Cloud gaming voor Xbox?

Paul (magge)

Microsoft laat weten bezig te zijn met een cloud feature op de Xbox 360. Dit kondigden ze afgelopen weekend aan op het GDC in China. Brian Prince, de Cloud Specialist legt uit: "You will be seeing things in the Xbox platform that are cloud-specific. I'm already doing it, it's really exciting, but I can't tell you about it or else I'll get fired."

Helaas ging hij niet verder in detail, maar hij liet weten dat de platformen OnLive en Gaikai dicht tegen het idee liggen wat Microsoft heeft. "These are really gaming platforms as a service," vertelt hij. "There are some limitations here, but I really do think this is the distant future of gaming in the cloud."

De nadelen zijn over het algemeen duidelijk; voor het spelen van deze titels zou je constant razendsnel internet moeten hebben. Dit is helaas niet voor iedereen een standaard.

Prince ging door op zijn verhaal. "You lose a little bit about how people are finding and playing your game, which can be important" Ook gaf hij aan wat voor Microsoft een nadeel kon zijn: "And this is yet another publisher you have to deal with...another contract you have to sign."

De baby-stapjes voor cloud gebruik, door de ontwikkelaar, beginnen in juni. Een online opslagplek voor je saves en andere benodigdheden. Dan is al dat gedoe met je gamertag voorbij, dan kun je gewoon inloggen en klaar. Athans, dat is de bedoeling.