Star Citizen shooter-gameplay ziet er prima uit

Wouter (2dope)

Hoewel Star Citizen primair een space sim is, ziet de geïmplementeerde first person combat er behoorlijk gepolijst uit. De gameplaybeelden zijn vooral om het 'vision stabilization'-systeem te presenteren. Dit systeem zorgt er voor dat het hoofd van het personage niet mee stuitert tijdens het wandelen.

In de sneak peek zien we de speler een scala aan wapens showcasen en hun effect op de omgeving, de impact op vijanden, het herlaadsysteem en het richtsysteem demonstreren. Ondanks de overdaad aan motion blur ziet het er allemaal erg vloeiend uit met dank aan de CryEngine.

Star Citizen tracht om meerdere gamegenres te combineren, inclusief space trading sim, een combat simulator en een first person shooter, en dat allemaal binnen een MMO. De game is al lange tijd in ontwikkeling en is al een aantal keer uitgesteld. Enkele jaren geleden behaalde het crowdfundingproject voor Star Citizen een wereldrecord qua geworven fondsen. De teller passeerde in maart van dit jaar het onwaarschijnlijke bedrag van 110 miljoen dollar.