Ontwikkelaars praten over design in Downward Spiral: Horus Station

Pheno

3rd Eye Studios praat in hun laatste 'lief dagboek' over het sci-fi-ontwerp van Downward Spiral: Horus Station.

De designers geven aan dat ze vooral hun inspiratie uit films en series uit de jaren zeventig hebben gehaald. Denk aan 2001: A Space Odyssey, Star Wars en Star Trek. Ze leggen uit hoe dat de omgeving van het verlaten Horus Station er sfeervol uit laat zien.

Downward Spiral: Horus Station zet je in een ruimteschip dat is verlaten door de crew. Jij mag het 'waarom dan'-mysterie oplossen terwijl je door het Horus Station navigeert. Je zult puzzels, maar ook tegenstanders te slim af moeten zijn. Er zijn geen militaire wapens te vinden, je moet het doen met de gereedschappen en dergelijke die je vindt in het station.

Bewegen doe je niet door wat met je analoge pookje te stoeien, maar je moet je daadwerkelijk afzetten tegen objecten of gebruikmaken van thrusters. Co-op en versus-multiplayer worden ondersteund. Het verhaal wordt gebracht zonder cutscenes, voice-overs of dialogen, je mag het allemaal zelf gaan interpreteren. De muziek is geschreven door de frontman van HIM, Ville Valo.

Downward Spiral: Horus Station komt nog deze lente uit op PlayStation 4 en pc. Je kunt de game ook in VR spelen met PlayStation VR, Oculus Touch, HTC Vive en Windows Mixed Reality. We hebben al eerder gebabbeld met 3rd Eye Studios, dat in dit interview te lezen is.