Zalando meest irritante reclame

static

Het reclamespotje van internetwinkel Zalando is bekroond met de Loden Leeuw 2012. Dit is de prijs voor de meest irritante reclame. Dat is maandag bekendgemaakt in het TROS-programma Radar.

Zalando won, met hun geschreeuw en verkleedpartijen, zoals Radar zegt, deze twijfelachtige eer. De Loden Leeuw voor de meest irritante BN’er in een reclame ging dit jaar naar Patricia Paay voor het Miljoenenspel.

Patricia Paay kreeg 33 procent van de stemmen en versloeg daarmee Tatjana (Basic-Fit, 28 procent), Winston Gerschtanowitz (Vodafone, 18 procent), Jörgen Raymann (Robijn, 13 procent) en Cas Jansen& Jack Wouterse (C1000, 8 procent).

Zalando kreeg maar liefst 62 procent van de stemmen en liet Specsavers (15 procent), De Nederlandse Energie Maatschappij (11 procent), SIRE (7 procent) en Simpel (5 procent) ver achter zich. De internetwinkel won vorig jaar dezelfde prijs voor hun 'nudisten’-commercial.

Volgens de TROS zijn via internet 127.525 stemmen uitgebracht.

Zalando meest irritante reclame
Zalando meest irritante reclame (Foto: ANP)