezin: leefde 14 maanden als 12-jarige
  • 3415:05Tweede nacht vol geweldadige rellen na bijna onthoofding in Belfast
  • 415:02Nintendo Switch Sports Resort keert terug naar Wuhu eiland
  • 114:56Brute actie met een bloedige boodschap in Blood Message
  • 2314:51Greenpeace: WK 2026 wordt meest vervuilende voetbaltoernooi ooit
  • 3614:50PvdD wil oranjeversiering van bomen: 'gelul', zeggen bewoners
  • 5814:44Meerderheid Duitsers wil dat beledigen politici strafbaar blijft
  • 1714:39VrijMiBabes #303 (not very sfw!)
  • 5014:11Random Pics van de Dag #1462
  • 6214:00Belgische rechter: taakstrafjes wegens brute verkrachting en verspreiden van video's daarvan
  • 4813:46Fatbike-campagne van start: overheid roept ouders op in te grijpen
  • 4413:38Hongaarse anticorruptiechef zelf aangeklaagd wegens corruptie en fraude
  • 2013:26Kabinet wil pepperspray toestaan voor ernstig bedreigden
  • 713:06Paaldansscene met Sydney Sweeney geschrapt: Sweeney baalt
  • 4513:04VS voert luchtaanvallen uit op Iran na neerhalen Apache-helikopter
  • 4212:38Ben & Jerry’s promoot het binnenhalen van meer asielzoekers: Vluchtelingen Welkom
  • 8012:21Random Pics van de Dag #1779
  • 312:03Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Engeland
  • 3212:02Kabinet onderzoekt legalisering pepperspray voor slachtoffers van stalking
  • 9311:48CBS: 68 procent Nederlanders wil arbeidsmigranten, maar wel beperkt
  • 4711:43Bij zelf overmaken geld naar fraudeur krijg je niks terug
  • 211:41FOK's weerbericht met Stephan5: Even bijkomen!
  • 5511:16GroenLinks-PvdA heet nu officiëel 'Pro' in Tweede Kamer
  • 17311:14Rellen in Belfast en omgeving na bijna onthoofding: politici spreken hun afschuw uit
  • 6510:19Houten test 20 km/u op druk fietspad: niet te handhaven
  • 3509:49Luchtalarm blijft toch: slimmere aansturing en defensie betaalt mee
  • 2909:31Pentagon beschouwt Alibaba, Baidu en BYD als toeleveranciers van het Chinese leger
  • 7209:23Tennet waarschuwt: stroomtekort dreigt al vanaf 2028
  • 4709:03Vrouw krijgt miljoenen na borstamputatie wegens genderdysforie
  • 4208:49Random Pics van de Dag #1465
  • 108:16Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Oostenrijk
  • 4408:08Moeder krijgt boete van 805 frank (872 euro) na aankoop waterpistool op Amazon
  • 207:56Kingdom Hearts maakt zijn debuut op de Nintendo Switch 2
  • 1507:33The Legend of Zelda: Ocarina of Time krijgt een remake
  • 4405:33Nibud: Mensen met beperking maandelijks tot honderden euro's meer kwijt aan zorg
  • 3605:33Kabinet wil 'kidfluencing' strafbaar stellen, is dat een goed plan?
  • 502:42Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Ghana
  • 4201:08Van Dissel erkent weinig fouten tijdens verhoor bij Parlementaire Enquêtecommissie Corona
  • 2900:44OM eist 4 jaar cel voor ex-agent en zijn maat na verkrachting 17-jarige
  • 423:43Kom het WK voorspellen in Nostradamus 2026!
  • 422:49007 First Light
  • 3822:10Man laat 20cm lange, 5cm dikke fles uit anus verwijderen: was zich aan het schoonmaken
  • 521:50Afleveringen Verboden Liefde offline na pedozaak deelnemers
  • 4321:44Boodschappen tot 10 procent duurder: supermarkten sturen brandbrief naar kabinet
  • 2121:23Random Pics van de Dag #1927
Forum
Forum


  • 7115:23[SBS6] De Bondgenoten #286 Wordt Chess gedumpt?
  • 15815:23Politie schiet verdachte dood na beroving van fatbike #7
  • 12015:23Frontpage Feedback Topic #59
  • 19115:23Oorlog Iran #125 Iran het is echt heel erg gek!
  • 3215:22Nederland Dal Vrij Trein start op 15 juni
  • 715:20FOK! Premier Cycling League 2026 #10 Tussentijdse transfers
  • 915:19[Tiel] Alle wethouders Tiel opgestapt, vermeende corruptie.
  • 2415:18[INFLUENCERS #250] Escortservice Classy but Trashy
  • 7215:18e-readers & e-books - Deel 14: Kleuren eINK schermen
  • 1115:18[Centraal] Randzaken
  • 18415:18F1 Shownieuws! #4
  • 13115:15Amsterdam gaat de strijd aan tegen moslimhaat
  • 9515:15[NET5] Het blok 2026 #32 Blokkendozen
  • 5415:15[Donderdag 11 juni 21:00] Mexico - Zuid-Afrika #1
  • 4115:14Na 20 jaar weer eens naar de Bioscoop
  • 1815:11Tenenkrommende fouten bij teksten in het openbaar #74
  • 715:10Kraftwerk #5 Multimediatour
  • 10215:09Rellen in Belfast #4 multiculturele spanningen
  • 2315:09[Dagboek] Veel aan hoofd - Deel 25
  • 19515:06"De duistere kant van Forum voor Democratie"
  • 3115:06Wat is jullie binnenhuistemperatuur? #78 Zomerzon
  • 11715:06De Bondgenoten Spoiler Topic
  • 2015:04Conflict tussen vrijwillige brandweer en leiding vanwege Baby Shark
  • 27815:02[AMV] VS #1305 You're either crooked or you're stupid.
  • 8414:57Jongeren flirten niet meer en hebben geen seks vanwege smartphone
  • 22314:55De Schatkamer van Beeld & Geluid #3
  • 4414:54[Tennis] ATP/WTA Libema Open (Rosmalen)
  • 7014:49[Voorspel] Nostradamus 2026
  • 17114:47VVD-jongeren AOW moet verdwijnen en ook hypotheekrenteaftre
  • 5814:46Politieke meme's en spotprenten #9
  • 16414:45Oorlog in Oekraïne #1295 - Laten we de trollen negeren
  • 2014:433,10 eur voor een patatje speciaal ketchup
  • 614:41Muziek wat geen enkele betekenis heeft
  • 7314:40Pillendoosje nodig, welke moet ik hebben?
  • 27514:38[Nintendo #120] Mario Christmas
  • 114:33Voor de nerds: Tegenstanders 3e plaatsen in de 2e ronde
  • 8914:33[Het Officiële Steam Topic #199] Welkom terug Geralt
  • 26814:31[Endurance] 24 Heures du Mans 2026
  • 20714:30Nederlandse Politiek #721 700 Een stap naar voren?
  • 11914:29Teltopic #1314 tel door en door en door....
  • 2314:25[ONLINE] Roddelpraat Topic #21
  • 2314:25Zou jij FOK! gaan missen als de stekker er uit gaat?
  • 814:21[Vrijdag 12 juni 04:00] Zuid-Korea - Tsjechië #1
  • 2914:20Brand verwoest parenclub Party Players in Lelystad
  • 20514:16Het grote dagelijkse Trump nieuws topic #28
  • 7314:16+5 telspel #142 Keer 5 =
  • 11714:15[WK SC #1] Let's Go!
  • 9314:14Touwtrekken 2.0 #635 - Team 1 beste team *G* *O*
  • 13914:13Het hele alfabet #107 en 4letterwoord
  • 5114:11Topchef Redzepi is agressieve flopchef
  • 10414:10Meisje (14) overleden na aanrijding, bestuurder doorgereden #2
  • 6414:09Pepperspray blijft verboden
  • 2814:08Innamestop bij Kledingbank: Zeker 40% van gedoneerde kleding is afval
  • 3014:05[RTL4] Huizenruilers
  • 5314:01Het grote 'Fok! Formule 1-manager 40+ subleague' topic #46
  • 25213:58CULinair nieuws #3
  • 2613:55Wat lees je nu? #96 zomerlezen
  • 5513:50Vrouwen willen geen man meer #27
  • 15913:47[Voorspellen] WK 2026 FOK! Poule
  • 213:47De Peruviaanse presidentsverkiezing 2026
  • 29213:40Critérium du Dauphiné libéré #1 PAUL
  • 513:36World Cup of Darts 2026 #1
  • 10613:35[Belastingaangifte 2025] Bericht- en meldtopic
  • 3813:33PDC Nieuws #15: Matchfixing
  • 19413:28Eva Vlaardingerbroek lanceert Save Europe Act tegen migratie #2
  • 22613:25IJsmachine
  • 6013:242013: "Nieuwjaarsmoord" op Marja Nijholt, in Oss
  • 28113:23Zaken waar je je echt dood aan ergert #15 - cup a soup
  • 12313:22McDonald's, Burger King en KFC #82 - Meer korting a.u.b.
  • 19413:21Mooiste Game Muziek #2
  • 17813:21Stroomnet bolvol, minstens 10 jaar overlast deel 5, vol=vol, klaar
  • 28413:18[PlayStation #182] Wolverine 15 september
  • 4613:16Al heel lang eenzaam en ik trek het niet meer
  • 8513:09Zelfrijdende Tesla's mogen de weg op in Nederland #2
  • 013:08[Woensdag 17 juni 22:00] Engeland - Kroatië
  • 19013:05[Tennis] WTA Tour #27
  • 18013:04Centraal Joods Overleg stapt naar rechter om komst Ye tegen te houden
  • 2612:59"Kanker kleine spiegel": Blunder na blunder in Zara-webshop
  • 3312:58Hoe zou jij reageren als aliens zich echt zouden openbaren?
  • 23712:45[UFO/UAP] #16 The Age of Disclosure
  • 1412:45Top 10 mooiste dingen die de Islam in Nederland heeft gebracht
  • 1612:40Verlost van WhatsApp
  • 012:39[Woensdag 17 juni 19:00] Portugal - DR Congo
  • 1812:31Chinese Politiek #1 - Het Pad van de Draak
  • 16912:23[RTL5] Daar gaan ze weer
  • 1812:19[Zondag 14 juni 19:00] Duitsland - Curacao #1
  • 2812:17Boeken voor tienermeiden
  • 17412:13[Centraal] Ruimtevaart / SpaceX #87 Rondje oceaan
  • 16412:09[NPO1] Ik Vertrek - #197 Naaktrecreatie
  • 29512:08De woningmarkt #95
  • 2112:06Ik ga volgende week lekker naar Europa park
  • 3912:05Virgil van Dijk: Er kan dit wk iets heel moois ontstaan
  • 4311:59Gasunie bezorgd: meer vaart maken met vullen gasopslag
  • 3011:56Solo Forever: 46, Undatable en klaar om 104 te worden
  • 26511:55Panini WK 2026 plaatjes topic
  • 21811:54Cayok, Diesel & Pepe, Onyx, Nene & Hummeltje, Hoba
  • 7711:54[RTL5] Zeeman confronteert: Stalkers #6 Kruimels
  • 4611:50[NPO1] Ons droomproject in Wales
  • 29911:43Asielzoekers #21 : We didn't know
  • 111:42[Woensdag 17 juni 03:00] Argentinië - Algerije
  • Poll
  • Algemeen

De Gaypride een walgelijke vertoning vinden = homofobie

Redactie 04-08-2014 19:23 print
5910 stemmen , laatste: 02-09-2023, 08:40
Submitter: 
99
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
Zoek jij altijd de leukste nieuwtjes en kun je daar leuk over schrijven? Meld je aan als nieuwsposter!
Meest gelezen
  • 7015000:27Random Pics van de Dag #1927
  • 2619709:29Random Pics van de Dag #1928
  • 142209:40Kabinet wil criminele asielzoekers al na twee misdrijven het land uit
  • 130318:01Fatbike-campagne van start: overheid roept ouders op in te grijpen
  • 112307:59Paaldansscene met Sydney Sweeney geschrapt: Sweeney baalt
  • 108707:53Ben & Jerry’s promoot het binnenhalen van meer asielzoekers: Vluchtelingen Welkom
  • 102408:50PvdD wil oranjeversiering van bomen: 'gelul', zeggen bewoners
  • 92217:31Kabinet onderzoekt legalisering pepperspray voor slachtoffers van stalking
  • 80812:00Bill Gates: 'Epstein chanteerde me met mijn buitenechtelijke affaires'
  • 60112:41Liz Hurley viert 61e verjaardag in haar bikini: 'Het leven wordt alleen maar mooier'
  • 54208:35Kabinet wil pepperspray toestaan voor ernstig bedreigden
  • 50918:22WK-Hit: Bobby Goldstar - Scoor Er Nog Een
  • 49414:28Asielzoeker in Engeland verkrachtte vrouw nadat ze al verkracht was
  • 48520:10TV Recensie Het Blok 2026 Week 10: Oost west, asbest en het abrupte afscheid
  • 46713:47Tweede nacht vol geweldadige rellen na bijna onthoofding in Belfast
  • 42920:15Kom het WK voorspellen in Nostradamus 2026!
  • 39512:17Greenpeace: WK 2026 wordt meest vervuilende voetbaltoernooi ooit
  • 30720:00Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Panama
  • 16413:43Brute actie met een bloedige boodschap in Blood Message
  • 14209:26FOK's weerbericht met Stephan5: Even bijkomen!
Font-grootte:

regelhoogte :

99 reacties

Reactiepagina:
1 2
dinsdag 5 augustus 2014, 16:38 uur #51
2
Jeroen_Blueman
De gayparide an sich is geen ranzige vertoning, sommige elementen wel.
dinsdag 5 augustus 2014, 16:40 uur #52
0
#ANONIEM
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:34 schreef TigerXtrm het volgende:
De gaypride heeft helemaal geen zak te maken met homo acceptatie of homofobie. Naar mijn idee heeft homo zijn namelijk 0,0 te maken met dansen, feesten en strakke pakjes met felle kleuren aan trekken terwijl je tegen elkaars been staat op te rijden.

Wat er wordt uitgedragen op een gay pride is letterlijk homoseksualiteit, de seksuele cultuur waar veel homo's zich graag in bevinden en blijkbaar moet de hele wereld niet alleen op de hoogte zijn dat homo's graag seks hebben, maar moet de hele wereld het zien daarvan ook nog eens accepteren.

Een hetero versie van de gaypride zou in die context niets met hetero zijn te maken hebben, maar bijvoorbeeld met swingers. Het zou dan een swinger pride zijn met mannen en vrouwen die tegen elkaar aan staan te rijden in strakke pakjes en wild zoenend op een boot staan. Dat die mensen hetero zijn heeft net zo min met hun swingers leven te maken dan dat homo zijn met het bezoeken van (homo) seks feesten te maken heeft. Er zijn waarschijnlijk meer homo's die hun seksualiteit gewoon thuis in de slaapkamer houden net zoals de meeste hetero's dat doen.

De gaypride is een belediging voor de 'normale' homo/lesbiene die gewoon met een vriend of vriendin een normaal leven willen lijden. Als 'acceptatie' het beoogde doel is dan is het echt de grootste grap ter wereld.
Normaal gesproken zou "lijden" foutief taalgebruik zijn, want je bedoelde waarschijnlijk "leiden".

Maar gezien jouw bekrompen opvattingen en de manier waarop je homoseksualiteit onzichtbaar wenst te maken (zodat je er vooral maar niet mee wordt geconfronteerd), is de woordkeuze LIJDEN inderdaad beter op z'n plaats.

Een compliment voor je spitsvondigheid.
dinsdag 5 augustus 2014, 16:41 uur #53
1
#ANONIEM
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:37 schreef Roces18 het volgende:
[..]


Hahah mafkees, zoek een leven joh, gek.
Prima. Als jij dan leert lezen, kom je minder laagopgeleid over. Doe je misschien ook nog eens wat nuttigs.
dinsdag 5 augustus 2014, 17:05 uur #55
0
#ANONIEM
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:46 schreef Roces18 het volgende:
[..]

Beter leer jij normaal schrijven dan, uitkeringstrekker met waanideeën.
Dit is zo verschrikkelijk grappig... je hebt echt geen idee.
dinsdag 5 augustus 2014, 18:08 uur #57
0
L00n3y
I like trainz.
De gaypride is hoe dan ook een ranzige vertoning.
Choo chooooooo
dinsdag 5 augustus 2014, 18:24 uur #58
2
TigerXtrm
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]

Normaal gesproken zou "lijden" foutief taalgebruik zijn, want je bedoelde waarschijnlijk "leiden".

Maar gezien jouw bekrompen opvattingen en de manier waarop je homoseksualiteit onzichtbaar wenst te maken (zodat je er vooral maar niet mee wordt geconfronteerd), is de woordkeuze LIJDEN inderdaad beter op z'n plaats.

Een compliment voor je spitsvondigheid.
Lees het nog een keer. Wat er gebeurt op die boten en rondom de gaypride heeft helemaal geen zak te maken met homo zijn. Noem het een seksueel exotische levenstijl, noem het feestbeesten, noem het sexparties, maar het heeft 0,0 te maken met acceptatie van homo's.

Ik ben totaal niet bekrompen wat homoseksualiteit betreft en vindt ook dat homo's gewoon de zelfde rechten zouden moeten hebben als ieder ander (wat in Nederland ook gewoon zo is). Gewoon het recht om samen te wonen, samen te leven, samen te trouwen, kinderen te adopteren, belastingvoordeeltjes krijgen en niet in elkaar geslagen te worden op straat omdat je hand in hand loopt met je vriend. Hoe de FUCK draagt de gaypride daar in vredesnaam aan bij? Helemaal niet.

Het is een parade die de seksuele levensstijl van mensen, die toevallig homo zijn, uitstalt en aan de wereld laat zien. Het is net als dat mensen met een voeten fetisj een parade organiseren voor de acceptatie van alternatieve schoenen mode ofzo Nee je zou niet in elkaar geslagen moeten worden omdat je een niet alledaags paar schoenen draagt. Maar hoe gaat een boten parade met mensen die aan voeten likken bijdragen aan de acceptatie van niet alledaagse schoenen?
No amount of money ever bought a second of time.
dinsdag 5 augustus 2014, 18:37 uur #59
1
#ANONIEM
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:24 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]


Lees het nog een keer. Wat er gebeurt op die boten en rondom de gaypride heeft helemaal geen zak te maken met homo zijn. Noem het een seksueel exotische levenstijl, noem het feestbeesten, noem het sexparties, maar het heeft 0,0 te maken met acceptatie van homo's.

Ik ben totaal niet bekrompen wat homoseksualiteit betreft en vindt ook dat homo's gewoon de zelfde rechten zouden moeten hebben als ieder ander (wat in Nederland ook gewoon zo is). Gewoon het recht om samen te wonen, samen te leven, samen te trouwen, kinderen te adopteren, belastingvoordeeltjes krijgen en niet in elkaar geslagen te worden op straat omdat je hand in hand loopt met je vriend. Hoe de FUCK draagt de gaypride daar in vredesnaam aan bij? Helemaal niet.

Het is een parade die de seksuele levensstijl van mensen, die toevallig homo zijn, uitstalt en aan de wereld laat zien. Het is net als dat mensen met een voeten fetisj een parade organiseren voor de acceptatie van alternatieve schoenen mode ofzo Nee je zou niet in elkaar geslagen moeten worden omdat je een niet alledaags paar schoenen draagt. Maar hoe gaat een boten parade met mensen die aan voeten likken bijdragen aan de acceptatie van niet alledaagse schoenen?
Het is echt niet zo moeilijk. Mensen die elk jaar weer lopen te mekkeren over de Gay Pride, hebben op een bepaald manier toch een probleem met de acceptatie van homoseksualiteit. Dan kun je nog zo nobel overkomen wat betreft het gunnen van rechten, maar er wringt toch iets. Het lijkt erop dat homoseksualiteit alleen mag als het maar zo goed mogelijk onzichtbaar blijft.

En zo werkt het dus niet. Acceptatie is onvoorwaardelijk. En geldt dus ook wanneer mensen zich één keer per jaar dansend op boten uitleven. Seksualiteit is trouwens een logisch gevolg van seksuele oriëntatie. Het heeft geen bal met "levensstijl" (echt zo'n term die in religieuze kringen wordt gebruikt) te maken.

Zolang dit soort geneuzel - "walgelijke vertoning" - nog hoorbaar is ten tijde van de Gay Pride is het houden van zulke evenementen hard nodig. Dat bepaalde mensen vinden dat het niet aan de acceptatie bijdraagt, doet daar niks af. Dan draagt het daar maar NIET aan bij; dan is het maar een krachtig statement; homo's zijn er, of je het nu leuk vindt of niet, of je het nu wilt zien of niet.
dinsdag 5 augustus 2014, 19:06 uur #61
2
TigerXtrm
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zolang dit soort geneuzel - "walgelijke vertoning" - nog hoorbaar is ten tijde van de Gay Pride is het houden van zulke evenementen hard nodig. Dat bepaalde mensen vinden dat het niet aan de acceptatie bijdraagt, doet daar niks af. Dan draagt het daar maar NIET aan bij; dan is het maar een krachtig statement; homo's zijn er, of je het nu leuk vindt of niet, of je het nu wilt zien of niet.
Het 'walgelijke vertoning' heeft helemaal niets te maken met het feit dat die mensen homo zijn man, lees nou eens

Als er op die boten een stel hetero's in strakke pakjes tegen elkaar stonden aan te rijden dan zou men (waaronder ik) het nog steeds een smerige vertoning vinden die helemaal nergens voor nodig is. Waarom moeten de slaapkamer praktijken van een persoon (homo of hetero) publiekelijk worden ten toon gesteld met de boodschap dat zoiets normaal is om in het openbaar te doen?

Wat er soms op die boten gebeurt daar zou je op straat namelijk gewoon voor worden gearresteerd voor onzedelijk gedrag (homo of niet). Maar tijdens de gaypride moeten we het allemaal maar normaal vinden? Beetje dubbele standaard of niet?
No amount of money ever bought a second of time.
dinsdag 5 augustus 2014, 19:26 uur #64
1
#ANONIEM
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:19 schreef Roces18 het volgende:
[..]

Nee, zijn mening staat jou niet aan. En dan lul je over allemaal andere onzin, als acceptatie is onvoorwaardelijk. Je bent echt niet goed in je hoofd.
Acceptatie met allerlei mitsen en maren eraan gekoppeld, is geen acceptatie. Zo denk ik erover. En dat jij vind dat ik niet goed bij m'n hoofd ben, vind ik, gezien je opmerkingen vandaag, eerder een compliment dan een belediging.
dinsdag 5 augustus 2014, 20:59 uur #68
0
DutchCockney
LDN
Het maakt niet uit wat er in deze post staat, jullie gaan 'm toch homofoob noemen.
w/
dinsdag 5 augustus 2014, 21:54 uur #69
2
yveZ
Ik vind het niet homofobisch als je de Gay pride een walgelijke vertoning vindt. Ik snap het wel. Ik zelf vind het fantastisch, zoveel mensen zo vrolijk bij elkaar. Een groot feest, een groot spektakel.

Maar waarom mag iemand dat niet leuk vinden? Als iemand dat nou gewoon niet leuk vind om te zien? Dan hoef je toch geen homofoob te zijn. Vrouwen die porno walgelijk vinden, zijn toch niet per definitie preuts? Een dom voorbeeld wellicht, maar je begrijpt wat ik bedoel.

Ik vind dat ieder zijn mening er over mag hebben, en negatief tegenover een openbaar evenement zijn, vind ik niet per definitie een fobie (want zo wordt het verwoord) jegens hetgeen waar het evenement voor staat.
dinsdag 5 augustus 2014, 23:44 uur #71
2
Akziom
"Een walgelijke vertoning", mensen zeik toch niet zo. Laat die homo's toch lekker. Je hoeft er toch niet naar te kijken? Ik vind, als heteroseksuele man, sommige vrouwen of heterostellen ook niet bepaald fraai. Ik ga dan niet zeuren over walgelijke vertoning, maar ik kijk dan gewoon ergens anders naar. Naar lekkere wijven bijvoorbeeld.
dinsdag 5 augustus 2014, 23:59 uur #72
2
mschol
quote:
Op maandag 4 augustus 2014 @ 20:58 schreef RickT het volgende:
Als die mensen schaars geklede dames tijdens het zomercarnaval ook walgelijk vinden niet, en anders wel. Stiekem. Een man heeft namelijk net zoveel recht om in zijn string aan een optocht mee te doen als een Braziliaanse buikdanseres. En laat dat nu net de kern van de Gaypride zijn.

De boodschap dat weekend is juist dat je moet kunnen zijn wie je wil zijn. En dat in het extreme doortrekken is juist de Gaypride. Als je in je tuinbroek op die boot gaat staan met een bordje in de lucht zou dit nooit internationale aandacht hebben gekregen en dan zou het evenement ook nooit zo krachtig zijn geweest. En als je zou verbieden om je t-shirt uit te trekken zou je al helemaaaaaaal de plank misslaan.

Ik neem tenminste aan dat jullie hier de canalparade bedoelen, de Gaypride is gewoon een groot evenement hier in Amsterdam dat het hele weekend op heel veel plekken door mensen uit de hele wereld gevierd wordt. Mensen zoals jij en ik. De stad is bomvol en dat zijn bij lange na niet allemaal LGBT'ers.

Ik ben ontzettend trots op dit evenement en daarmee ook op ons land. Het is maar waar je je aan kunt storen zeg. Laat die mensen lekker hun vrijheid vieren, ze hebben er lang genoeg op moeten wachten. En sommige deelnemers kunnen niet eens zijn wie ze willen zijn.

[..]


[afbeelding]

Bahhh iewwww!!! Beetje half naakt met een veer in je reet met een optocht meelopen ieewww!!! Gadverdamme!! Doe normaal smerige ransaap! Zum kotzen!
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
woensdag 6 augustus 2014, 16:26 uur #73
2
Ugjerke
God of tits and wine
Dat is een beetje hetzelfde als "Kritiek hebben op Israel = antisemitisme".
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
woensdag 6 augustus 2014, 16:29 uur #74
1
Ugjerke
God of tits and wine
quote:
Op maandag 4 augustus 2014 @ 19:40 schreef Junyo het volgende:
Ik heb "nee" gestemd, want ik vind dat het iedereen vrij staat om ergens een mening over te hebben. De aantekening die ik daarbij wil maken is dat het wel erg makkelijk is om de Canal Parade af te zeiken als je nooit de moeite hebt genomen om zelf een keer te komen kijken.

Nu moet ik ook zeggen dat je niet overal bijgeweest moet zijn om er een oordeel over te mogen hebben, maar op basis van wat er in de media komt de afgelopen jaren zou zelfs ik mijn bedenkingen hebben. Dat ligt meer aan de media dan aan de Canal Pride.

Mensen die erbij zijn geweest weten dat het net als een bloemencorso, een zomercarnaval, een carnavals-optocht en de Hoornse kermis en dan allemaal bij elkaar. Een enorm feest voor jong en oud waar door een deel flink wat drank wordt gedronken en enorm wordt gefeest.

Natuurlijk heeft de optocht nog een andere functie en is het niet alleen een soort 2e Koninginnedag. Het is ook een dag waarop homo's zich een keer gerespecteerd mogen voelen door al die mensen die langs de grachten staan te juichen. Voor velen is het een enorm mooi gevoel om eindelijk een keer zoveel lotgenoten bij elkaar te zien en dan ook nog eens in al die vrijheid. Vrijheid die je als homo in je dagelijkse leven vaak absoluut niet voelt.

Mensen die de gaypride dus veroordelen, walgelijk vinden, zijn mensen wiens oogkleppen de afmetingen hebben van olifanten-oren en die, als ze oud worden van die hele zure cynische mannetjes worden.
Je geeft zelf aan dat je op basis van wat er in de media komt zelf bedenkingen zou hebben, dat je niet overal bij geweest hoeft te zijn om er een oordeel over te hebben en dat mensen die de gaypride veroordelen enorme oogkleppen hebben en later zure cynische mannetjes worden.

Volgens mij is daaruit de conclusie te trekken dat jij enorme oogkleppen hebt en later een zuur cynisch mannetje wordt.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
woensdag 6 augustus 2014, 22:05 uur #75
1
shiz
¯¯¯¯¯
Natuurlijk niet. Er zijn vast ook tal homo's die die gaypride zelf een walgelijke vertoning vinden. Wat het ook is. Het is zotte carnaval voor gezinden van het zelfde geslacht. Nou ja en normaal carnaval vind ik al onzin, laat staan met tig verwijde nichten en transseksuelen en weet ik wat. Het is gewoon eerder een bonte freakshow met excessen dan een normaal feestje met een losjes karakter.

Anyways. Moeten ze vooral zelf weten, ze doen maar lekker. 't Is niet alsof je verplicht mee moet doen. Als zij denken dat het zoden aan de dijk zet voor en de acceptatie goed doet... mja. Weet alleen niet of dat het geval is. Ze zetten ermee wel een bepaald imago neer en weet niet of de normale homo's die helemaal niet zo irritant flamboyant doen daar juist niet onder komen te lijden.

Er ver weg van blijven en het een walgelijke vertoning vinden heeft niks met het niet accepteren van homo's in de samenleving te maken, dat heeft dan eerder met hoe het evenement zelf zich uit te maken. Iedereen moet vooral lekker doen met z'n leven waar 'ie zin in heeft, mits binnen de regels van de wet en zonder er een ander mee te schaden. Ik weet niet wat iemand je kwaad doet als hij/zij op iemand van hetzelfde geslacht valt? Tenzij je bang bent dat ze op jou vallen en je bang bent dat je hetzelfde terug gaat voelen ofzo als ze dat bekend geven en ze daarom dan maar hekelt ofzo. Kijk, dat is nou homofobie. Van die angsthazen die stiekem onzeker zijn over hun seksualiteit.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
donderdag 7 augustus 2014, 10:30 uur #76
1
Super_Stunner
Wat een domme ongenuanceerde stelling zeg.
donderdag 7 augustus 2014, 12:35 uur #77
2
beantherio
4900 op de schaal van Richter
Het zou de emancipatie van homoseksuelen enorm helpen als zoiets als gay pride niet meer zou bestaan. Gay pride benadrukt allerlei stereotypen waar je als homoseksueel helemaal niet zo blij mee zou moeten zijn.
donderdag 7 augustus 2014, 13:04 uur #78
2
Vatta
Ik vind het een misselijkmakende vorm van aandachtstrekkerij. Je hebt toch verdomme ook geen hetero pride
vrijdag 8 augustus 2014, 10:42 uur #79
2
Loei
Ze hadden ook een Extravagance Parade kunnen maken. Dan hadden ze voor het merendeel hetzelfde publiek aangesproken. Maar néé, de nadruk moet zo nodig weer op het "gay zijn" worden gelegd. Organiseer eens een miljoenen kostende "Proud to be hetero" evenement, en ze zullen op hun teentjes getrapt zijn en eisen, desnoods via de rechter, dat zij op zijn minst een homo-info stand op A-locatie daar mogen hebben. Want ja, iets organiseren voor een doelgroep waar zij specifiek niet onder vallen dat kan natuurlijk niet.
vrijdag 8 augustus 2014, 10:44 uur #80
2
mr.leeuw
profiel
het is gewoon ranzig die verwijfde kerels allemaal,kijk dat het homo's zijn dat moet ieder voor zich zelf weten daar hebben geen moeit mee,maar dat vertoon kijk mij een meisje zijn in doen en laten kom opzeg.je kan ook gewoon normaal doen en homo zijn
profiel
vrijdag 8 augustus 2014, 15:19 uur #81
0
theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
niks mis mee, tijdje terug hier ook in de stad zoals elk jaar gay party, veel travo's kan er wel om lachen
verder boeit het niet veel doe lekker jullie ding en geniet er van
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
vrijdag 8 augustus 2014, 15:39 uur #82
2
Lasaren
Laat ik het zo stellen: Een groep extreem dikke mensen die staan te dansen in strakke kleding zou ik een walgelijke vertoning vinden. Dat wil niet gelijk zeggen dat ik een hekel heb aan extreem dikke mensen.
vrijdag 8 augustus 2014, 21:19 uur #83
1
rsnel
quote:

De gaypride is een belediging voor de 'normale' homo/lesbiene die gewoon met een vriend of vriendin een normaal leven willen leiden. Als 'acceptatie' het beoogde doel is dan is het echt de grootste grap ter wereld.
Ik ben zelf homo en kan niets anders zeggen dan het hier 100% mee eens te zijn
zaterdag 9 augustus 2014, 00:35 uur #84
1
TheBurnerMan
Live, Laugh, Love
Welke homo's stemmen hier ja?
Mellow Moenie Mauwe, ouwe, ouwe, ouwe
zaterdag 9 augustus 2014, 00:37 uur #85
2
TheBurnerMan
Live, Laugh, Love
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2014 @ 10:32 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]


Ik ken veel homo's, echt veel. Maar die Homo's hanteren zelf ook een gradatie in Homo zijn/doen.

Je hebt Homo's, handtasjes, relnichten en ga zo maar door.


Gordon is een relnicht, Gerard Joling hangt tegen handtasje zijn aan...
En bear force one

foto

Gatver jakkies blegh!
Mellow Moenie Mauwe, ouwe, ouwe, ouwe
zaterdag 9 augustus 2014, 02:30 uur #86
1
BlackLining
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2014 @ 09:02 schreef Elfletterig het volgende:
Ja, natuurlijk is dat homofobie. Vooral de woordkeuze "walgelijke vertoning" maakt de walging kenbaar. Er is niks walgelijks aan. Het zijn mensen die op boten door de grachten varen. Niemand hoeft erheen, niemand hoeft te kijken. Er is dus niks om je aan te storen.

Het hoeft je smaak niet te zijn, maar termen als "walgelijke vertoning" zijn afkomstig van homofobe autochtonen en van de allochtone, religieuze mede-mens. Deze mensen vinden zichzelf vaak heel redelijk, maar juist dit soort taalgebruik - "walgelijke vertoning" - maakt duidelijk hoe homofoob ze werkelijk zijn.

De mensen die op die boten staan te dansen, doen niks verkeerd, behalve een feestje vieren. Eén keer per jaar. Gebeurt ook tijdens carnaval of Dance Valley; en dat noemen we ook niet walgelijk. Maar bij de Gay Pride moet elk jaar hetzelfde gemekker weer plaatsvinden. Meteen het bewijs hoe hard nodig zo'n evenement nog steeds is.

Veel walgelijker om te zien zijn de ISIS-vlaggen bij Pro-Gaza-demonstraties. Laten we ons dáár maar over opwinden in dit land.
Ik vind de huidige politieke spelletjes die worden gespeeld ook walgelijke vertoningen. Volgens jou zou ik nu dus ook tegen democratie moeten zijn?

Het is toch van Den zotten dat jij hier mensen uit staat te maken voor homofoob (ja, dat vind ik een belediging) omdat die mensen hun eetlust kwijtraken bij het zien van de gaypride? Als ik zo mijn vrienden- en kennissenkring bekijk kan ik me zo snel vijf homo's en een lesbienne voor de geest halen. Vier van die homo's en de lesbienne hebben een nog grotere walging van het fenomeen Gay Pride dan dat ik heb. En dat zijn dan zeker ook homofoben?

Houd je politiek correcte kwats toch voor je zeg. Niet alles is zo zwartwit als jij doet voorkomen. Het bewust verkeerd interpreteren van iemands mening om daar vervolgens een verkeerde conclusie aan te hangen, zoals jij doet, vind ik eveneens een walgelijke vertoning. Je zou zelfs over een fobie kunnen spreken, want ik kan bijzonder slecht tegen dat soort betweters.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
zaterdag 9 augustus 2014, 11:35 uur #88
1
Sander_K
Heb "nee" gestemd maar vind het zelf geen walgelijke vertoning, maar een paradoxale en licht ironische vertoning.

Wat ze willen bereiken, lijkt mij, is dat het juist géén speciale aandacht meer verdient.. dat het zo normaal is dat het een non-issue wordt. En dat bereik je volgens mij niet met de Gay pride. Maar erover zwijgen zoú weer kunnen worden opgevat als "in de kast terug".

Meningen zullen altijd verdeeld blijven welke aanpak het beste is om algehele acceptatie te bereiken, de een gaat confrontatie graag aan, de ander niet.

Dit legt imo de nadruk dáár op, waar je 't misschien niet op zou moeten leggen. Is Gay Pride de kant van de homo gemeenschap (vzv die bestaat, en vast niet alomvattend) die de gehele gemeenschap graag wilt laten zien?

Hoe laat je "normaal" zien? Normaal is niet bijzonder, zie je niks aan, niet sexy/hot, saai etc etc... Maar dát is nu net het punt < Die kant zien we niet middels een Gay Pride. Blijft over, wat je dus wél ziet, de overbelichte kant vs de onderbelichte kant. Overbelicht wint, die blijft hangen, die vormt het beeld.

[ Bericht gewijzigd door Sander_K op zaterdag 9 augustus 2014 @ 11:44 ]
zaterdag 9 augustus 2014, 12:31 uur #89
1
spoorrails
Ontspoort
quote:
Op maandag 4 augustus 2014 @ 21:03 schreef Perrin het volgende:
Kan iemand me zeggen die de Gay Pride Canal Parade een walgelijke vertoning vindt, welk deel van onderstaand filmpje hij precies walgelijk vindt? Alles of bepaalde delen? En indien bepaalde delen: welke specifieke delen?

http://www.youtube.com/watch?v=kmkZe6E7ozs

Ik zie namelijk alleen vrolijke mensen op boten die weinig tot niks provocerends of walgelijks doen.
Beeldvorming is gekomen bij de eerste paar gay prides, toen ging het best ver, denk dat organisatie het wel heeft aangetrokken en deelnemers gevraagd heeft minder extravagant gekleed te gaan. (zag nog steeds 1 of 2 boten waar het wel zo was, met zwepen zwaaien en al... Dat was meer sex gericht zoals ze gekleed waren en dat hoeft dus niet)

Verder is die gaypride in NL eigenlijk niet nodig, op een paar (achterlijke) minderheden na, zijn homo's en lesbische mensen gewoon geaccepteerd in NL.

Ze willen niet apart behandeld worden, maar ondertussen organiseren ze wel iets voor zichzelf apart. (zelfde als vrouwen die gelijk behandeld willen worden, maar ondertussen wel vrouwen only verenigingen oprichten...) En dat stoort me. Doe gewoon mee met carnaval of een gewone optocht, draag daar roze en doe gewoon gezellig mee.
zaterdag 9 augustus 2014, 14:32 uur #91
0
#ANONIEM
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2014 @ 02:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]


Ik vind de huidige politieke spelletjes die worden gespeeld ook walgelijke vertoningen. Volgens jou zou ik nu dus ook tegen democratie moeten zijn?

Het is toch van Den zotten dat jij hier mensen uit staat te maken voor homofoob (ja, dat vind ik een belediging) omdat die mensen hun eetlust kwijtraken bij het zien van de gaypride? Als ik zo mijn vrienden- en kennissenkring bekijk kan ik me zo snel vijf homo's en een lesbienne voor de geest halen. Vier van die homo's en de lesbienne hebben een nog grotere walging van het fenomeen Gay Pride dan dat ik heb. En dat zijn dan zeker ook homofoben?

Houd je politiek correcte kwats toch voor je zeg. Niet alles is zo zwartwit als jij doet voorkomen. Het bewust verkeerd interpreteren van iemands mening om daar vervolgens een verkeerde conclusie aan te hangen, zoals jij doet, vind ik eveneens een walgelijke vertoning. Je zou zelfs over een fobie kunnen spreken, want ik kan bijzonder slecht tegen dat soort betweters.
Woordkeuze, dus ook een bepaald iets door middel van woorden kwalificeren, draait om context. Iets dat écht walgelijk is, kun je dus prima een "walgelijke vertoning" noemen. Voorbeeld: ISIS heeft hoofden van vermoorde mensen op hekken gespietst. Walgelijk is dat.

Maar iets dat in de verste verte niet walgelijk is - mensen die door de grachten varen en op boten dansen - toch een "walgelijke vertoning" noemen, duidt op haat en fobie. Dat sommige homo's (zoals jouw vrienden) daar in hun woordkeuze nog een schepje bovenop doen, komt omdat ze er niet mee geassocieerd willen worden.

Dat is overigens best wel een probleem, dat laatste. Want ook de homo's en lesbo's die één keer per jaar uitbundig op een boot staan dansen, verdienen volledige acceptatie. Nog los van de vraag wat die deelname - dat ene dagje dansen - zegt over hun gedrag tijdens de andere 364 dagen van het jaar. Maar zélfs als je het aan ze kunt zien, is er nog steeds acceptatie nodig.

Ik kan eigenlijk gewoon weer herhalen wat ik eerder al schreef:

Zolang dit soort geneuzel - "walgelijke vertoning" - nog hoorbaar is ten tijde van de Gay Pride is het houden van zulke evenementen hard nodig. Dat bepaalde mensen vinden dat het niet aan de acceptatie bijdraagt, doet daar niks af. Dan draagt het daar maar NIET aan bij; dan is het maar een krachtig statement; homo's zijn er, of je het nu leuk vindt of niet, of je het nu wilt zien of niet.

En: Acceptatie met allerlei mitsen en maren eraan gekoppeld, is geen acceptatie. Zo denk ik erover.

Overigens is mijn mening niet politiek-correct, maar gewoon heel uitgesproken, duidelijk en compromisloos. Dat jij daar maar moeilijk mee kunt omgaan en vervolgens mij gaat uitschelden, zegt meer over jou dan over mij.
zaterdag 9 augustus 2014, 15:32 uur #92
1
BlackLining
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2014 @ 14:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]


Woordkeuze, dus ook een bepaald iets door middel van woorden kwalificeren, draait om context. Iets dat écht walgelijk is, kun je dus prima een "walgelijke vertoning" noemen. Voorbeeld: ISIS heeft hoofden van vermoorde mensen op hekken gespietst. Walgelijk is dat.

Maar iets dat in de verste verte niet walgelijk is - mensen die door de grachten varen en op boten dansen - toch een "walgelijke vertoning" noemen, duidt op haat en fobie. Dat sommige homo's (zoals jouw vrienden) daar in hun woordkeuze nog een schepje bovenop doen, komt omdat ze er niet mee geassocieerd willen worden.

Dat is overigens best wel een probleem, dat laatste. Want ook de homo's en lesbo's die één keer per jaar uitbundig op een boot staan dansen, verdienen volledige acceptatie. Nog los van de vraag wat die deelname - dat ene dagje dansen - zegt over hun gedrag tijdens de andere 364 dagen van het jaar. Maar zélfs als je het aan ze kunt zien, is er nog steeds acceptatie nodig.

Ik kan eigenlijk gewoon weer herhalen wat ik eerder al schreef:

Zolang dit soort geneuzel - "walgelijke vertoning" - nog hoorbaar is ten tijde van de Gay Pride is het houden van zulke evenementen hard nodig. Dat bepaalde mensen vinden dat het niet aan de acceptatie bijdraagt, doet daar niks af. Dan draagt het daar maar NIET aan bij; dan is het maar een krachtig statement; homo's zijn er, of je het nu leuk vindt of niet, of je het nu wilt zien of niet.

En: Acceptatie met allerlei mitsen en maren eraan gekoppeld, is geen acceptatie. Zo denk ik erover.

Overigens is mijn mening niet politiek-correct, maar gewoon heel uitgesproken, duidelijk en compromisloos. Dat jij daar maar moeilijk mee kunt omgaan en vervolgens mij gaat uitschelden, zegt meer over jou dan over mij.
En op welke grond mag jij uitmaken wat al dan niet walgelijk is? Want ik heb ergens gemist dat er door jou een landelijk erkende lijst is opgesteld van dingen die men wel of niet walgelijk mag vinden.

En uitschelden? Betweter bedoel je? Ik vind dat geen uitschelden, dus dan is dat niet zo

Je doet alsof je zo progressief en tolerant bent. Maar dat lijkt op te houden als mensen er een andere mening op nahouden. Dat hypocriete geneuzel vind ik eigenlijk nog erger dan mensen die er openlijk voor uitkomen liever geen homo's te zien. En voordat je nu weer hetzelfde trucje bij me probeert, ik heb niks tegen homo's, ik vind slechts de Gay Pride een walgelijke vertoning. Dat is iets anders.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
zaterdag 9 augustus 2014, 16:03 uur #93
1
#ANONIEM
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2014 @ 15:32 schreef BlackLining het volgende:
[..]


En op welke grond mag jij uitmaken wat al dan niet walgelijk is? Want ik heb ergens gemist dat er door jou een landelijk erkende lijst is opgesteld van dingen die men wel of niet walgelijk mag vinden.

En uitschelden? Betweter bedoel je? Ik vind dat geen uitschelden, dus dan is dat niet zo

Je doet alsof je zo progressief en tolerant bent. Maar dat lijkt op te houden als mensen er een andere mening op nahouden. Dat hypocriete geneuzel vind ik eigenlijk nog erger dan mensen die er openlijk voor uitkomen liever geen homo's te zien. En voordat je nu weer hetzelfde trucje bij me probeert, ik heb niks tegen homo's, ik vind slechts de Gay Pride een walgelijke vertoning. Dat is iets anders.
Ja, we hebben een landelijk erkende lijst van dingen die we "walgelijk" vinden en dingen die gewoon mogen. Die lijst heet wet. Gruwelijkheden zoals ISIS die pleegt vallen niet binnen de grenzen van de wet, wat dansen op en boot wél.

Maar zelfs al hadden we niet zoiets als de wet, dan nog had ik het recht om bepaalde dingen wel of niet walgelijk te vinden. En om een mening te hebben over de uitspraken van anderen. Mijn mening over mensen die de Gay Pride een "walgelijke vertoning" vinden, heb ik gegeven.

Ik vind het van homofobie getuigen. Mensen die ik wél hoor mekkeren bij de Gay Pride, maar die ik niet hoor over de hoeveelheid bloot in de media, schaars geklede danseressen bij Carnaval en allerlei andere zaken waarbij mensen feestvieren en schaars gekleed zijn, hebben kennelijk moeite met het accepteren van homo's. Zolang homo's maar "normaal doen" wordt het getolereerd. Rob Wijnberg legt hier keurig uit waarom hij tegen het tolereren van homo's is: https://decorrespondent.n(...)n-/39572720-991bfb65

Ik deel die mening volledig. Als je werkelijk niks tegen homo's had, zou je schouderophalend op een evenement als Gay Pride reageren en zou je niet de behoefte voelen om tekst als "walgelijke vertoning" in de mond te nemen. Laat die mensen gewoon hun feestje vieren; je hoeft niet mee te doen, je hoeft niet te kijken.
zaterdag 9 augustus 2014, 20:32 uur #94
2
BlackLining
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2014 @ 16:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]

Ja, we hebben een landelijk erkende lijst van dingen die we "walgelijk" vinden en dingen die gewoon mogen. Die lijst heet wet. Gruwelijkheden zoals ISIS die pleegt vallen niet binnen de grenzen van de wet, wat dansen op en boot wél.

Maar zelfs al hadden we niet zoiets als de wet, dan nog had ik het recht om bepaalde dingen wel of niet walgelijk te vinden. En om een mening te hebben over de uitspraken van anderen. Mijn mening over mensen die de Gay Pride een "walgelijke vertoning" vinden, heb ik gegeven.

Ik vind het van homofobie getuigen. Mensen die ik wél hoor mekkeren bij de Gay Pride, maar die ik niet hoor over de hoeveelheid bloot in de media, schaars geklede danseressen bij Carnaval en allerlei andere zaken waarbij mensen feestvieren en schaars gekleed zijn, hebben kennelijk moeite met het accepteren van homo's. Zolang homo's maar "normaal doen" wordt het getolereerd. Rob Wijnberg legt hier keurig uit waarom hij tegen het tolereren van homo's is: https://decorrespondent.n(...)n-/39572720-991bfb65

Ik deel die mening volledig. Als je werkelijk niks tegen homo's had, zou je schouderophalend op een evenement als Gay Pride reageren en zou je niet de behoefte voelen om tekst als "walgelijke vertoning" in de mond te nemen. Laat die mensen gewoon hun feestje vieren; je hoeft niet mee te doen, je hoeft niet te kijken.
Gelukkig dicteert de wet nog steeds niet welke mening ik ergens over moet hebben, dat argument valt dus alvast in het water.

Tevens is er een verschil tussen overal roepen dat je iets als een Gay Pride walgelijk vindt, en desgevraagd dat antwoord geeft zoals dat bij deze poll gebeurt. Of moet ik dan gaan liegen om allerlei tere zieltjes te beschermen?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
zondag 10 augustus 2014, 02:46 uur #95
0
#ANONIEM
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2014 @ 20:32 schreef BlackLining het volgende:
[..]


Gelukkig dicteert de wet nog steeds niet welke mening ik ergens over moet hebben, dat argument valt dus alvast in het water.

Tevens is er een verschil tussen overal roepen dat je iets als een Gay Pride walgelijk vindt, en desgevraagd dat antwoord geeft zoals dat bij deze poll gebeurt. Of moet ik dan gaan liegen om allerlei tere zieltjes te beschermen?
Ik wees op de wet, omdat daarin de zaken staan beschreven die werkelijk strafbaar zijn; de dingen die we als samenleving niet willen. Moord, verkrachting, geweld, noem maar op. Dát zijn zaken waar we als samenleving het predicaat "walgelijk" op plakken. Niet op een stel feestende mensen die door de grachten varen.

Dat jij toch doet, zegt meer over jou dan over die mensen. Het verschil tussen een mening hebben en deze luidkeels verkondigen is niet zo bijster groot. Zolang je de mening "walgelijk" hebt, klopt er iets wezenlijks niet wat betreft jouw acceptatie van andere mensen. Dat je deze mening doorgaans voor je houdt is fijn, maar verandert nog steeds niks aan je homofobische houding. Daar gaat het al mis.

Ik vind het allemaal prima hoor; wees maar homofoob, doe wat je niet laten kunt. Maar ga niet een soort redelijkheid en weldenkendheid uitstralen die je niet bezit.
zondag 10 augustus 2014, 14:42 uur #96
2
Snieklaas
Er zijn ook homo's die de Canal Parade walgelijk vinden omdat het homo zijn daar zo ontzettend wordt geëtaleerd. Het opkomen voor de emancipatie van homo's is een heel ander punt.
zondag 10 augustus 2014, 18:03 uur #97
1
rode_adelaar
Walgelijk is misschien niet het juiste woord, beter iets als onbehoorlijk. Of het nu homo's zijn of niet, het is gewoon een beetje van het kaliber hoeren en strippers. En dat hoef je niet zo openlijk te laten zien. Gay pride prima maar waarom moet daar zo overdreven seks bij gepromoot worden. Je zou bijna denken dat het homo's alleen om de seks gaat, als dat zo is dan kan je ook gewoon een van het andere geslacht pakken. Scheelt een boel ellende voor hun zelf. Het lijkt mij juist dat het wat verder gaat dan seks alleen, en daarom denk ik dat de homo parade op deze manier niet echt recht doet aan de homo's. Het zet een beeld neer dat homo's lage normen en waarden hebben en gewoon maar wat aan sletten. Ik denk niet dat dat de bedoeling is en vind het dus ook een beetje een jammerlijke vertoning.
maandag 11 augustus 2014, 15:59 uur #98
1
SimonBalk
Het is allemaal erg gezellig als je er bij bent, maar ik vind wel dat sommige iets beter kunnen nadenken wat ze precies uitdragen. Die lijken wel expres de stereo type homo te willen bevestigen terwijl de homo's die ik ken eigenlijk niet echt anders zijn dan hetero's, op de keuze/geslacht van partner na dan.
Reactiepagina:
1 2
avatar Reageer zelf

Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken

Inloggen
Voorwaarden
Ik accepteer de voorwaarden.
Laatste reviews en specials
special
Random Pics van de Dag #1927
review
007 First Light
special
Random Pics van de Dag #1926
special
Random Pics van de Dag #1925
special
VrijMiBabes #307 (not very sfw!)
review
Mina the Hollower
Algemene Voorwaarden | Privacy Policy | Cookievoorkeuren
Volg ons
©FOK.nl e.a.