Dance4Life deelt 20.000 gratis condooms uit aan jongeren. 'We willen seks en seksualiteit uit de taboesfeer halen'

Jippie

Dance4Life gaat 20.000 condooms van seksspeeltjesgigant EasyToys uitdelen aan jonge mensen tussen de 18 en 30 jaar. "Met de actie willen wij taboes rondom seks en seksualiteit doorbreken en jongvolwassenen inspireren gezonde relaties op te bouwen. En wanneer ze eraan toe zijn, te laten genieten van veilige seks”, zegt Dance4Life-woordvoerder Lisanne Mom.

Het coronajaar legde EasyToys geen windeieren: er werd een recordomzet van zo’n 65 miljoen behaald en de merkbekendheid groeide hard. Door tegengas van de KNVB werd de shirtsponsordeal met voetbalclub FC Emmen een veelbesproken onderwerp in de media. “Gelukkig zijn we er uitgekomen, maar tegelijkertijd schrikbarend dat anno 2020 seksualiteit nog steeds een omstreden onderwerp is”, aldus CEO Eric Idema. “En dat terwijl onze toys inmiddels toch echt in twee van de vier Nederlandse huishoudens liggen. We nemen dan ook graag de rol op ons om het hoognodige gesprek aan te zwengelen door naast webshop ook het platform te zijn waar je terecht kunt met vragen over ‘sexual wellness’, liefde en relaties. Een sponsorsamenwerking met een goed doel dat zich richt op veilige seks sluit hier dus perfect bij aan.”

Uit het onderzoek ‘Seks onder je 25e‘ van kenniscentrum Rutgers blijkt dat het aantal jongeren dat met ouders of vrienden praat over seksualiteit in de afgelopen jaren is afgenomen. Een meerderheid van de jongeren zegt weinig informatie te krijgen over seksuele grensoverschrijding, seksuele diversiteit, seksueel plezier en seks in de media. Meer hierover in het DvhN.