Super Mario Galaxy 2 op de 3DS was geen succes

Victor (albedo)

Super Mario 3D Land director Koichi Hayashida vertelde dat Nintendo heeft getest of ze Super Mario Galaxy 2 werkend kregen op 3DS. Helaas bleken de besturing van het spel en grafische beperkingen in de weg te staan.

In een interview laat Hayashida weten dat ze tijdens beginfase van de ontwikkeling van Super Mario 3D Land hebben getest hoe Super Mario Galaxy 2 er op een klein scherm uitziet. Op het kleine schermpje zag Mario eruit als een vlekje en was het spel moeilijk speelbaar. Hierdoor zijn ze gaan kijken naar omgevingen en camerastandpunten die ervoor zorgen dat je met een redelijk grote Mario op een klein scherm kunt spelen. Zaken die bij een console-versie niet eens aan de orde komen, zo vertelt Hayashida.

In het interview staat verder waarom je niet kunt vliegen met het Tanooki Suit. Het pak is bedoeld om Mario’s sprongen uit te breiden met de mogelijkheid tot zweven. Het vrij rondvliegen in een 3D omgeving geeft volgens Hayashida te veel problemen. Voor het complete interview klik hier.

sm3dl