Rachet & Clank blijft interessant voor developer

Kn0x

Insomniac-baas Ted Price heeft in een interview aangegeven dat de interesse voor de Ratchet & Clank-serie voor Insomniac zeker niet is afgenomen. Vanuit de developer als de fans merkt het bedrijf dat de serie zeker nog populair is. Het succes achter de serie is volgens de developer de diversiteit van elke release.

“Ratchet started as a kitchen sink game where we’d do a ton of different things in terms of mechanics, in terms of mini-games. It’s just a plethora of stuff that’s been shoved together. And we’ve become better at narrowing the focus for the Ratchet games over the years. I think it will always be a game that is about multiple mechanics.

As a studio I believe we are getting better at focusing early on what will make a game great. With Ratchet: Full Frontal Assault it’s about the move back to original Ratchet mechanics but then providing something different in the context of this tower defense. It would be easy to get distracted putting a hoverboot track in the game or do space combat or something that has nothing to do with making an awesome tower-defense game combined with Ratchet’s original mechanics.

That would be a mistake.”

Momenteel is de studio bezig met nieuwe IP's waaronder Outernauts en Fuse. Price hoopt stiekem dat deze IP's ook leiden tot nieuwe series. Of dat zal lukken moet nog blijken uiteraard. De nieuwste telg in de Ratchet & Clank-serie gaat deze herfst uitkomen en heet Ratchet & Clank: Q-Force. Dit is de eerste game in de serie waarbij Vita-gamers tegen PS3-gamers kunnen strijden.