'Grolsch in de etalage'

Redactie

SABMiller zet biermerk Grolsch in de etalage. Het bedrijf ziet zich tot de verkoop genoodzaakt om mededingingsbezwaren vanuit Brussel te voorkomen na de aangekondigde fusie met Ab InBev. Dat schrijft de Britse krant The Sunday Times. Naast Grolsch zal SABMiller ook afstand doen van Peroni.

Volgens de krant, die schrijft over een miljardendeal, bevinden Heineken, het Amerikaanse Molson Coors en het Ierse C&C de zich onder de belangrijkste gegadigden om de merken over te nemen.

Eerder werd al gemeld al dat SABMiller en Ab Inbev voor miljarden euro's aan eigen merken van de hand moeten doen om toestemming te krijgen voor de fusie. AB InBev, bekend van Budweiser en Stella Artois, bracht eerder deze maand formeel een bod van in totaal 100 miljard euro uit op SABMiller. Door die overname komen de twee grootste brouwers ter wereld onder een dak.

'Grolsch in de etalage'
'Grolsch in de etalage' (Foto: ANP)