Metro Exodus geeft bovengrondse open wereld

PoeHao

In een interview met PC Gamer hebben executive producer Jon Bloch en creative director Andriy Prokhorov toegelicht hoe Metro Exodus is opgezet. Om FOK!kers te helpen hebben we hier de essentie samengevat. Het volledige interview kun je hier nalezen.

Verhaal
Hoofdpersoon Artyom gaat verder waar het goede einde van Metro: Last Light hem heeft gebracht. Hij moet nu op reis door Rusland met een groep anderen. De complete reis duurt ongeveer een jaar. In elke nieuw gebied dat Artyom ontdekt is er een ander seizoen (in tegenstelling tot de eeuwige winter van de vorige twee delen), zijn er andere samenlevingen met andere gebruiken en ideologieën, andere beesten en andere landschappen. Je reist met behulp van een trein/ metro naar ieder gebied. De reis en je ervaringen hebben ook weer invloed op je groepsgenoten, hun karakter en dus ook hun gedrag.

Metro Exodus - Buiten 

Open wereld
De eerste twee Metro-games waren lineair in opzet en Metro Exodus heeft ook lineaire stukken om het verhaal te vertellen. Er zijn wel hele gebieden die je vrij laten om te gaan en staan waar je wilt. Er zijn ook meer survival-game-elementen toegevoegd, maar erg veel details krijgen we niet. Je hebt nu meer vrijheid om je wapens en munitie aan te passen. Je assortiment aan wapens is uitgebreider dan ooit.

Metro Exodus - Kruisboog

Metro Exodus - Mooie spreuk