Killer is Dead overtuigt niet in Japan

Oscar.

Het actiespel Killer is Dead is in zijn openingsweek achttienduizend keer verkocht in Japan. De game van ontwikkelaar Goichi Suda komt daarmee op de vijfde plek binnen in de Japanse verkooplijst van onderzoeksbureau Media Create. De verkoop ligt in lijn met eerdere spellen van Suda, die niet bestempeld kunnen worden als commerciële successen.

Twee jaar geleden bracht Suda in samenwerking met Shinji Mikami, bekend van de Resident Evil-reeks, de actiegame Shadows of the Damned op de markt. Dat spel opende met elfduizend verkochte exemplaren in Japan en bleef uiteindelijk steken onder de grens van een half miljoen verkochte exemplaren wereldwijd.

Andere spellen van de Japanse ontwikkelaar doen het niet veel beter. Het vorig jaar uitgegeven actiespel Lollipop Chainsaw werd wereldwijd 870 duizend keer verkocht. Suda's grootste succes is de No More Heroes-reeks, waarbinnen anderhalf miljoen spellen aan de man zijn gebracht.

Afgelopen week was Japan vooral in de ban van het nieuwe spel Disney Magic Castle: My Happy Life voor de Nintendo 3DS. Die game werd ruim 119 duizend keer verkocht. Ook het avonturenspel Phoenix Wright Ace Attorney: Dual Destinies, Mario & Luigi: Dream Team en Friend Collection: New Life deden het beter dan Killer is Dead volgens cijfers van het Japanse marktonderzoeksbureau Media Create.

Killer is Dead draait om de avonturen van huurling Mondo Zappa. Als een soort duistere versie van James Bond moet hij criminelen omleggen. Uitgever Deep Silver komt eind deze maand met de Europese versie het spel voor de PlayStation 3 en Xbox 360.


Killer is Dead overtuigt niet in Japan