Meer winst Ahold in moeilijke omstandigheden

Monique Verlind (DJMO)

Supermarktconcern Ahold heeft de winst en omzet in het tweede kwartaal weten te verhogen. De onderneming sprak bij de presentatie van de cijfers over "een moeilijk economisch klimaat" die zowel in Nederland als in de Verenigde Staten Ahold dwong tot veel promotionele activiteiten.

De omzet in het tweede kwartaal kwam uit op 7,7 miljard euro, een stijging van bijna 12 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2011. De stijging is bijna 4 procent zonder het effect van wisselkoersen. Het bedrijfsresultaat bedroeg 326 miljoen euro, een stijging van 18,5 procent. Onder de streep hield Ahold 248 miljoen euro over, bijna een kwart hoger dan een jaar geleden. Met uitzondering van het bedrijfsresultaat liggen de resultaten licht boven de verwachting van analisten.

Topman Dick Boer liet weten aanhoudend moeilijke marktomstandigheden te verwachten. Ook zei hij rekening te houden met "het mogelijke effect van stijgende grondstofprijzen".

Meer winst Ahold in moeilijke omstandigheden
Meer winst Ahold in moeilijke omstandigheden (Foto: ANP)