Eerste details Elden Ring gedeeld in interview

Nathan (Noppie2000)

Tijdens de E3-persconferentie van Microsoft is Elden Ring aangekondigd, de nieuwe game van From Software. Het betrof een cgi-trailer, dus gameplay of details werden niet gegeven. Dankzij een interview met Hidetaka Miyazaki, de man achter Dark Souls, hebben we nu enkele dingen geleerd over de game.

De ontwikkeling van Elden Ring begon na het afronden van de Dark Souls 3-DLC. De game is gemaakt met als doel een donkere fantasy action RPG te brengen. Er wordt een grotere focus geplaatst op RPG-elementen, uiteraard zonder de melee-based combat op te geven. De game wordt dan ook vanouds uitdagend met de typerende boss fights die we van From Software kennen.

De speler kan een brede variatie wapens, magie en andere manieren gebruiken om de strijd aan te gaan met vijanden. Deze variatie biedt een passende stijl en strategie voor iedereen. Ook is character customization terug. De wereld van Elden Ring is open, exploratie wordt dus aangemoedigd.

Miyazaki geeft bovendien aan dat George R.R. Martin verantwoordelijk is voor de overkoepelende mythos in de game, die hij heeft geschreven aan de hand van gesprekken met Miyazaki en Makajima (executive business director). Het materiaal van Martin bevat personages, mystieke elementen en drama. De wereld van Elden Ring is gemaakt met dit materiaal als basis.