Doodgaan wordt weer gewoon in Sekiro: Shadows Die Twice

Wouter (2dope)

From Software mag het met Sekiro: Shadows Die Twice dan wel over een ietwat andere boeg gooien, een belangrijke nalatenschap uit de Souls-games zal prominent aanwezig zijn. In een interview met Eurogamer legt From-topman en tevens Dark Souls-bedenker Hidetaka Miyazaki uit dat moeilijke, intense combat en 'vaak doodgaan' wederom belangrijke pijlers zijn voor het nieuwe project.

De hoofdpersoon in Sekiro is een simpele ninja die niet zo goed uitgerust is als een gepantserde samoerai of ridder. "We willen dat alle gevechten intens aanvoelen, we willen graag dat spelers angst en risico associëren met de vijanden die ze in het spel tegenkomen. Om dat te kunnen bewerkstelligen moeten vijanden angstaanjagend en pittig zijn waar spelers vaak het lootje leggen", vertelt Miyazaki tegenover Eurogamer.

In Sekiro zit geen bonfire-systeem waarbij spelers na sterven opnieuw beginnen bij een checkpoint, maar er is wel een soort van resurrection-systeem dat weer bepaalde restricties heeft. Volgens Miyazaki moet dit systeem spelers de gelegenheid bieden om het tij te keren. Verder vertelde de Souls-eindbaas nog dat Activision gaat zorgen voor een tutorial, zodat ook de eckte newbies onder ons een poging kunnen wagen. "[Tutorials] zijn niet echt ons ding, maar we hebben wat ondersteuning nodig dus het is fijn dat partner Activision daarin voorziet", aldus Miyazaki.

De samoerai action/adventuregame komt in 2019 uit voor PlayStation 4, Xbox One en pc.