HRT ziet waarschijnlijk af van KERS

Peterselieman

De kans is klein dat het HRT F1 Team dit seizoen zal gaan racen met het Kinetic Energy Recovery System dat remenergie opslaat om deze later weer vrij te geven. De F112 is voor KERS geschikt, maar teambaas Luis Pérez-Sala geeft de voorkeur aan het oplossen van andere problemen.

"De auto is ontworpen met het oog op het gebruik van KERS. Het belangrijkste voor nu is echter dat we de basis van de auto beter begrijpen, zodat we ons consequent binnen de 107-procentregel kunnen kwalificeren," zei de teambaas. Hij gaf aan dat de test in Mugello begin mei een belangrijke zal worden. "In China en Bahrein zullen we alvast enkele dingen aan de auto en binnen het team verbeteren, maar dat is een lang proces. Met de informatie die we vervolgens in Mugello opdoen, kunnen we vanaf de Spaanse Grand Prix efficiënter te werk gaan."

Pérez-Sala mikt met HRT in de kwalificaties die binnen 105% van de poleposition liggen. Hiervoor moet de snelheid van de F112 omhoog, maar ook de betrouwbaarheid. "Dat zijn twee aspecten die we moeten aanpakken. Als we goed samenwerken moet dat ook lukken, ook al zijn we een klein team."