Zó worden Pokémon geboren

Denzo

In een interview met Gamasutra klapte designer Hironobu Yoshida van Game Freak uit de school over het proces van het ontwerpen van nieuwe Pokémon. Yoshida heeft samen met 20 andere designers gewerkt om ideeën voor nieuwe Pokémon te verzinnen. En dat is niet makkelijk.

"Since there are 20 of us and we're working all on our own ideas, we want to make sure we're not overlapping ideas. At Game Freak, we have an internal server where we can upload our designs and share them with everyone else on the team. This allows us to see what everyone else is working on and get ideas from each other," zegt Yoshida. Er worden vijf tot tien keer zoveel Pokémons ontworpen dan het aantal dat de uiteindelijke game haalt.

"It's very difficult work every time. There are probably five to 10 times the number of ideas that are rejected as the ones that make it into the final design, so it's a very difficult process," verteld de beste man. Uiteindelijk beslist een comité bestaande uit vijf personen welke ontwerpen het spel halen en welke niet. "And they also will leave feedback on all of the designs, even the ones that are rejected, to say why they got rejected or why they didn't choose a certain one. What that lets us do is improve for the future, so we can use that knowledge for the next series of titles," zegt Yoshida.

Wat het echter ontwerpen gelukkig iets makkelijker maakt is de verschillende soorten Pokémon-types die de game rijk is. Doordat het spel gebalanceerd moet zijn wil dit zeggen dat het regelmatig voorkomt dat ze bepaalde types Pokémon hebben. "Of course, we do a lot of free thinking on our own, but we also get orders from the planners, saying, 'We need this type of pokemon,' or even from Mr. Masuda, the director. He'll say that we need specific pokemon."

Het volledige interview is te lezen op Gamasutra.