Vergoeding bij lange storing internet en tv

Redactie

Klanten krijgen vanaf 1 juli 2017 een vergoeding voor lange storingen van telefoon-, televisie- en internetverkeer. Het gaat om storingen die langer dan twaalf uur duren.

De minimale vergoeding bedraagt altijd een euro. Bij een storing tussen de twaalf en 24 uur heeft een klacht recht op zeker één dertigste deel van de maandelijkse abonnementskosten. Bij een storing die tussen de 24 en 48 uur duurt, wordt dat twee dertigste. De compensatieregeling geldt ook voor zakelijke klanten. Aanbieders van telefoon, internet, en televisie kunnen ook een hoger bedrag als compensatie uitbetalen aan hun klanten.

Het kabinet heeft vrijdag ingestemd met het voorstel hiervoor van minister Henk Kamp (Economische Zaken). "Internet en telefonie zijn onmisbaar in onze maatschappij geworden. Storingen leiden niet alleen tot persoonlijk ongemak, maar hebben ook gevolgen voor onze economie. Het is dus redelijk dat zowel consumenten als zakelijke klanten compensatie krijgen bij lange storingen", aldus Kamp.

Vergoeding bij lange storing internet en tv
Vergoeding bij lange storing internet en tv (Foto: ANP)