Torchlight II heeft nog een lange weg te gaan

Torchlight II kreeg deze week eindelijk een releasedatum: 20 september. Max Schaefer, president van ontwikkelaar Runic Games, weet echter dat er na die datum nog een hoop werk verricht moet worden. Het grote post-release plan ligt dan op de loer.

Als eerste op de lijst staan een Mac-port en hij wilt ook dat game naar meerdere talen wordt vertaald. Waarschijnlijk zal de game een aantal patches nodig hebben en Runic is ook van plan om de content editor af te maken zodat gebruikers mods kunnen gaan produceren.

En daarna dan? Schaefer wilt even rust, "we'll go up into the mountains or something and figure out what to do next." Op de vraag of we ook een console-port van Torchlight II of een MMO kunnen verwachten kon Schaefer niet eenduidig zijn. Beide opties zijn mogelijk, maar wel moeilijk.

"We will not be making a traditional MMO under any circumstances," aldus Schaefer. Spelers hoeven dus geen geen rekening te houden met een WoW-achtige Torchlight. Een console-port lijkt gezien het succes van Torchlight op de Xbox aannemelijker, maar Schaefer zei dat Tochlight II een stuk moeilijker zou zijn om over te zetten. De sequel is namelijk een stuk complexer dan zijn voorganger.

Torchlight 2