Bloodborne-update verkort laadtijden en brengt enkele bugfixes

Wouter (2dope)

De laadtijden van PlayStation 4-exclusive Bloodborne zijn aanzienlijk gedaald naar aanleiding van patch 1.03. Ook zijn de laadschermen nu functioneel.

Sinds gister is patch 1.03 beschikbaar voor Bloodborne. De patch brengt de laadtijden van de game behoorlijk terug, van ongeveer 40 tot 45 seconden naar 25 tot 30 seconden. Naast een verbetering in de snelheid, zijn ook de laadschermen aangepast. In plaats van alleen het Bloodborne-logo te tonen, worden tijdens de laadschermen nu de welbekende item-beschrijvingen getoond - een bekend gebruik van From Software dat ook in Dark Souls en Dark Souls II gebruikt werd.

De update is met 2,7GB qua omvang niet kinderachtig. Ook zitten er enkele bugfixes in de patch. Onder andere onbruikbare liften zijn weer bruikbaar, eindbazen kunnen niet zomaar stil komen te staan (voor sommigen wellicht jammer) en ook in het multiplayerdeel van de game zijn verbeteringen toegepast.