'Wij zijn beter dan EA, Activision en Ubisoft'

Redactie

Uitgever Deep Silver beweert in GameInformer dat het bedrijf "veel beter dan de Activisions, EA's en Ubisofts in de wereld" is. Het bedrijf maakt daadwerkelijk winst en kent het succes van Dead Island toe aan de geniale marketing die grotere bedrijven niet zouden proberen.

"We zijn een klein bedrijf met een guerilla-taktiek", vertelt Geoff Mulligan, COO bij Deep Silver, in een interview gepubliceerd in GameInformer. "Mensen zeggen: 'Oh, je hebt Volition en Metro gekocht, je wordt een triple-A uitgever'. Wat ons scheidt van een triple-A uitgever is dat ik niet echt een verlangen heb om een triple-A uitgever te worden."

"Ik denk eigenlijk dat we veel beter zijn dan de Activisions, EA's en Ubisofts van de wereld. Mensen zeggen: 'Wat bedoel je? Ze zijn drie miljard dollar waard'. Ik zeg dat het verschil is dat we geld verdienen", lacht Mulligan, gezien de overige uitgevers ook niet slecht scoren met winst.

Mulligan is van mening dat Deep Silvers verstandige financiële gedrag het verschil is. Zelfs met een aantal grote titels op komst is het bedrijf niet van plan om snel te groeien en geld over de balk te smijten door zomaar kleinere bedrijfjes op te kopen, zoals tegenwoordig hip is in de gamesindustrie.

Met het verkrijgen van de rechten op Metro: Last Light en Saints Row is het bedrijf niet van plan een globaal hoofdkantoor op te bouwen. Juist die drang maakt veel uitgevers kwetsbaar, vindt Mulligan. Als een triple-A niet scoort, moet je maar hopen dat een andere triple-A snel klaar is en dat die wel een hit wordt, anders zit je al snel in de problemen als gigantische uitgever.

Als klein bedrijf vindt hij Deep Silver slagvaardig en flexibel en dat wil hij zo houden. Aankomende titels van het bedrijf zijn Dead Island: Riptide, Sacred 3Metro: Last Light en Saint Row 4.