Outlast moet spelers persoonlijk raken

In het horrorspel Outlast willen de makers spelers persoonlijk raken. Het spel, dat vanuit het gezichtspunt van de hoofdpersoon gespeeld wordt, zit bijvoorbeeld vol vuistgevechten met monsters. Topman David Chateauneuf van gamestudio Red Barrels zei tegen techweblog Venturebeat dat vooral de actiegame Mirror's Edge een inspiratie is voor deze designkeuze.

"Net als in Mirror's Edge vinden we het belangrijk dat je voelt dat je de hoofdpersoon bent", zei topman David Chateauneuf van gamestudio Red Barrels tegen het weblog. Chateauneuf wilde vooral voorkomen dat spelers een camera zouden besturen met een geweer in beeld.

De gamestudio wil van het horrorspel, dat volgend jaar op de markt moet komen, een persoonlijk spel maken. "Het is belangrijk dat spelers muren kunnen aanraken en de interactie aan kunnen gaan met de omgeving", vindt de studiobaas.

Outlast staat gepland om in het najaar van 2013 op de markt te komen voor pc. Voor welke spelcomputers de game verschijnt, laat Red Barrels nog even in het midden.


Outlast moet spelers persoonlijk raken