Sledgehammer belooft beterschap CoD: WW2-multiplayer

Wouter (2dope)

Call of Duty: WW2 kwam twee week geleden uit en hoewel veel mensen tevreden zijn met de terugkeer naar de WW2-roots, zijn de klachten over de online-ervaring niet van de lucht. Ontwikkelaar Sledgehammer erkent de problematiek en belooft de issues grondig aan te gaan pakken.

Sledgehammer geeft toe dat de launch stroef is verlopen, met name op het sociale vlak. De 48-spelers grote 'social hub' Headquarters waar gamers samen moeten kunnen komen, blijft vooralsnog een solo-ervaring tenzij je zelf mensen uitnodigt. Ook zijn er een heleboel mensen die problemen houden met disconnects tijdens het online spelen, of überhaupt geen potje kunnen starten. Recent werd een patch uitgebracht die weliswaar enkele kritieke problemen oplostte, maar tegelijkertijd nieuwe issues introduceerde. Ook in het CoD: WW2-topic bij ons op het forum wordt behoorlijk geklaagd over de slechte online performance.

Het goede nieuws is dat de ontwikkelaar zegt te weten waar de problemen vandaan komen en hoopt deze spoedig met een nieuwe patch het hoofd te kunnen bieden. Deze is voor de console-gamers gisteravond al uitgerold. Het sociale gedeelte lijkt overigens vooralsnog geen prioriteit te krijgen: "We erkennen dat HQ het beste werkt met een volledig bevolkte community. Spelers kunnen nog steeds andere mensen uitnodigen, maar voorlopig zijn er dringendere zaken die we eerst aan willen pakken", aldus de gamestudio op hun blog.