EA's PR laat zich niet van hun beste kant zien
EA heeft nogal een slechte week achter de rug betreffende PR. Wat heeft dat gekke EA nu weer bekokstoofd?
Maandag hadden ze namelijk de belachelijke hashtag #JustWW1Things wat met overweldigende kritiek te maken kreeg en dus was het ook gauw weer van het net gehaald.
Zucht EA. Later boden ze via Twitter wel hun excuses aan.
We apologize for any offense taken to content posted earlier. It was not at all our intent to show any lack of respect to the WW1 era.
— Battlefield (@Battlefield) 31 oktober 2016
Niet veel later in de week wisten de professioneel tweeters bij EA er echter weer een zootje van te maken:
One is “mostly slow & plodding” while the other's “frantic precision is electrifying”– you decide: https://t.co/QkynZOXgpn #MakeTheRightCall pic.twitter.com/aAHWbrZQ2y
— Titanfall (@Titanfallgame) 4 november 2016
De link leidt (spoiler-alert!) naar een review van Call of Duty. Op zichzelf is dit niet echt een ramp, ware het niet dat Respawn is opgericht door verscheidene ex-medewerkers van Infinity Ward, de maker van Infinite Warfare. En toen volgde dit bericht van Respawn zelf:
For the record: @respawn is the official voice of Respawn studio. We have nothing but respect & love for our fellow devs.
— Respawn (@Respawn) 4 november 2016
Blijkbaar waren ze niet heel gelukkig met het openlijk thrashen van hun ex-collega's. Kortom, een bewogen week voor de jongens en meiden van de Twitter-divisie bij EA.