Call of Duty door Gearbox was mogelijk

Wout (WoutD)

Activision heeft Gearbox Software een tijd geleden gevraagd om aan een Call of Duty-game te werken. Zoals ondertussen al wel duidelijk is, is Gearbox niet op dit voorstel ingegaan. In een interview legt Pitchford dit uit.

"I just didn't see what there was left to accomplish. For me, there are two scenarios for which a Gearbox project makes sense," legt Randy Pitchford, de baas van Gearbox, uit in een interview met Krawall. "First, when the game just wouldn't have existed without us. Or second, when we could offer something new for an existing brand, a unique perspective or a new start." Pitchford zegt dat dit hier niet het geval was.

"I think, if you want to give people the Call of Duty that they want, you have to play by the rules of the series. You have to do what is expected of a Call of Duty game. I don't see that as a real challenge for us. It wouldn't further build our reputation as a studio and wouldn't really be that motivating for our team."

Pitchford legt ook uit dat een Brothers in Arms-game beter zou zijn voor het team om te maken dan een game zoals Call of Duty. "It's just not for us," zegt hij, "but that's a very individual thing and shouldn't come across as condescending."

Call of Duty: Black Ops II