Zelda Wii U geen klassieke open-wereld

Pheno

Shigeru Myamoto, de maker van onder andere Super Mario en The Legend of Zelda hekelt het woord 'open-wereld' voor het nieuwe deel in de Zelda-franchise.

Nou werd het open-wereld genoemd bij de E3 2014, maar ondertussen krabbelt Shigeru wat terug. In een vraaggesprek met aandeelhouders tijdens een aandeelhoudersvergadering gaf Shigeru Miyamoto aan dat de term open-wereld niet te vrij moet worden gebruikt bij de nieuwe The Legend of Zelda.

"Ik geef de voorkeur de algemeen gebruikte term 'open wereld' niet te gebruiken bij de ontwikkeling van software. Deze term suggereert dat er een grote wereld is waarin spelers dagelijks veel dingen kunnen doen", geeft Miyamota aan. "In de traditionele The Legend of Zelda-games zou de speler één dungeon per keer spelen. Bijvoorbeeld, als er acht dungeons zijn, zouden sommige spelers denken dat ze al op de helft zijn, terwijl andere denken dat ze nog een andere helft te gaan hebben."

"Wij proberen dit mechanisme geleidelijk af te breken en ontwikkelen een spelstijl waarin u kunt genieten van The Legend of Zelda in een enorme vrije wereld, wanneer je de tijd vindt om dit te doen."

The Legend of Zelda voor Wii U is alleen getoond in gameplaybeelden tijdens de E3 Nintendo Direct. Helaas was het niet speelbaar om te zien wat Miyamoto nu eigenlijk bedoelt met de nieuwe mechanieken voor dit nieuwe deel van The Legend of Zelda.

the legend of zelda wii u screenhsot 2