Meer details Batman: Arkham Knight

Pheno

Er zijn wat details op NeoGAF verschenen met betrekking tot de vandaag aangekondigde Batman: Arkham Knight. Sowieso is dit de laatste Batman-game van Rocksteady, hierna gaan ze aan iets geheels nieuws werken.

Het verhaal gaat verder, nadat The Joker is uitgeschakeld in Batman: Arkham City. De overige superschurken spannen samen om Batman eens en voor altijd uit de weg te ruimen. Scarecrow heeft in ieder geval bommen in de stad geplaatst en eist dat de burgers de stad verlaten. De hoofdschurk is een nieuwe vijand. Het is een tegenstander die door Rocksteady gemaakt is als ultieme test voor Batman. Ondertussen krijgt Batman meer hulp van Oracle, je komt zelfs in haar basis en daar zijn vrij veel Batman-verwijzigingen te vinden voor de fans.

De stemacteurs zijn allemaal weer terug dus de stem van Batman wordt weer vertolkt door Kevin Conroy, net zoals in Arkham Asylum en Arkham City. In Batman: Arkham Knight is het gebied van Gotham City vijf keer groter dan in Batman: Arkham City. Het is verdeeld in drie gedeelten, maar dit keer is alles zonder laadtijden. Het spel draait met een aangepaste Unreal-engine. Om maar een voorbeeld van het detailverbetering ten opzichte van eerdere games te noemen: een personage in dit spel heeft meer polygonen dan een omgevingscene van Batman: Arkham AsylumKleding beweegt realistisch, het reageert ook op lichaamsbewegingen en wind bijvoorbeeld. Als het regent stroomt het water over de kleding van Batman.

De Batmobile is natuurlijk de eyecatcher in de trailer van Batman: Arkham Knight. Deze kun je op elk moment in het spel oproepen. De straten van Gotham zijn breder, en je kunt er allerlei stunts uithalen. De auto kan raketten afschieten en heeft ook stun guns. Alles wat je ramt met het voertuig vliegt de lucht in, dus tegen het verkeer inrijden geeft leuke actie-effecten. Er zijn alleen niet veel auto's die op de straten rijden. Een van de eerste Riddler-uitdagingen moet gedaan worden door middel van je speciale auto. Je komt in een puzzel waarin je door bepaalde muren moet racen en de juiste opritten moet kiezen om verder te geraken op de puzzelroute. Je kunt jezelf ook uit de auto schieten, en meteen doorgaan in een supersnelle glide door bijvoorbeeld het raam van een gebouw, om snel met tegenstanders in het gebouw af te rekenen. Het kunnen breken van glas wordt een belangrijk onderdeel van de actie in Batman: Arkham Knight.

Nieuwe bewegingen van Batman zijn er ook te vinden in Batman: Arkham Knight. Dat is ook wel nodig, want de grotere groepen relschoppers kunnen wel tot vijftig hooligans bevatten. Je kunt gadgets gebruiken tijdens je glide-beweging. Er is ook een nieuwe counter waarmee je een aanvallende tegenstander richting een tweede tegenstander gooit. Onder andere een snelle ground takedown en een snelle backflip met achtereenvolgens een batarang naar het gezicht van een tegenstander moeten voor nieuwe vechtscenes zorgen. Voor stealth-actie kun je nu gebruikmaken van zogenaamde 'Fear takedowns'. Als je iemand verrast door bijvoorbeeld uit een rooster te springen, dan vertraagt de tijd en kun je gaan richten op het uitschakelen van een tweede of zelfs derde tegenstander.

Batman: Arkham City komt uit op PlayStation 4, Xbox One en pc, ergens in 2014.