Wielerploeg FDJ heeft een nieuwe sponsor gevonden voor komend jaar

H.Vviv

De Franse verzekeringsgroep Groupama wordt de nieuwe cosponsor van FDJ, dat maakte Marc Madiot, ploegmanager van de Franse WorldTour-ploeg, woensdag bekend via een persbericht. Groupama is een internationaal verzekeringsconcern met wereldwijd meer dan 30.000 werknemers. Het bedrijf verleende eerder al zijn naam aan voetbalstadions in Boedapest en Lyon.

"Ik ben trots dat ik de manager ben van Groupama-FDJ", zegt Marc Madiot. "De komst van Groupama, een grote speler in de Franse sportwereld, naast onze partner FDJ is geweldig nieuws voor de wielersport. En natuurlijk ook voor de ploeg, want we krijgen de middelen om sterker en competitiever te zijn. De ploeg, de technische staf en de renners staan in de startblokken om een nieuwe pagina toe te voegen aan onze historie."

FDJ is al sinds 1997 verbonden als sponsor van de Franse wielerploeg. Het bedrijf begon eerst als Française des Jeux, daarna werd het Equipe Cycliste FDJ en vanaf 2014 heet de ploeg FDJ. Vanaf komend seizoen zal ook Nederlands kampioen Ramon Sinkeldam uitkomen voor de Franse ploeg, waar Thibaut Pinot en Arnaud Démare de kopmannen zijn. 

Het nieuwe shirt van Groupama-FDJ zal op 31 januari bekend worden gemaakt. Het tenue zal op 4 maart voor het eerst te bewonderen zijn in wedstrijdverband, dan gaat Parijs-Nice van start. De blauw-wit-rode teamkleuren zullen behouden blijven, ondanks het groene logo van de nieuwe sponsor.