'Developers kunnen meer met Xbox 360'

Kn0x

Cliff Bleszinski, design director van Epic Games, heeft in een interview aangegeven dat hij vindt dat developers meer uit de Xbox 360 kunnen halen. De console is een flinke tijd op de markt en gamestudio's hebben steeds beter door hoe ze optimaal gebruik kunnen maken van de kracht van de console. All it takes is magic.

"With creative programming you can squeeze anything out of any given platform. Go back to the demo scene where these guys would take a 286 PC and in 38k make a demo that rivalled the most triple-A game of the time. It's just a matter of code magic, time and effort. I don't know how much longer the 360 will be around, but I'm sure that if we have a product coming out before the end of [its] lifecycle we'll continue to try and squeeze more water from that stone."

Epic is natuurlijk bekend van de Gears of War-reeks en Bleszinksi vindt dat zij als team meer uit de Xbox hebben gehaald met GoW3 dan voorheen. Onder andere de bliksem is een element waar ze zeer trots op zijn.

"We're kind of at that point where in the SNES [days] they started using Mode 7 in ways you never expected. We're now at at the point where it's not learning how to use the hardware, it's learning to trick the hardware into doing what you want it to do. The first thing I was ecstatic about was the new lighting...we're at the point where an artist can just let the artist breathe, a nice brick wall can just be a nice brick wall; it doesn't need 8000 pipes layered on it."