BioWare bouwt graandoolhof ter promotie van Anthem

Wouter (2dope)

Gameontwikkelaar BioWare heeft een opmerkelijke marketingstunt toegepast om hun aankomende titel Anthem te promoten. In hun thuisstad Edmonton in Canada sponsoren ze de lokale graan-business door een reusachtige afbeelding van een exo-suit uit Anthem erin te verwerken.

Game director Jon Warner had een vrij logische verklaring voor deze actie: "Wat is nou een betere manier om de groei van een nieuwe game uit te beelden dan met graan, wat ook groeit?". Uit het filmpje blijkt wel dat de actie niet al te serieus moet worden genomen, tenminste dat lijken de heren van BioWare zelf ook niet te doen.

De meesten zullen BioWare kennen van games als Dragon Age en Mass Effect, en gamers die al wat langer meedraaien van Baldur's Gate, Neverwinter Nights en Knights of the Old Republic. Dit jaar kwamen de Canadezen met een aangename verrassing tijdens E3: een nieuwe IP genaamd Anthem, een online multiplayer RPG in een open wereld met prachtige graphics. Ondanks het online-aspect is de game ook in singleplayer te spelen in een 'shared world'. Spelers hijsen zich in volledig te customizen exosuits genaamd Javelins, waarmee ze door de wereld kunnen vliegen en uiteraard tot de tand bewapend worden met technologische vernuftigheden. Anthem komt pas aan het einde van volgend jaar uit voor pc, Xbox One en PlayStation 4.