Omzetdaling voor producent Johnnie Walker

Redactie

Het Britse drankenconcern Diageo heeft ook in het derde kwartaal van zijn gebroken boekjaar minder omzet geboekt. Dat maakte de producent van merken als Smirnoff, Guinness en Johnnie Walker donderdag bekend.

De autonome omzet in de drie maanden tot en met maart zakte met 0,7 procent in vergelijking met een jaar eerder, meldde Diageo zonder bedragen te noemen. Het verkoopvolume daalde in die periode met 0,8 procent. Met name op de thuismarkt was de omzet daling fors, mede als gevolg van gewijzigde belastingregels die een jaar eerder de verkopen in Groot-Brittannië juist stuwden.

In Azië daalde de omzet in het afgelopen kwartaal met 6 procent. In Latijns-Amerika was de omzetdaling ruim 10 procent. In Europa werd in totaal 1,3 procent minder omzet behaald. Daartegenover noteerde het bedrijf wel omzetgroei in Afrika (plus 8,2 procent) en Noord-Amerika (plus 0,9 procent).