Bedenker 'Even Apeldoorn bellen' overleden

Redactie

De bedenker van de reclamecampagne 'Even Apeldoorn bellen', Aad Muntz, is woensdag op 77-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn zoon, programmamaker Rob Muntz, donderdag bekendgemaakt. Aad Muntz werkte van 1969 tot 1995 bij verzekeraar Centraal Beheer Achmea die in de jaren tachtig de populaire reclames lanceerde.

Volgens Muntz, die in 1993 reclameman van het jaar werd, waren de humoristische reclames niet daadwerkelijk bedoeld om mensen naar de verzekeraar te laten bellen. In zijn memoires schreef hij dat de slogan 'Even Apeldoorn bellen' bedacht was om de naam en het karakter van het bedrijf bekend te maken. "Het was beslist niet de bedoeling dat die slogan letterlijk zou worden genomen".

Onder leiding van Muntz kwamen ruim dertig commercials met de slogan tot stand die zowel in Nederland als in het buitenland bekroond werden met reclameprijzen.


Bedenker 'Even Apeldoorn bellen' overleden (Foto: Novum)