Disney Infinity vervangt filmgames

Oscar.

Disney zal het avonturenspel Disney Infinity vaker gaan gebruiken om films te promoten. Het bedrijf wil op die manier niet voor elke film een los spel produceren. Het ziet meer in het toevoegen van personages en werelden aan het avonturenspel. Dat heeft Disney-producer John Day gezegd tegen het Britse gamevakblad MCV.

De actiefilm The Lone Ranger, die vanaf volgende week donderdag in de bioscoop te zien is, en de animatiefilm Monsters University, sinds 10 juli te zien, zijn de eerste twee films waarvoor speciale figuurtjes zijn gemaakt voor in het avonturenspel.

Elke uitbreiding voor Disney Infinity bevat nieuwe personages en zes tot acht uur aan speelbare avonturen. Het avonturenspel is vanaf 23 augustus verkrijgbaar voor verschillende spelcomputers.

Disney Interactive is de enige tak van het Amerikaanse entertainmentbedrijf dat verlies draaide in het afgelopen kwartaal. Avonturenspellen als Epic Mickey 2 en Brave blijken niet genoeg te verkopen.


Disney Infinity vervangt filmgames