Civilization VI breidt steden uit

Pheno

We krijgen een eerste blik op hoe steden veranderd zijn in Civilization VI. Ook laat 2K Games zien wat de Amerikaanse bevolking als bonus krijgt door hun daden in de geschiedenis en wat er gebeurd is onder hun leider Theodore Roosevelt.

Nieuw in Civilization VI is dat de steden meerdere tiles beslaan. De stad zelf bestaat namelijk nu uit districten. Elke wijk heeft weer een doel zoals onderzoek, bevolkingsgroei, productie, cultuur en toerisme. Sommige naties hebben unieke districten die zij alleen kunnen bouwen. Districten krijgen bonussen door ze aan bepaalde aangrenzende gebieden te plaatsen. Wereldwonderen bouwen mag je maar op bepaalde plekken: een pyramide in de bergen is dus een no-go.

Amerika krijgt door hun geschiedenis de perk Fouding Fathers. Deze perk zorgt ervoor dat ze sneller Government Legacy-bonussen krijgen. Daarnaast krijgen ze de P51-Mustang als unieke unit. Dit gevechtsvliegtuig doet meer schade aan andere vijandelijkevliegtuigen en heeft een groter bereik. Met Theodore Roosevelt als leider krijgt het Amerikaanse leger een bonus als ze op eigen grond vechten. Zijn Rough Riders zijn een unieke eenheid die makkelijk in de bergen vechten en weinig onderhoud nodig hebben. We zien verder welke gebouwen en gebieden Amerika heeft in de latere gameplay om meer toerisme te trekken.

Civilization VI komt 21 oktober uit op pc.