Koningsdagconcert Davina Michelle en Snelle in Rijksmuseum

Monique Verlind (DJMO)

Davina Michelle en Snelle verzorgen aanstaande maandag in het Rijksmuseum in Amsterdam gezamenlijk het ING Koningsdagconcert. Het is een speciaal concert om heel Nederland in deze lastige tijd een hart onder de riem te steken. Het optreden zal verrassingen bevatten en wordt online voor alle – 17 miljoen – Nederlanders uitgezonden vanaf 09:00 uur via YouTube. ING is trotse hoofdsponsor van het Rijksmuseum en samen maken zij al 15 jaar lang kunst en geschiedenis toegankelijk voor een zo groot mogelijk publiek.

Het is voor het eerst dat Davina Michelle en Snelle weer samen optreden sinds het moment dat zij de hit ’15 miljoen mensen’ herschreven. De artiesten twijfelden niet toen het verzoek van ING kwam om iets bijzonders te doen.

Snelle: “Ik ben enorm vereerd dat we zijn gevraagd om iets moois te doen op Koningsdag. Het is fantastisch dat we in het Rijksmuseum tussen de meesterwerken mogen optreden.” Davina Michelle vult aan: “Natuurlijk zal het raar zijn om in deze schitterende omgeving te staan zonder publiek maar we hopen op deze manier iets moois te geven aan heel Nederland op Koningsdag. Het voelt goed om juist op deze dag nog een keer onze versie van het lied ’15 miljoen mensen’ te spelen”.

Vertrouwen in de toekomst
Initiatiefnemer van dit concert is ING, dat hiervoor de samenwerking opzocht met Snelle, Davina Michelle en het Rijksmuseum. “Het online concert is een hart onder de riem voor alle Nederlanders op een nationale feestdag die in de huidige omstandigheden heel anders verloopt dan anders”, zegt Tjitske Benedictus, hoofd sponsoring van ING Nederland. “We willen van Koningsdag 2020 toch iets bijzonders maken voor en met 17 miljoen Nederlanders. Feestelijk, vol vertrouwen en met inspiratie voor onze gezamenlijke toekomst. We gaan samen vooruit.”

17 miljoen mensen
Het nummer ’17 miljoen mensen’ van Davina Michelle en Snelle staat al enkele weken bovenaan de hitlijsten. Het is een cover van de klassieker ‘15 miljoen mensen’ van Jochem Fluitsma en Eric van Tijn met een tekst van Frank Pels, die door een reclamespot voor de Postbank (1996) wereldberoemd werd in Nederland. Het nummer zit sindsdien in het DNA van ING en van de Nederlanders.

Het concert is maandag 27 april op 09:00 uur te volgen via het YouTube kanaal van de ING