Jade Raymond over innovatie in bestaande IP's en Splinter Cell

Kevin (KoosyNL)

Jade Raymond, managing director van Ubisoft Toronto en één van de factoren waarom de eerste Assassin's Creed zo'n groot succes was, heeft in een interview haar mening gegeven over bestaande intelectual properties (IP's) en nieuwe ideeën. Volgens haar zijn bestaande IP's een goede plek om nieuwe ideeën te testen en is het maken van een nieuw IP een veel lastigere taak.

Bij het maken van nieuwe IP's moet je je met veel dingen bezig houden. Niet alleen of de gameplay goed in elkaar steekt en of de innovatieve zaken wel zullen werken, maar ook het verhaal en hoe de game er uit ziet is belangrijk. Volgen Raymond is het daarom veel makkelijker om nieuwe ideeën in bestaande series uit te proberen. Als een bepaald aspect van de game niet goed werkt, dan zijn er nog genoeg andere zaken in het spel die de fans wel leuk vinden.

“If you have a gamplay idea, a sequel is a really great way to try out innovation you might not be sure will work,” she said, “because even if one new gameplay idea or tech you are trying to create doesn’t work, there’s still tons of other stuff the fans want to live through and play the next game for.”

Jade Raymond gaf deze antwoord op vragen van gamers voor een ietm van The Guardian. Daarbij wist ze helemaal aan het einde te melden dat we snel meer zouden horen over een nieuwe Splinter Cell. We zijn benieuwd!

Jade Raymond