Killzone Mercenary krijgt alwéér patch van 1.2GB

Denzo

De meest recentelijke portable versie van de bekendste fps-franchise uit ons eigen kikkerlandje, Killzone Mercenary, krijgt alwéér een patch van maarliefst 1.2GB! Op de dag dat het spel uitkwam kreeg het eveneens een identiek grote patch.

De patch is net als de vorige patch precies 1190MB groot, en als je de patch wil installeren heb je evenzoveel vrije megabytes nodig. Hoewel het na de installatie de vorige patch van 1190MB verwijdert, en je dus technisch gezien geen ruimte kwijtraakt, blijft het een omslachtige methode om de game te patchen. Uit eigen ervaring weet ik dat zelfs met een glasvezelverbinding de patches niet altijd even snel binnen komen lopen simpelweg omdat Sony's servers niet altijd erg rap zijn, waardoor het zomaar een half uurtje kunt duren voordat je kunt spelen.

Het naarste is echter dat bezitters van een 4GB of 8GB PlayStation Vita Memory Card waarschijnlijk data moeten verwijderen om die 1190MB te kunnen downloaden en installeren. Het is niet bekend waarom men niet een kleine patch kan uitbregen, al stelt men wel dat er werk van wordt gemaakt om de patchgroottes te beperken, aldus de PlayStation Blog: "We are currently investigating solutions to reduce the overall size of the title and free up more of your valuable memory card space. We hope to be able to share more news on that work very soon".

Deze tweede patch pakt vooral de multiplayer modus van Killzone Mercenary aan. Zo waren er veel issues met de verbinding naar de multiplayer-servers, maar deze zouden nu grotendeels opgelost moeten zijn. Tevens zijn de spawnpoints op de multiplayer levels aangepakt waardoor het allemaal wat eerlijker moet worden. Daarnaast zijn er nog verscheidene stabiliteitsfixes en andere kleine bugs opgelost, al treed men niet in details hierover.

Killzone Mercenary