Wasbeerpak centraal in Super Mario 3D Land

Redactie

De aankomende Nintendo 3DS-game Super Mario 3D Land haalt inspiratie uit de klassieke Mario-game Super Mario Bros 3. Zo speelt het wasbeerpak uit de oude Mario-game, waardoor de besnorde gameheld kan zweven, een grote rol in het nieuwe spel. Dat laat Mario-bedenker Shigeru Miyamoto in het Japanse gametijdschrift Famitsu weten.

Het wasbeerpak, oftewel de Tanooki suit, was een van de meest opvallendste vernieuwingen in Super Mario Bros 3 dat in Europa in 1991 op de NES-spelcomputer verscheen. Met het pak konden gamers plotseling gemakkelijk over lastige obstakels vliegen. Dit gevoel van vrijheid staat volgens Miyamoto ook in Super Mario 3D Land centraal.

Miyamoto is nauw bij de productie van Super Mario 3D Land betrokken. Zo heeft de vader van Mario eigenhandig aan het spel gesleuteld en zaken als de sprongsnelheid van de gameheld en de plaatsing van vijanden bepaald. Nintendo denkt met Super Mario 3D Land na het uitkomen van New Super Mario Bros. Wii in 2009 en Super Mario Galaxy 2 in 2010 weer een goede Mario-game in handen te hebben.

Super Mario 3D Land verschijnt 18 november voor de Nintendo 3DS. De game moet samen met Mario Kart 7, dat in december uitkomt, de verkoop van de draagbare spelcomputer aanwakkeren. Donderdag maakte Nintendo bekend in de afgelopen zes maanden 665 miljoen euro verlies te hebben geleden. Het gamebedrijf stevent af op het eerste negatieve jaarresultaat in de historie van de gamegigant.


Wasbeerpak centraal in Super Mario 3D Land