[upd] Storing Rabobank en iDeal opgelost

Redactie

Het online betalingssysteem iDeal kampt zondagochtend met een storing. Klanten van alle Nederlandse banken kunnen daardoor al uren niet betalen via het systeem. Dat zegt een woordvoerder van iDeal-eigenaar Currence tegenover de NOS. Het is niet bekend wat de oorzaak is van de storing en hoe lang die gaat duren.

Rabobank heeft naast de problemen met iDeal ook al de hele zondagochtend last van een storing in het eigen systeem. Klanten kunnen sinds 07.00 uur geen geld overboeken via internetbankieren en mobiel bankieren. Dat meldt de bank op Twitter.

De bank geeft aan te werken aan een oplossing voor de problemen en hoopt dat de online diensten zo snel mogelijk weer beschikbaar zijn."Onze excuses voor het ongemak", zo is te lezen op Twitter. De bank had vrijdag ook al te maken met een storing.

Update 14:55 uur:
De Rabobank-storing die zich zondag voordeed bij bankieren via internet en mobiel is verholpen. Even voor 14.00 uur konden klanten hun geldzaken weer regelen, meldt de bank. Wat de oorzaak van de storing is, is nog niet bekend.

De problemen ontstonden rond 07.00 uur. Klanten wordt aangeraden om te controleren of ze door de storing niet twee keer dezelfde opdracht hebben ingevoerd.

Eerder zondag kampte het online betalingssysteem iDeal ook al met problemen. Klanten van alle Nederlandse banken konden daardoor uren niet betalen via het systeem. Aan het begin van de middag waren de problemen opgelost.