Borderlands 2 krijgt zo min mogelijk cutscenes

Johan (DragonFodder)

Als het aan Gearbox ligt, krijgt Borderlands 2 zo min mogelijk cutscenes. Dat vertelde schrijver Anthony Burch in een interview. De game krijgt drie cutscenes: aan het begin, in het midden en op het eind. Gameplay moet centraal staan, niet het verhaal, volgens Burch. Environmental storytelling moet de rest doen.

“The story informs the gameplay and makes you feel like the things you’re doing in the gameplay are for a bigger reason. It’s never, ‘Hey, I’m going to grab you by the neck and make you watch this nine-minute cutscene about this character I really like, so deal with it,’” aldus de schrijver. De informatie moet komen van de karakters die met je praten, zoals bijvoorbeeld in de Half-Life serie.

Dat wil overigens niet zeggen dat het verhaal in Borderlands 2 geen gewicht zal dragen. Volgens Gearbox is de scope groter dan ooit, en zul je meer dan in het eerste deel het belang voelen van de missies die je krijgt. 

borderlands2

Borderlands 2 komt in september uit voor PlayStation 3, Xbox 360 en pc.