Geen zombie is hetzelfde

SolidDS

In een interview met CVG zei Mike Jones, producer bij Capcom, dat er in Dead Rising 3 geen enkele zombie er hetzelfde uit gaat zien. Daarnaast zullen ook de gebouwen allemaal verschillend zijn.

"Je zult nooit twee keer dezelfde zombie zien. Het wordt allemaal procedureel gegenereerd: kapsels, kleding, kleuren, texturen. En de gore ook. Het missen van kaken, ontbrekende ogen: het is allemaal volstrekt dynamisch. Het is een compleet systeem dat wij hebben gebouwd. We hebben geen zombies gemodelleerd: we moesten elk stuk apart modelleren en dan zet het systeem ze in elkaar", aldus Jones.

Maar daar blijft het niet bij. Doordat de zombies automatisch gegenereerd worden heeft het ontwikkelteam meer tijd voor de details in de speelwereld.

"Je kijkt naar meer maatwerk en minder hergebruik. We gebruiken niet steeds dezelfde textures over en weer, noch gebruiken we iedere keer dezelfde geometrie. Elk gebouw en interieur in Dead Rising 3 wordt met de hand gemaakt en met de hand ingericht. Je zult nooit hetzelfde gebouw twee keer zien", aldus Jones.

DeadRising 3