Ziggo-helpdesk bereikbaar ondanks boze voetbalfans

Redactie

De overbelasting die bij de helpdesk van kabelaar Ziggo zou zijn ontstaan door klachten over de sponsorovereenkomst met voetbalclub Ajax is 'schromelijk overdreven'. Klanten konden en kunnen de helpdesk 'gewoon' bereiken, meldt een woordvoerder van het bedrijf vrijdag desgevraagd.

Eerder op de dag regende het onder meer op Twitter klachten van mensen die de helpdesk niet of nauwelijks konden bereiken. Medewerkers van de helpdesk zeiden tegen verscheidene media dat de overbelasting kwam omdat veel mensen een klacht indienden tegen de sponsordeal.

Een woordvoerder spreekt dat tegen. "We krijgen niet meer meldingen dan anders. Het was een reguliere dag, met ook een regulier aantal opzeggingen, zo rond de tien. Er zijn ongeveer honderd klachten van boze fans geregistreerd."

De woordvoerder zegt dat de kabelaar de ophef wel had verwacht. "Je weet dat dit bericht emotie gaat oproepen. Daar hebben we dus wel rekening mee gehouden. Maar alles is relatief. Wat zijn honderd klachten op Twitter in vergelijking met onze miljoen klanten? Niet veel natuurlijk."

Vrijdag werd bekend dat Ziggo vanaf volgend jaar sponsor wordt van Ajax. Ziggo betaalt minimaal acht miljoen euro per jaar. De deal loopt tot 2019.